Zvonko Jelačić i Josip Marasović ispričali su nam kako ide prodaja nove jedrilice VISS, a popričali smo i o skorašnjem SP-u u Australiji te EP-u u Rogoznici u travnju sljedeće godine.
Vlasnici tvrtke Sailboat RC Zvonko Jelačić i Josip Marasović objavili su ovih dana video u kojemu su se pohvalili isporukom još jednog modela nove jedrilice VISS. Riječ je o modelu jedrilice s kojom je Zvonko Jelačić lani pobijedio na Europskom prvenstvu te na prvenstvima obje Amerike. Novi VISS isporučen je u Australiju.
A Svjetsko prvenstvo radio upravljanih jedrilica klase International One Meter (IOM) održava se ove godine upravo u Australiji. Jedrit će se u Gladstoneu od 20. do 28. listopada, a na njemu će nastupiti i jaka hrvatska reprezentacija. Ukupno će jedriti 76 natjecatelja. Zvonko Jelačić, Ante Kovačević i Tonko Puljiz na SP-u će jedriti upravo sa Sailboat RC jedrilicom VISS.

Vedran Vesanović, Tomislav Bezić i Bruno Marević odlučili su pak nastupiti s drugim modelom renomirane splitske tvrtke – čuvenim K2. U Australiji će jedriti i Mirko Ukas, no on još nije prijavio koju će jedrilicu koristiti. K2 jedrilice tvrtke Sailboat RC na Svjetskom prvenstvu koristit će i deset stranih jedriličara.
Zvonko Jelačić i Josip Marasović ispričali su nam kako ide prodaja nove jedrilice VISS. Popričali smo i o skorašnjem nastupu na Svjetskom prvenstvu te o EP-u koje se dogodine opet jedri u Rogoznici.
Kako ide proizvodnja i prodaja nove jedrilice VISS?
Jelačić: Finiširali smo proizvodnju VISS-a i prvi brodovi već su isporučeni. Poslali smo po jedan u Australiju, Ameriku i Norvešku. Ima dosta zainteresiranih kupaca. Imamo listu čekanja i sve ide kako treba. Zadovoljni smo kako se stvari razvijaju, a nedavno smo malo promijenili način proizvodnje. Unaprijedili smo proces i ove zime planiramo snažnije krenuti s proizvodnjom.

Jeste li već sada povećali proizvodnju s obzirom na to da je u listopadu Svjetsko prvenstvo u Australiji?
Jelačić: Sada smo u fazi priprema za SP i izradit ćemo nekoliko trupova za neke hrvatske reprezentativce koji će nastupiti u Australiji. Na Svjetskom prvenstvu pet naših natjecatelja trebalo bi jedriti s modelima VISS. Neki hrvatski i strani jedriličari koristit će naše starije modele K2.
Kakve uvjete očekujete u Australiji?
Jelačić: Bit će zanimljivo! Očekujemo termički vjetar s mora. Ujutro očekujemo laganije uvjete, a onda dizanje vjetra do kraja dana. Popodne bi trebao biti gornji spektar vjetrova, što bi načelno trebalo odgovarati natjecateljima s K2 jedrilicama. Jutro bi znači trebalo pasati onima koji koriste VISS, a popodne onima koji imaju K2. Svakako, mislim da su oba naša modela dobar odabir za regatu u Australiji.
Imate li informaciju hoće li se na SP-u pojaviti neki novi dizajn stranih proizvođača?
Jelačić: Te informacije uglavnom se strogo čuvaju i to se najčešće vidi tek kada počne regata. Mi smo jedna od rijetkih firmi koja promovira nove modele i objavljuje njihove fotografije i videa. No, koliko znamo, u Australiji ne bi trebalo biti novih modela inozemnih proizvođača. Očekujem da će Francuzi biti dosta jaki i da će doći s brodovima s kojima su pobijedili na zadnjem Svjetskom prvenstvu te napravili 2. i 4. mjesto na Europskom. To su IOM jedrilice Venti V12. Ti brodovi trenutno su nam glavna konkurencija. Inače, jako je dobro za klasu IOM da su različiti dizajni konkurentni. Na zadnjem SP-u, 4 ili 5 prvoplasiranih brodova bili su različiti dizajni, a to je izvrsno za kompetitivnost cijele klase.

Ima li još nekih novosti u životu tvrtke Sailboat RC i u svijetu radio upravljanog jedrenja?
Marasović: Sljedeće godine Europsko prvenstvo održava se u Rogoznici. Međunarodna IOM zajednica izglasala je da to prvenstvo opet bude u Rogoznici i svima nama ovdje to je veliki kompliment. Prvi puta u povijesti klase na Europskom prvenstvu nastupit će čak 100 natjecatelja. To će biti najmasovnija regata dosad, što će znatno podići reputaciju klase. Ako uspijemo sve organizacijski ispratiti kako smo to radili prošlih godina, regata u Rogoznici bit će istinski spektakl.
Kako to da će ubuduće na regatama klase IOM moći nastupiti veći broj jedriličara?
Marasović: To su omogućila nova pravila klase SHRS, na kojima je između ostalih radio i Zoran Grubiša, tajnik klase IOM u Hrvatskoj. Klasa IOM doživljava novi uzlet i sve je popularnija, a nova pravila trebala bi to još pospješiti. I Svjetsko Prvenstvo u Australiji bit će na izuzetno visokoj razini. Tamo su uspjeli pronaći jake sponzore, imaju profesionalce u marketingu i vrsne komentatore, tako da bi regata trebala biti vrlo zanimljiva. Kako za jedriličare, tako i za brojne gledatelje diljem svijeta koji je željno iščekuju gledati u LIVE prijenosu.
Kada je na rasporedu Europsko prvenstvo u Rogoznici? I kako to da je Rogoznica postala jedna od najpopularnijih svjetskih lokacija za regate klase IOM?
Marasović: EP u Rogoznici održava se od 4. do 12. travnja sljedeće godine. Mi tamo redovito održavamo državna prvenstva za klasu IOM i na te regate uvijek dolaze i brojni strani natjecatelji koji redovito posjećuju Hrvatsku. Organizacija je uvijek dobra, a lokacija je idealna jer u tom proljetnom terminu natjecatelje možemo smjestiti u privatni smještaj. U organizaciji je jedriličarski klub Val, a tu je i marina Frapa koja nam pomaže logistikom i infrastrukturom. Na toj lokaciji već su održane brojne velike i jake regate klase IOM i Rogoznica je tako postala jedna od najjačih svjetskih destinacija kada je radio upravljano jedrenje u pitanju. A vjerujem da će nakon Europskog prvenstva reputacija Rogoznice biti još bolja.

