Sestrinsko brodogradilište Greenline Yachtsa već gradi prvi, veći model GX42, a sada je predstavljen novi projekt jahte dužine 34 metra
GX Superyachts slovenskog poduzetnika Vladimira Zinchenka na Palm Beach International Boat Showu predstavio je novi model GX34 i najavio novo partnerstvo. Prema friško objavljenim renderima vidi se da GX Superyachts dosljedno slijedi liniju započetu s GX42. Brod karakterističnog dizajna jednostavnih linija eksterijera obiluje pametnim rješenjima po uzoru na prethodnike i sestrinsko brodogradilište Greenline Yachts. Dizajn ponovno potpisuje Talijan Marco Casali. Kao i svi GX modeli, GX34 nudit će se u dvije verzije – Coupe i Fly.
„Moderan dizajn i fantastični prostor eksterijera dokaz su da odgovoran dizajn ne znači kompromis u komforu i funkcionalnosti“, tvrdi brodogradilište, referirajući se na jahtu koja će, kao i svi GX modeli, imati održiva rješenja. Efikasan trup, hibridni pogon i velika solarna autonomija osiguravaju maksimalan komfor tijekom boravka na sidru, bez potrebe za generatorom. To su karakteristike koje su proslavile slovensko brodogradilište Greenline Yachts, čiji je vlasnik Vladimir Zinchenko ujedno vlasnik i osnivač GX Superyachts.



GX34 temelji se na filozofiji odgovornog yachtinga
Najava novog modela dolazi malo nakon vijesti da su radovi na prvom trupu GX42 već poodmakli – štoviše, ispred su planiranih rokova. Brodogradilište navodi da je GX izazvao veliki interes te da je jedino imalo smisla odmah započeti gradnju drugog modela.
Zinchenko je prilikom predstavljanja izjavio: „Palm Beach je savršeno mjesto za lansiranje našeg drugog modela superjahte GX34. Naša filozofija temelji se na odgovornom yachtingu, koji ostaje u središtu našeg dizajna. Prvenstveno su to hibridna električna propulzija i vrlo efikasne linije trupa. U kombinaciji s elegantnim linijama i iznimnim komforom za goste, vjerujemo da će GX34 predstavljati budućnost Odgovornog Yachtinga.“

GX34 ima 30% manje emisija od tradicionalnih jahti
Kao i veća sestra, srž projekta GX34 je primamljivo obećanje potpunog doživljaja superjahte bez uobičajenih emisija CO2. Brodogradilište najavljuje da će GX34 imati 30 posto manje emisija u usporedbi s tradicionalnom jahtom te veličine. To potkrepljuju rezultatima i iskustvom iz brodogradnje u sestrinskom brodogradilištu Greenline Yachts.
Rješenje za pogon uključuje par električnih motora po 200 kW, paralelno s dizelskim motorima po 2.132 kW. Tiha elektropropulzija bez vibracija namijenjena je kraćim relacijama, dok su snažni ICE motori predviđeni za veće brzine i udaljenosti. Jahta će biti opremljena litij-ionskim baterijama kapaciteta do 800 kWh za optimalno upravljanje energijom na brodu.
Ima mogućnost ugradnje do 46 solarnih panela. GX34 Raised Pilot House s integriranim hard topom godišnje može generirati do 30 MWh solarne energije, što omogućuje duža sidrenja bez potrebe za uključivanjem generatora. Čak i s klimatizacijom na maksimalnoj snazi i uz pomoć vrlo učinkovitih baterija, jahta može pogoniti „hotelske“ sustave u tihom električnom načinu rada do 48 sati. Time se gostima osigurava miran i udoban noćni odmor. S većim oslanjanjem na prirodnu ventilaciju, to se razdoblje tišine znatno produžuje, navodi se u priopćenju.

Impresivan domet zahvaljujući efikasnosti trupa GX34
Kada se baterije isprazne, automatski se uključuju super-efikasni generatori koji ih brzo pune za 3 sata. Na dužim i bržim plovidbama, dvostruki dizelski motori preuzimaju ulogu generatora, a električni motori služe za snažno punjenje baterija. To omogućava da GX34 stigne na destinaciju s potpuno napunjenim baterijama.
Zahvaljujući efikasnosti trupa, GX34 bi prema proračunima trebala postizati impresivan domet od 10.000 nautičkih milja. Ova kalkulacija odnosi se na hibridni način rada pri brzini od 6 čvorova. Krstarenje je predviđeno na 12 čvorova, s maksimalnom brzinom od 16 čvorova, ovisno o paketu motora. Nude se opcije s 2×748 kW i spomenuti snažniji par. Trenutno se provode istraživanja za snažniju Hybrid Sport verziju.


Nudi se u dvije verzije – GX34 RPH (Fly) i Coupe
Dizajn eksterijera i interijera potpisuje Marco Casali, dok je Francesco Rogantin iz studija NAMES zadužen za navalnu arhitekturu s ciljem postizanja maksimalne efikasnosti i stabilnosti. Na sajmu u Palm Beachu predstavljena je verzija Raised Pilot House (Fly) s niskim letećim mostom, no dostupna je i niskoprofilna verzija Coupe bez nadgrađa letećeg mosta. Na toj verziji krov se sastoji od velike konveksne površine u potpunosti prekrivene solarnim panelima koji su dobro uklopljeni u dizajn.
U obje verzije kokpit je zaštićen hladovinom, s prostorom predviđenim za blagovanje te udobnim sjedećim garniturama. Na nižoj razini u predjelu krme smješten je prostor za zabavu i opuštanje, s ukupno preko 50 četvornih metara površine kada se otvore bočna krila. Dostupna je i opcija bazena sa slanom vodom integriranog u krmenu platformu, koja je ujedno dizajnirana za podizanje i spremanje tendera do 4,5 metra dužine.


Mogućnosti individualizacije interijera i eksterijera
Na RPH verziji, dodatni vanjski prostor na letećem mostu može se prilagoditi željama naručitelja. Nudi se neformalniji raspored za objedovanje i opuštanje, s vanjskim barom, a dizajneri rade na mogućnosti instalacije jacuzzi kade na krmenom dijelu mosta.
Interijer se sastoji od 5 kabina za smještaj gostiju, s posebnim fokusom na vlasničku kabinu smještenu u prednjem dijelu glavne palube, iz koje se pruža pogled od 270 stupnjeva na horizont. Vlasnik ima mogućnost angažirati vlastitog dizajnera za taj dio interijera, no Casali je osmislio prostor koji je u skladu s ostatkom unutrašnjosti.
Unutrašnjost predviđa korištenje prirodnih materijala poput drva, kože i kamena, pažljivo odabranih u skladu s filozofijom održivih rješenja. Na sajmu je predstavljen i novi partner za prodaju na tržištu Sjeverne i Južne Amerike – Northrop & Johnson.