Testirali smo prototip paralelnog hibrida za serijsku proizvodnju i druge novitete u razvojnom centru Volvo Penta
Navikli smo vidjeti da Volvo Penta, kao jedan od najvećih svjetskih proizvođača unutarnjih brodskih motora, prednjači uvođenjem novih tehnologija u dizelske propulzijske i prateće sustave. Sada smo imali priliku testirati prototip hibridnog pogona i najnovije funkcije elektroničkog upravljača. U svjetlu brojnih najava prelaska na alternativna goriva, elektropogon, zelenu energiju, plovidbu bez karbonskog otiska i slično sa svih strana, Volvo Penta je na tragu da tržištu ponudi prvi paralelni hibrid u standardnom paketu u serijskoj proizvodnji. Bili smo u njihovom razvojnom centru u Göteborgu gdje smo izbliza upoznali i testirali njihov koncept hibridne brodice za rekreativnu uporabu, razvijen u suradnji s Beneteau Grupom, najvećim europskim brodogradilištem rekreativnih plovila.
Brodski paralelni hibridni pogon nije novost, štoviše, u Hrvatskoj postoji tvrtka koja radi instalacije vlastitih elektropogona i hibrida već desetljećima, ali individualno svaku aplikaciju. Dosad ni jedan proizvođač brodskih motora nije ponudio hibrid kao standardni paket u serijskoj proizvodnji. Razlog je kompleksnost sustava, pa se takav tip pogona dosad ugrađivao uglavnom na specijalne brodice, kao individualna instalacija i to uglavnom za profesionalnu namjenu.
Volvo Penta ih namjerava ponuditi za masovnu upotrebu u profesionalne i rekreativne svrhe. Za to je ipak potrebno nekoliko preduvjeta. Iz tog razloga, njihov razvojni tim komunicira s dizajnerima i brodogradilištima da u budućim strojarnicama predvide mogućnost ugradnje takvog sustava. U Göteborgu smo imali prilike testirati hibridni sustav na Beneteauovom modelu Jeanneau NC37 opremljen parom Volvo Penta D4 dizelskih motora, svaki po 320 KS, te paralelnim elektromotorima snage po 60 kW svaki (kontinuirane snage), te 8 modula baterijskih sklopova ukupnog kapaciteta 67 kWh. (…) Više pročitajte u 273. broju Mora.
Napisao: Teo Marević
Snimke: Teo Marević / Volvo Penta