Mimì Libeccio 13.5 nudi luksuz i udobnost velikog broda, ali njime se možete zavući u uvalice kojima drugi ne mogu pristupiti.
Gozzi Mimì Libeccio 13.5 testirali smo proljetos ispred Trogira. Brodogradilište Mimì iz Napulja brodove gradi od 1975. godine, a specijaliziralo se za tradicionalne i elegantne guceve prepoznatljivog talijanskog dizajna. Njihovi brodovi uz to su izvrsnih maritimnih osobina te su namijenjeni znalcima koji žele uživati u plovidbi s obitelji ili prijateljima.
Kompaniju Mimì utemeljio je Salvatore Senese, koji je i danas aktivan pri kreiranju novih modela Mimija. Brodovi iz toga škvera zorno ocrtavaju njegovu strast – ljubav prema moru i životu na moru. Mimi se prije više od pola stoljeća na tržištu pojavio s malim gucevima do pet metara duljine, a prošle godine premijerno je predstavljen dosad najveći model iz njihove game – Libeccio 13.5.
To je brod duljine 11,4 metra, koji s velikom krmenom platformom raste do 13,5 metara. Zastupnik škvera Gozzi Mimi u Hrvatskoj i regiji je Navis Marine, a zanimljivo je da je njezin vlasnik Gordan Zadro bio aktivno uključen pri osmišljavanju ovoga modela. Zahvaljujući njegovim savjetima, na Libeciju 13.5 modificirana je prova, a interijer je opremljen kvalitetnijim tkaninama i materijalima.
Admiralski brod škvera Mimì imali smo prilike isprobati ispred Trogira. Nismo imali previše sreće s vremenskim uvjetima, jer na otvorenom moru iza Čiova bilo je više od 40 čvorova juga. Libeccio 13.5. robustan je, stabilan i zatvoren brod i da je baš bila potreba, savladao bi te uvjete. No, kako je riječ o vlasničkom brodu, nismo željeli riskirati i isprobali smo ga u zavjetrini Čiova. Stanje mora tamo je bilo jedan do dva, a refuli juga bili su do 15 čvorova. Taman koliko treba da vidimo kako se najveći Mimi ponaša na moru.
Mimì Libeccio 13.5 je pouzdana i udobna jahtica
Mimì Libeccio 13.5 je krasan brodić! Prvo što upada u oči je klasičan talijanski stil gradnje, s obiljem kvalitetnog drva, stare tikovine i mahagonija. Oznaka 13.5 odnosi se na duljinu preko svega, a duljina trupa mu je 11,4 metra. I to je, rekli bismo, jedna od najvećih prednosti ovoga broda.
Nudi sav luksuz i udobnost kao veća jahta, a u isto vrijeme njime se možete zavući u uvalice i na mjesta kojima veliki ne mogu pristupiti. Libeccio 13.5 napravljen je za istinske ljubitelje plovidbe, za one koji na moru žele imati komod i udobnost te žele brod s kojim se mogu otisnuti na duge đite. Ali uz bitan uvjet: da pritom budu neupadljivi i diskretni.
Registriran je za prijevoz 14 putnika, a na njemu je u tri odvojene kabine šest ležajeva. Naročito je važno što tim brodom bez problema može upravljati samo jedna osoba. Na Libecciu 13.5 ne trebate angažirati skipera ili posadu, što brodovi te veličine i klase često zahtijevaju.
Forte ovoga Mimija su i vozne osobine. Na moru je okretan i pouzdan, prvenstveno zahvaljujući formi trupa i vrlo visokom pramcu. Opremljen je flapsovima pa se prova, s obzirom na uvjete na moru, može dizati i fino ugađati.
Mimì Libeccio 13.5 je poludeplasmanac i već na 12 čvorova brzine lako prelazi u glisirajući režim. S dva Yanmara od po 370 konjskih snaga – koji su preporučeni pogon – postiže maksimalnu brzinu od 30 čvorova. Impresivno za brod toga tipa i veličine. Optimalno ga je voziti na 17 do 18 čvorova, a u tome režimu po motoru troši 25 litara goriva na sat. Brod je građen vakuumskom infuzijom, zahvaljujući čemu mu je težina manja, isto kao i eko otisak.
Mimì Libeccio 13.5 u verzijama s dvije i tri kabine
S obzirom na preferencije vlasnika, Libeccio 13.5 isporučuje se u verzijama s dvije ili tri kabine. U verziji s dvije kabine, jedna prostorija pod palubom može biti uređena kao kuhinja ili spremišni prostor. Brod koji smo mi imali prilike isprobati bio je s tri kabine: velikom vlasničkom u pramcu te s dvije sa po dva ležaja s obje strane broda.
Bez obzira na broj kabina, u potpalublju su dvije raskošne kupaonice s toaletom. Kabinski prostor je inače još jedan od aduta ovoga broda. Zahvaljujući formi klasičnoga guca, širini od 4,1 metra i vrlo nisko postavljenom podu, pod palubom je obilje prostora. Stajaća visina svugdje je dva metra.
Vlasnička kabina s golemim bračnim krevetom je u pramcu te ima zasebnu kupaonicu. U njoj – što je rijedak slučaj i na brodovima od 15-16 metara, istodobno mogu boraviti dvije osobe, bez da se sudaraju. U vlasničkoj kabini je bokaporta, a zahvaljujući prozorima u bočnim stranama trupa, u njoj je dovoljno prirodnog svjetla.
I u kupaonicama je stajaća visina dva metra, a tuš je stropni. Valja napomenuti da sve kabine i kupaonice imaju barem po jedan prozor koji se može otvoriti. To će se svidjeti vlasnicima ili gostima koji preferiraju svjež zrak i prirodno provjetravanje.
Diskretna elegancija napuljskoga guca
Kabina s lijeve strane može se, kako smo već spomenuli, urediti kao unutrašnja kuhinja, kao spremište, ili kao treća, velika kupaonica s toaletom. Na našemu modelu tu je bila kabina s jednim dvostrukim ležajem. To rješenje idealno je za djecu, no ležaj je dovoljno velik da na njemu mogu prenoćiti i odrasli.
Ta kabina vratima je odijeljena od kupaonice i toaleta, do kojih se može pristupiti i kroz druga vrata, s hodnika. U kabini s desne strane smještena su dva odvojena kreveta, s dovoljno prostora između. U tvornici se može dogovoriti da i ta kabina bude opremljena bračnim krevetom.
Za brod ovoga cjenovnog ranga i dimenzija, Libeccio 13.5 odlikuje vrlo dobra završna obrada i odabir materijala. Pod palubom je sve obloženo klasičnim furnirom i kvalitetnom tkaninom, a na dosta površina stavljena je alkantara. To cijelome prostoru daje dah modernosti i luksuza. Zahvaljujući odabiru kvalitetnih materijala i dobroj izolaciji, u kabinama je vrlo tiho. Buka je neznatna čak i kada brod poskakuje po valovima u glisirajućem režimu.
Mimì Libeccio 13.5 je brod stvoren za uživanje
Libeccio 13.5 ima prostrana sunčališta na pramcu i na krmi. Pramčano sunčalište može se urediti u nekoliko konfiguracija mijenjanjem rasporeda jastuka. Krmeno sunčalište se pak podizanjem jastuka i hidrauličkog stola pretvara u veliku blagovaonicu. Platforma na ovome brodu doista je raskošna i idealna za uživanje u morskim radostima.
Ulazi u more sa stepenicama su s obje strane, isto kao i dva stupa za tuš. Na Mimi Libecciu 13.5 također postoji mogućnost ugradnje potapajuće platforme, no model koji smo vozili nije imao tu opciju. U postolju platforme su dvije portele za konope, bokobrane ili morske igračke. U produžetku je garaža koja se otvara na hidrauliku, pritiskom na dugme.
U garažu se, uz ostalu opremu, može spremiti tender do 2,35 metara duljine. Na krmi su dva postolja za karbonske stupove, na koje ide tenda. Ta tenda potpuno prekriva prostor za objedovanje kada je brod na sidru i kada je previše sunca.
Kokpit natkriljuje tvrdi krov u sredini kojega je tvrda tkanina, koji se ručno otvara. Oprema u kokpitu je vrhunska: po brodu su strateški raspoređeni Bang & Olufsen zvučnici, a pritiskom na dugme iz plohe iza kormilarske klupe izranja tanki televizor lijepih dimenzija. Idealno ga je gledati iz blagovaonskog prostora.
Brod je opremljen svim potrebnim kuhinjskim i kućanskim aparatima tako da se njime može dugo i udobno krstariti bez potrebe da se dodiruje kopno. Na modelu koji smo vozili bila su čak tri frižidera. Jedan je u postolju kuhinjskog elementa s lijeve strane, a dva su u postolju kormilarske klupe. Po želji klijenta, umjesto frižidera može se ugraditi ledomat.
Kuhinja u kokpitu smještena je na lijevoj strani te je jednostavna i praktična. Podizanjem drvene plohe pristupa se stakloplastičnoj površini. Desno je sudoper, u sredini radna površina, a lijevo indukcijska ploča. Kuhinja ovoga Mimìja opremljena je – pomalo neočekivano – i mašinom za pranje posuđa.
Tikovina i mahagonij
Veliku autonomiju garantiraju i veliki tankovi: tank goriva od 1000 te vode od 500 litara. Potpalublje je klimatizirano, a klimatizacijski uređaj rashlađuje i kokpit. U bočnim stijenkama nadgrađa s obje strane su prozori koji se mogu spustiti. Zahvaljujući tome, uvijek se može napraviti blagi propuh. Sidro od 30 kilograma i sidreni lanac od 60 metara smješteni su naravno u pramcu. Komande za sidro nalaze se na pramcu i u kokpitu.
Strojarnica Libeccia 13.5 je ogromna, a u nju se pristupa stepenicama iz kokpita. U njoj su sa svake strane po jedan Yanmar od 370 KS, bojler te veliki generator od 6 kW. Strojarnica je dobro posložena tako da je sve lako dostupno. Dobro je izolirana, zahvaljujući čemu su motori neočekivano tihi.
Cijela paluba Libeccia 13.5 obložena je najkvalitetnijom, debelom tikovinom. To brodu daje štih ekskluzivnosti i otmjenosti, ali zahtijeva puno održavanja. Brod je težak deset tona i pun je drva i lakiranih površina koje treba polirati i održavati barem dvaput godišnje.
Mimì Libeccio ima izvrstan omjer cijene i kvalitete
Cijeli brod opremljen je ambijentalnim osvjetljenjem. Ako želite, na sidru ili u luci ostavit ćete dojam. Svaka kabina ima svoju autonomnu, vrlo nježnu rasvjetu, a prekidači su uglavnom postavljeni na stropu. Kontrolna ploča na Libecciu 13.5 praktična je i intuitivna. Opremljena je jednim Garminovim ekranom od 16 inča i kontrolom za trim tabove. Ispod nje je, relativno nisko, postavljeno kormilo od mahagonija.
Na ploči nema puno prekidača i svatko tko se iole razumije u brodove brzo će sve savladati. Manji stolić iza kormilarske klupe može se jednostavno ukloniti. Time se dobiva prostor na bočnoj sofi, koja postaje idealno mjesto za lješkarenje u hladu. Cijeli kokpit, uključujući garažu, zimi se može kompletno zatvoriti ceradom.
Mimì Libeccio na prvi pogled izgleda kao poveći guc, simpatičnog bublastog oblika. No, čim se stupi na njega, postaje jasno je da je riječ o luksuznom i udobnom brodu, idealnom za duga krstarenja. Cijena novoga modela je 570 tisuća eura, bez poreza. Cijena tjednoga najma u srcu sezone je nešto manje od 10 tisuća eura. S obzirom koliko prostora, komfora i kvalitete dobijete u relativno malom i diskretnom pakiranju, rekli bismo da vrijedi svakoga eura.
Gozzi Mimì Libeccio 13.5 | |
---|---|
Proizvođač | Cantieri Mimi S.r.l. |
Pogon | 2 x Yanmar 370 HP |
Duljina preko svega | 13,5 m |
Duljina trupa | 11,4 m |
Širina | 4,1 m |
Težina | 10.000 kg |
Kapacitet | 14 putnika |
Broj kreveta | 6 |
Cijena bez PDV-a | 570.000 € |
Zastupnik: Navis Marine, Trg žrtava fašizma 5, 10000 Zagreb, tel.: +385 1 4635 261, +385 1 4635 281, e-mail: info@navis-marine.com, www.navis-marine.com
Napisao Lari Lulić
Snimio Juraj Vrpcić
Originalno objavljeno u 277. broju Mora, travanj / svibanj 2024.