Razloga je više. Prvi je taj da smo na svim ovim jahtama imali priliku boraviti ili ploviti njima. Drugi je da je, osim kad se radi o jednoj od njih, riječ o posve novim brodovima predstavljenim premijerno na ovojesenskom sajmu u Cannesu. A treći je da su u pitanju uistinu krasne jahte koje je užitak vidjeti.
Sve one spadaju u sami vrh ponude u svojim kategorijama, vrhunskog su i modernog dizajna, a na njima su primijenjena brojna nova tehnička rješenja koja se s protokom koje godine počnu upotrebljavati i na znatno manjim brodovima. Jahte ovih dužina još su uvijek za više od deset metara kraće od megajahti. Međutim, u posljednje vrijeme po udobnosti koju pružaju sve više im se približavaju. Mogli bismo kazati da je beskompromisna udobnost jedan od osnovnih uvjeta koje moraju zadovoljiti. Ne odnosi se to samo na njihovu unutrašnjost nego i na nikad veće leteće mostove i korištenje prednjih paluba ne samo za sunčanje nego i za blagovanje pod vedrim nebom. Jednako tako i one se u mnogim detaljima grade prema željama kupca, pa u naravi umjesto serijskih postaju semi-custom proizvodi. Pri tomu dizajneri i brodogradilišta ostvaruju suradnju s vrhunskim brendovima specijaliziranima za unutarnja uređenja općenito. Linije ovakvih jahti odavno su prestale nalikovati klasičnima i sve više kreiraju neke nove obrasce po kojima vrednujemo da li nešto na moru izgleda lijepo ili ne.
Pri projektiranju i gradnji ovakvih brodova sve je više inovacija. Vakuumske infuzije uz uporabu kevlara i karbona sasvim su uobičajene, a kompjuterski upravljano modeliranje omogućava preciznu izvedbu pojedinih elemenata i pojavu modularne gradnje.
I naposljetku, na mnogim našim rivama i u marinama one vežu ili će stići već sljedećeg ljeta pa nije na odmet da ih malo bolje upoznamo i zavirimo u njih.