Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Marina Frapa Dubrovnik – kraj sporenja!?

More uredništvo17.02.2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Marina Frapa Dubrovnik

Usvajanjem prijedloga Odluke o izmjenama koncesije Marine Gruž (Marina Frapa Dubrovnik) ta luka nautičkog turizma bi konačno mogla u cijelosti proraditi

Marina Frapa Dubrovnik za koju je koncesiju još 2015 godine dobilo društvo Laguna Trade u Dubrovniku od početka se suočavala s previše problema. Domaća tvrtka Atlantska plovidba, koja je predložila gradnju marine u Luci Gruž i priredila inicijalnu dokumentaciju istu im nije htjela prodati. Radi toga su morali izraditi vlastitu Studiju uticaja na okoliš pa je dobivanje dozvola za gradnju kasnilo. Potom su imali problema sa spajanjem na komunalnu infrastrukturu pa su kašnjenja uslijedila i radi toga.

Kad je Marina Frapa Dubrovnik konačno dovršena otvoren je 2018 godine samo njen glavni dio. Onaj zapadni bazen do danas ne radi jer mu nije riješen pristupni put i osigurani komunalni priključci. Usput, pokazalo se da bezninska postaja locirana između marine i JK Orsana ne može funkcionirati ako joj se ne pripusti dio koncesioniranog morskog područj marine.

Problemi i tužbe

Naravno, u takvim okolnostima iskre frcaju. Investitor je prozivan radi manjka ukusa, raznobojne rasvjete i kičastih kipova. A on je uzvračao optužbama da ga privatni vlasnici zemlje uz marinu žele reketariti da bi mu dopustili pristup i dovod instalacija do neotvorenog dijela marine. Te da mu država nije osigurala sve potrebjne uvjete kako bi realizirao dodjeljenu mu koncesiju.

Potom se u priča dodatno zakomplicirala proširenjem, uređenjem i gradnjom obalnih zidova Lapadske obale. Koja je dijelom zadirala u koncesionirano područje marine. I usput kroz čitave dvije sezone bitno otežala pristup marini i zasigurno uticala na njeno poslovanje.

Kako se u međuvremenu ništa bitno nije promijenilo u vezi neotvorenog dijela marine investitor je podnio niz tužbi. Tražeći nadoknadu štete te koje bi mogle dovesti u pitanje validnost građevinskih dozvola za uređenje obale i ozbiljno naštetiti lokalnim vlastima.

Svakome ponešto

U takvim okolnostima odlučio se konačno uplesti i davatelj koncesije, Vlada RH. Ona je prošlog tjedna usvojila prijedlog odluke o izmjenama koncesije Marine Gruž (Marina Frapa Dubrovnik). Vjerojatno nakon što je ishodila suglasnost obiju ”zaračenih” strana.

Njome Marina Frapa Dubrovnik ”gubi” 794 m2 koncesioniranog područja radi izgrađene Lapdske obale te još 482 m2 morskog prostora koji prepušta benzinskoj postaji. Vlada koncesionaru kao nadoknadu nudi jednaku površinu uzduž postojeće granice koncesioniranog područja.

A svi oni ozbiljni gubitci nastali nekorištenjem zapadnog bazena te drugih peripetija nadoknađuju se produženjem koncesijskog razdoblja sa 30 na 37 godina.

Mrkva naravno ima i drugi kraj. Da bi se ova odluka provela koncesionar je dužan povući žalbu pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske i tužbu podnesenu pred Općinskim sudom u Dubrovniku. Te prekinuti sve sporove i postupke pokrenute u vezi s predmetnom koncesijom.

On će to i učiniti ukoliko, neslužbeno doznajemo, gradske vlasti osiguraju izvlaštenje površine koje su priječile pristup zapadnom dijelu marine.

Bilo bi dobro da se to konačno dogodi jer Dubrovniku su potrebne dvije vrhunske marine. U Rijeci dubrovačkoj i u Gružu. Zašto je koncesioniranje tako važnog prostora obavljano toliko diletantski pitanje je koje nitko neće postaviti. Ali to su već naša, hrvatska, posla.

PREPORUČAMO

U Portorožu je započeo sajam Internautica

Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

NAJNOVIJE

U Portorožu je započeo sajam Internautica

22.05.2025

Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

22.05.2025

Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

21.05.2025

Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

20.05.2025

Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

19.05.2025

Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

19.05.2025

SP za klase ILCA 6 i ILCA 7: Kontides osvojio srebro u Kini

19.05.2025

Kiwiji predstavili jedriličarski tim za America’s Cup

18.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.