S oko 25 zaposlenika gradili su oko 250 brodova godišnje, a u zlatnim danima i po 2 tisuće brodica. Ovo je prvi bankrot u industriji nakon „zlatnog doba“ pandemije
Brodogradilište Ryds Båtar AB ima snažnu reputaciju skandinavskih glisera za dnevne, vikend plovidbe i ribolov. Unatoč dobrom glasu, zahtjev za bankrotom predan je 27. studenog. Prema informacijama koje je objavio švedski poslovni portal Dagensps.se, Ryds Båtar se dugo borio s financijskim deficitom i više nije bilo moguće nastaviti poslovanje.
Tvrtka je osnovana početkom 1960-ih, a kroz godine se promijenilo više vlasnika. Između ostalih, tvrtka je bila u vlasništvu Volvove tvrtke Jofa i kasnije je bila u vlasništvu Nimbus Boats. Posljednje vlasništvo bilo je podijeljeno između predsjednika uprave i obiteljskog investicijskog fonda povezanog s jednim od osnivača IKEA-e.
Nekoć je Ryds bio veliki proizvođač manjih brodica s godišnjom proizvodnjom više od 2000 primjeraka. Tvrtka je posljednjih godina predstavila neke nove modele koje je dizajnirao Mannerfelt Design Team. Ryds je u rujnu na sajmu u Southamptonu najavio svoj ulazak na britansko tržište.
Novi vlasnik kroz mjesec dana
Vjerovnici će nastaviti voditi brodogradilište i očekuju pronalazak novog kupca unutar mjesec dana. Prema posljednjem izvješću tvrtka je imala 76 milijuna švedskih kruna i prijavljeni gubitak od oko 5,6 milijuna.
Ovo je ujedno i prvi bankrot unutar švedske nautičke industrije otkad je svijet zahvatila pandemija. Zaostatak komponenti, tržište koje je bilo potpuno poremećeno nakon „zlatnih godina“ pandemije i globalna situacija koja je pogurala kamatne stope i smanjila kupovnu moć, samo su neka od objašnjenja.
Švedski Dagensps postavlja pitanje ‘Što taj stečaj podrazumijeva?’ i navodi da mnogi trgovci u zemlji posjeduju zalihe koje još nisu u potpunosti plaćene proizvođaču. Rizik je sada da će većem broju industrijskih tvrtki biti financijski teško ako stečajni upravitelj odmah zatraži povrat duga Rydsu.