U prvim sekundama jedriličarske 2016. samo su dva ozbiljna natjecateljska broda jurila kroz toplu i vlažnu noć u području ekvatora. Prvi je najveći regatni trimaran na svijetu, glamurozan Spindrift 2 multimilijunašice Done Bertarelli, sestre pasioniranog jedriličara i biotehničkog magnata Ernesta Bertarellija, vlasnika sindikata Alinghi − pobjednika America’s Cupa, a drugi je nešto manji crveni trimaran IDEC SPORT, oba u lovu na prestižni Trofej Julesa Vernea za najbrže oplovljavanje svijeta na jedra.
Hvatali su rekord Loicka Peyrona ostvarenog u siječnju 2012. trimaranom Banque Populaire V (zapravo današnjim renoviranim Spindriftom 2). Glasio je 45 dana, 13 sati, 42 minute i 53 sekunde. Na kraju u petak 8. siječnja 2016. u 15.01 sati Spindrift 2 pod palicom skipera Yanna Guicharda pokunjeno je i tužno presjekao ciljnu crtu na zamišljenoj liniji francuski Ushant – engleski Lizard Point, kasnivši za rekordom Loicka Peyrona 1 dan, 21 sat, 16 minuta i 9 sekundi.
Ni IDEC SPORT vođen iskusnom rukom legende samačkog jedrenja Francoisom Joyonom nije se domogao Trofeja. Kasnio je za Banque Populaire V više od 2 dana i 1 sata.
Najvažnija prošlogodišnja jedriličarska objava jest najava novih pravila famozne zahtjevne utrke oko svijeta, kultnog Volvo Ocean Racea, kojom se iduće 13. izdanje, što kreće u nedjelju 22. listopada iz Alicantea, vraća korijenima Whitbread Round The World Racea, kako se najteža svjetska regata za višečlane posade zvala do promjene glavnog sponzora 1998. Novi će Volvo Ocean Race tako rutom biti najduži dosad. Hrabri profesionalni jedriličari koji pristaju vlastitu glavu staviti na Volvo Ocean Race panj u devet će mjeseci prejedriti čak 45.000 nautičkih milja ili oko 83.000 kilometara u ravnim kursevima (u prethodnom izdanju 38.739 milja ili 71.745 kilometara).
No cijelih 12.500 nautičkih milja, ili tri puta više nego na prethodnim nadmetanjima, svladat će na opasnom Južnom oceanu (u prethodnim izdanjima oko 4500 milja). Volvo flota će posjetiti 11 gradova na pet kontinenata (Alicante, Lisabon, Cape Town, Hong Kong, Guangzhou, Auckland, Itajai, Newport, Cardiff, Göteborg i Haag.), a cijela će regata biti zahtjevnija, opasnija i teža, poput starog Whitbreada, što se danas amortizira suvremenom navigacijskom i telekomunikacijskom opremom te sofisticiranom tehnologijom gradnje i opremanja brodova.
Uz to, idući 13. Volvo Ocean Race modificirat će se i u još deset segmenata, a sve u svrhu dodatnog privlačenja gledatelja i sponzora. Primjerice, pogoduje se ženskim ili mješovitim posadama kako bi se privuklo što više žena jer to vole gledatelji. Bit će omogućeno jednosmjerno slanje mailova i poruka te stavljanje postova na društvene mreže, a i prostori za popravak brodova u svakoj od Volovo Ocean luka bit će izgrađeni tako da će publika moći pratiti sve što se događa iza dosad “zatvorenih zidova” pripreme brodova za iduću etapu. Uz to, u osam od 11 gradova domaćina priredit će se promotivna natjecanja Volvo Ocean timova na brzim i okretnim M32 katamaranima, što će posjet Volvo Ocean selima učiniti još atraktivnijim. To će privući još više posjetitelja, a nije ih bilo malo ni u prethodnom izdanju kad je jedriličare posjetilo više od 2,4 milijuna ljubitelja jedrenja i više od 70.000 gostiju korporativnih sponzora.
Ostatak pročitajte u Moru.