Iako najmanji model u gami, GS 39 svojom je pojavom na tržištu prije četiri godine označio prekretnicu u povijesti legendarnog škvera Cantiere del Pardo; provjerili smo koje su ga karakteristike učinile toliko poželjnom i prilično uspješnom jedrilicom.
U osamdesetim godinama prošlog stoljeća našim dijelom Jadrana, naravno, nije plovilo nekoliko tisuća čarterskih jedrilica kako je to slučaj danas, pa nije bilo ni približno toliko francuskih i njemačkih velikoserijskih modela. Tada su neke od najčešćih i najpopularnijih jedrilice na našem moru, osim “domaćih” malih Elana, zasigurno bile one pod nazivom Grand Soleil sagrađene u škveru Cantiere del Pardo, smještenom na talijanskoj istočnoj obali u Forliju. Stoga je i istočni dio Jadrana bio njihov prirodan arhipelag za ljetne đite, posebice tijekom Ferragosta, a nemali ih je broj bio i na godišnjem vezu u našim marinama.
Ti su brodovi klasične, bezvremenske elegancije nastale na crtaćim stolovima velikana Alaina Jezequiela i Germana Frersa, u to doba bili prave ikone te su nesumnjivo mamili poglede i izazivali uzdahe, a ništa drugačije nije ni danas, posebice kada se nađu među mnogo većom količinom gotovo uniformiranih čarterskih krstaša. Naime, još se uvijek dosta često mogu vidjeti kako brazde Jadranom, uglavnom odlično održavani te s posadom koju redovito čine rijetki jedriličari starog kova, te nas podsjećaju kako je krstarenje nekad bilo mnogo romantičnije i opuštenije.
S dolaskom krize prodaja pada te počinju financijske poteškoće, pa uz promjenu vlasnika “Veliko sunce” neminovno gubi dio svog sjaja. Ipak, novi vlasnik Bavaria uspijeva donekle posložiti stvari u poslovanju i započinju obnovu game, ali recesija otežava tržišni nastup. Ubrzo, zbog promjene strategije, Nijemci prodaju Cantiere del Pardo talijanskim investitorima koji odlučuju uzeti stvari u svoje ruke i škveru povratiti nekadašnju visoku reputaciju. Srećom, već je u to vrijeme bio angažiran cijenjeni talijanski projektant s velikim iskustvom u America’s Cupu, Claudio Maletto, koji je zapravo označio prijelomni trenutak u povijesti škvera i početak oporavka.
Iako je od premijere prošlo pune četiri godine, tijekom kojih je prodan u lijepom broju primjeraka za klasu kojoj pripada, Grand Soleil 39 i dalje je vrlo privlačan brod vrijedan svake pažnje. Svojim čistim i markantnim linijama priziva nekadašnje klasične modele, uz neprijepornu eleganciju ipak prilagođenu suvremenim trendovima, a istovremeno dinamičan stil jasno nagoviješta sposobnost za visoke performanse.