Prvi Mercury na struju
Jedan od vodećih svjetskih proizvođača brodskih motora predstavio je izgled svog prvog elektromotora i najavio još 4 modela
Ovaj segment tržišta, do nedavno je bio rezerviran za male tvrtke, a sada se sve više velikih igrača okreće ovoj vrsti pogona. Vodeći Američki proizvođač izvanbrodskih motora s unutarnjim sagorijevanjem, na prošlotjednom nautičkom sajmu u Miamiju je najavio ulazak na tržište izvanbrodskih elektro motora s modelom Avator koji će biti dostupan za narudžbe od rujna ove godine, te prve isporuke planiraju za iduću godinu. Istovremeno je najavljeno da će se Avatoru pridružiti još 4 modela koje će najaviti u idućim mjesecima.
Iako nisu objavili detalje Avatora, tvrtka Mercury Marine je objavila vizuale njihova elektromotora, te najavila da će prvi model biti „prijenosni“, odnosno ekvivalentan manjim izvanbrodskim motorima s nekoliko konjskih snaga, namijenjen malim brodicama i pomoćnim plovilima. Kao zanimljivost ističu lako promjenjivu bateriju koja se vadi iz mjesta gdje se na benzinskom izvanbrodskom motoru nalazi glava motora.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=nqCrkLR91E4&w=886&h=498]
Ta je funkcija namijenjena lakšem punjenju baterija, bez potrebe skidanja čitavog motora. Integrirani zaslon služi za prikaz informacija o stanju baterija i količini preostale energije. Za američkog proizvođača motora i njegovu krovnu tvrtku Brunswick Group, ovo je novi korak u strategiji koju su pokrenuli prije nekoliko godina, a odnosni se na njihovu diviziju Advanced Systems Group zaduženu za inovacije u području održivih i ekoloških rješenja. Mercury Marine si je zadao cilj do 2025. godine smanjiti štetne emisije svojih motora za 80 posto u odnosu na 2007. godinu kada je u SAD-u stupila na snagu EPA regulativa za izvanbrodske motore prema američkom federalnom zakonu o čistom zraku CAA.
Predsjednik uprave Mercury Marine, Chris Drees je dodao da je elektrifikacija strateški važna za tvrtku, te da ostaju predani u tome da budu u svjetskom vrhu po pitanju motora s unutarnjim sagorijevanjem, ali i elektropogonu. Smanjenje štetnih emisija izvanbrodskih motora za 80 posto djeluje prilično ambiciozno, da ne kažemo nestvarno, te će biti zanimljivo vidjeti je li njihov plan strateški PR ili je doista moguće ostvariti tako drastično smanjenje.
Piše: Teo Marević
Foto: Mercury Marine