Racing verzija nove glave motora V10 predstavljena je na sajmu u Miamiju, zajedno s novim dizajnom propelera Ventera
Krajem prošle godine Mercury je predstavio prvi izvanbrodski motor s V10 blokom, Verado V10 u dvije verzije, s 350 i 400 konjskih snaga. Sada je predstavljena i Racing verzija Mercuryjeva motora V10 s 400 ks. Novi model motora je premijerno predstavljen povodom 50. godišnjice Mercury Racing tijekom nautičkog sajma koji je jučer otvoren u Miamiju. Uz motor predstavljen je i novi dizajn Ventera propelera od nehrđajućeg čelika.
Menadžer Mercury Racing tima, Stuart Halley je najavio da će Brunswickov odjel ovog ljeta ugostiti powerboat utrku u Sheboygan na jezeru Michigan. Dodao je kako V-10 400R nudi snažniji okretni moment pri niskom broju okretaja, veći vrhunac konjske snage i bolju ekonomičnost potrošnje nego model L6, te ostvaruje punu snagu s 87-oktanskim gorivom. V-10 je atmosferski motor koji je u Mercuryjevoj ponudi zamijenio L6 400R koji je trebao 93-oktansko gorivo za ostvarivanje pune snage.
Glava novog izvanbrodskog motora zapremine 5,7 litara je bazirana na istom dizajnu arhitekture kao i njihov V-8 300R, zapremine 4,6 litara. V glava motora s kutem od 64 stupnjeva pruža motoru mogućnost instalacije unutar kućišta promjera 66 cm. V10 400R dostupan je u verzijama s tri dužine prijenosa 20“, 25“, 30“ i 35“.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=PoQUcSkhNhs&w=886&h=498]
400R koristi digitalnu ručicu gasa i mjenjača, a za upravljanje se može instalirati elektro-hidraulični ili novi potpuno električni sustav. Motor je kompatibilan sa SmartCraft tehnologijom. Motor se nudi i s dvije opcije mjenjača. SportMaster mjenjač je dizajniran za plovila koja postižu brzine preko 85 mph, s poluuronjenim propelerima. Druga opcija je 5.44 HD mjenjač, dizajniran za teža plovila s dubokim V trupom poput WA s centralnom konzolom i koja u pravilu imaju instalirana više paralelnih motora.
Novi Ventera propeler je ekskluzivno dostupan uz Mercury Racing Profile Series i dizajniran je za performansne brodice s centralnom konzolom, krstaše i dnevne glisere. Propeler se može upariti s V-10 400R i V-8 450R izvanbrodskim motorima s 5.44 HD mjenjačem.
Menadžer Mercury Racing Performance Propeller odjela, Nick Petersen komentirao je novi propeler „Kako se povećao odnos snage naspram težine, te su brodovi sve veći, a time i teži, Mercury Racing je posvećen razvoju nasljednika popularnog Revolution 4 XP propelera za ove primjene.“ Rev 4 će ostati u proizvodnji.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=2FgIWv8f18U&w=886&h=498]
Piše: Teo Marević
Foto: Mercury Racing