Najavljen spektakularan Elan
Slovensko brodogradilište najavilo je novi model u surađuji s Pininfarina i Humphreys Yachts Design, te kompozitnim stručnjacima tvrtke Gurit
Elan Yachts je nakon prošlogodišnjeg modela GT6 ostvarenog s Porscheovim dizajnerskim studijem, ovaj puta udružio jake snage nautičke i automobilističke industrije te tvrtke čija se tehnologija primjenjuje u zrakoplovstvu, nautici, vjetroelektranama itd. Ovaj, za sad neimenovani projekt cilja na kombinaciju najboljeg iz tehnologije brodogradnje, navalne arhitekture i industrijskog dizajna. Elan, kao pionir inovacije u polju jedrilica, oslanja se na svoju 75 godina dugu povijest, znanje i vještine u gradnji novih plovila, i znanja da okupi tim koji može napraviti iskorak u svakom pogledu. Direktor nautičke divizije Elan Yachts, Marko Škrbin, kazao je da još ne može otkriti ime projekta, ali da će biti među najvećim Elanovim modelima. Detalji projekta bit će otkriveni tijekom Cannes Yachting Festivala u rujnu.
Novi model osvanut će u Elanovu portfelju uz bok njihovim performansnim modelima, najavio je Škrbin, a projekt će biti izazovan za Elan, te pomaknuti granice u vidu tehnologije i dizajna. Međutim, u konceptu i duhu, jedrilica bi više trebala predstavljati povratak korijenima i bit će namijenjena pravim, zahtjevnim jedriličarima, a istovremeno im pružiti udobnost.
Za estetiku je zadužena Pininfarina
Elanova ljubav prema moru i Pininfarinina strast prema brzini, spojila se zajedno u dizajnu ovog modela. Nova jedrilica je rođena prema smjernicama sportskog i performansa, te će Elanova ljepotica utjeloviti legendarni stil i nautičku estetiku Pininfarine, talijanske tvrtke koja je radila za jedna od najvažnijih svjetskih imena u brodogradnji na custom modelima, te polu custom dizajnerskim rješenjima, od kojih su neki kasnije i postali serijski modeli.
Pininfarina će biti zadužena za estetiku eksterijera i interijera, te će, najavljuju iz Elana, napraviti jedan korak dalje prema budućnosti jedrenja, poštujući i reinterpretirajući klasične elemente koje Elanove modele čine prepoznatljivima i jedinstvenima. Njihov glavni dizajner zadužen za odjel transporta, Daniele Mazzon, kazao je da su htjeli u projektu dati jaku sportsku konotaciju, koristeći par fluidnih linija kako bi modelu dali čvrst i jedinstven karakter. Rezultat je jedrilica s čistim oblicima i moderna projekcija prema futurističkom dizajnu, što ljubitelji performance modela vole i traže, kazao je Mazzon.
Kompozitom se bave Elan i Gurit
Elan je bio jedan od prvih u nautičkoj industriji koji je u tehnologiju gradnje uvrstio kompozit u kasnijim 1960. godinama, te su među prvima uvodili tehnologiju vakuumske infuzije pri laminaciji plovila 2003. godine. Elanovi kompoziti su među najboljima u industriji, zbog čega se nisu zadržali samo u nautici, već proizvode i za velike elise za vjetroelektrane, dijelove za male zrakoplove i za druge industrijske primjene.
Međutim, Elanov tim za kompozite, je za ovaj projekt htio napraviti korak dalje u polju tehnologije za brodogradnju performance modela, pa su udružili snage s jednom od vodećih svjetskih tvrtki za to područje, Gurit. Partnerstvo se sastoji od intenzivnih analiza i optimalizacije laminatnog plana za novi model, kako bi identificirali sva područja s potencijalom poboljšanja i proizveli kompozit s najboljim mogućim mehaničkim svojstvima. Senior inženjer Gurita, Steve Shaw, kazao je da je rad na novom modelu Elana veliko zadovoljstvo za tvrtku i da će spajanjem znanja o performance jedrenju obiju tvrtki, napraviti laminat koji je tvrd, čvrst i lagan, istovremeno poštujući praktičnost konstrukcije i održavanja tijekom životnog vijeka plovila. Jedini obrisi koji su za sad poznati, uz gore navedeno, jest ilustracija koja se nalazi iznad naslova teksta, a za detalje ćemo morati sačekati do prezentacije u Cannesu.
Foto: Elan Yachts