Christian Beck na maxiju LawConnect drugu godinu zaredom pobijedio je u realnom vremenu, no ovogodišnja regata Sydney Hobart pamtit će se po tragičnoj pogibiji dvojice jedriličara.
Drugu godinu zaredom, Christian Beck i njegova posada na maxiju od 100 stopa LawConnect pobijedili su su na regati Rolex Sydney Hobart.
628 milja dugu rutu savladali su za 1 dan, 13 sati, 35 minuta i 13 sekundi. To je nešto više od 4 sata sporije od rekorda regate koji je 2017. godine postavio maxi LDV Comanche.

Comanche ispao, LawConnect uvjerljivo pobijedio
Za razliku od prošle godine, kada je o pobjedniku odlučivao foto-finiš, maxi LawConnect ovoga je puta sam ušao u rijeku Derwent i stigao do cilja. Njihov najveći i zapravo jedini pravi konkurent, maxi Master Lock Comanche, povukao se iz regate nakon što mu je oštećeno glavno jedro.
Ovogodišnja regata Sydney Hobart pamtit će se po pogibiji dvojice jedriličara. Poginuo je jedan član posade ne jedrilici Flying Fish Arctos i jedan na jedrilici Bowline.
Prema prvim informacijama, obojica su stradala nakon što ih je snažno udarila lantina. Kasnije je utvrđeno da je jedan jedriličar poginuo nakon što ga je zahvatila škota glavnog jedra i bacila na vinč.
Prvi incident s tragičnim ishodom dogodio se kada je brod Flying Fish Arctos bio oko 30 milja od grada Ulladulla. Nesretnog 55 – godišnjeg jedriličara lantina je udarila u glavu. Kolege iz posade pokušale su ga reanimirati, ali bez uspjeha.

EPIRB mu spasio život
U drugom incidentu, poginuo je 65 – godišnji jedriličar s jedrilice Bowline. Riječ je o vrlo iskusnom jedriličaru, kojega je zahvatila uzda glavnog jedra, nakon čega je glavom udario u vinč. Snaga udarca bila je takva da je odmah preminuo.
Dogodio je još jedan incident koji je umalo završio tragično. Usred noći, val je s palube odnio jedriličara s broda Porco Rosso. Taj jedriličar srećom je u prsluku za spašavanje imao EPIRB. Posada jedrilice Porco Rosso bila je pribrana te ga je uspjela locirati, a nakon toga i izvući na palubu.
Nakon pogibije dvojice jedriličara sazvana je konferencija za novinare na kojoj se okupljenima obratio David Jacobs, potpredsjednik kluba organizatora. On je kazao:
- Uvjeti za jedrenje nisu bili lošiji nego na prethodim izdanjima regate. U ovom trenutku, imamo 21 brod koji se povukao iz regate. Na nekim ranijim izdanjima regate, povuklo se puno više brodova.

“Bilo bi opasnije da smo prekinuli regatu”
Novinari su Jacobsa pitali hoće li regata zbog pogibije dvojice jedriličara biti prekinuta, na što je odgovorio:
- Ne. Osnovni princip regata je da, kada jednom startaju, skiperi imaju pravo i obavezu donijeti odluku je li sigurno nastaviti s jedrenjem. Svaki skiper pritom ima mogućnost procijeniti kakvi su uvjeti za jedrenje i kakvi su njegovi lokalni uvjeti. Uz to, imamo vrlo kompleksan sustav osiguranja regate i procijenili smo da je manji rizik ne prekidati regatu. U suprotnom bi se neki brodovi, koji bi se vraćali natrag, našli u još pogibeljnijoj situaciji.

Pobjeda maxija LawConnect u sjeni tragedije
Ovogodišnja pobjeda maxija LawConnect ostat će tako u sjeni pogibije dvojice jedriličara. Podsjetnik je to da je offshore jedrenje vrlo opasan sport. Valja kazati da regatni odbor, prije te dvije pogibije, zaista nije imao razloga prekidati regatu ili izdavati neka posebna upozorenja.
Oba incidenta dogodila su se po nezgodnim, ali za regatu Sydney Hobart uobičajenim uvjetima. Vjetar je tada puhao brzinom od 30 do 38 čvorova, a valovi su bili od 2 do 3 metra.