Prva preliminarna regata nadolazećeg America’s Cupa najavljena je već za 15. rujna 2023. u Vilanovi i La Geltrú
Do prve regate ostalo je svega par tjedana, a francuski tim za America’s Cup, Orient Express Racing Team, ulaže sve napore da čim više vremena provede na moru u svojoj novoj AC40 jedrilici. Podsjećamo, riječ je o OneDesign klasi kojom će se jedriti preliminarne regate AC-a, te Youth&Women’s America’s Cup regate. Također, timovi koriste ovu klasu za treninge, kao i prerađene primjerke te klase, naziva LEQ12. Na regati u Vilanovi i La Geltrú, jedrit će svih šest timova koji će sudjelovati u nadolazećem ciklusu America’s Cupa koji započinje 22. kolovoza 2024. u Barceloni.
Uz branitelja Emirates Team New Zealand, tu su i izazivači INEOS Britannia, Alinghi Red Bull Racing, Luna Rossa Prada Pirelli, NYYC American Magic i Orient Express Racing Team. Događaj će biti besplatan za gledatelje i prenosit će se uživo putem internetske stranice America’s Cupa, YouTube kanala i TV-a.
Francuski tim je točno 50 dana prije prve regate u Vilanova i La Geltú porinuo je svoju AC40 u Barceloni u bazi smještenoj na zapadnom kraju luke Port Vell.
Kormila nove AC40 preuzeli su Quentin Delapierre i Kevin Peponnet, uz podršku trimera i kontrolera leta Matthieua Vandammea i Jasona Saundersa.
Francuski jedriličari na prvom jedrenju djelovali su opušteno u svježe „raspakiranoj“ jedrilici na taman dovoljno vjetra da održavaju stabilno foilanje. Vježbali su uzlet i spuštanje, visinu foilanja, okrete i kontroliranje nagiba. U svega nekoliko jedrenja uspjeli su proći ključne manevre, te se vratili u bazu.
Nakon jedrenja, za službene stranice AC-a, Quentin Delapierre je komentirao prvo iskustvo pun entuzijazma ali s jasnom porukom timu „Moramo ići korak po korak, dan za danom, te polako otklanjati poteškoće, pronalaziti ideje, jer nove ideje bit će nam dobrodošle i da, ne želim da se tim prenagli i pokuša uhvatiti ostale, jer oni su već odradili toliko puno jedrenja prije nas. Mi moramo ići jednostavno, polako, biti jako fokusirani na osnove i ostvariti to u Villanovi.“
O prvom iskustvu jedrenja kazao je „Osjećaj je bio jako dobar. Prošlo je 10 dana otkad je stigla AC40, a tim je imao težak zadatak s porinućem jer je trebalo riješiti veliki problem, no uspjeli smo, tako da je danas bio jako dobar osjećaj jedriti. Bio sam jako iznenađen, prilično mirno more i lagani vjetar, a uspjeli smo foilati, odnosno, popeti se na foilove, te smo isprobali i plovidbu u teglju s RIB-om. Osjećaj na brodu je bio jako dobar, iako znam da neće tako svaki dan, jer u Barceloni je promjenjivo, bit će oštrih valova i vjetra, tako da se moramo pripremiti i na te uvjete, ali sam jako impresioniran s autopilotom, nikad nisam iskusio nešto takvo. Brod je bio jako miran, impresivno.“
Quentin je dodao da je svjestan kako će trebati još puno izlazaka na more da dobiju osjećaj broda i razviju vještine koje su njihovi konkurenti već stekli, te najavio intenzivno razdoblje treninga na novoj AC40.
Francuzi su povijesno povezani s America’s Cupom još od 1851. godine, punih mjesec dana prije prve regate oko Isle of Wight tog 22. kolovoza. Pobjednička jahta America, po kojoj je slavno međunarodno natjecanje dobilo ime, najprije je bila na opremanju u Francuskoj u Le Havreu prije nego se uputila preko kanala poraziti Britance. Ipak, prošlo je još 107 godina do časa kada se Baron Bich pod francuskom trobojnicom uvrstio među izazivače, te još dvije godine do službenog početka natjecanja, 1970. godine. Od tada su nekoliko puta sudjelovali ali nikada nisu uspjeli postati izazicvači. Za prošli ciklus, Francuzi se nisu odlučili za kandidaturu, ali sada su ponovo u igri.
Orient Express Racing Team, pod vodstvom Stephana Kandlera nema iluzije o tome koliko će biti teško dostići ostale timove na nadolazećem preliminarnom događaju u Vilanovi i La Geltrú, ali Francuzi su poznati kao nacija s nekim od najboljih jedriličara u svijetu, te uz sadašnju generaciju talentiranih jedriličara, uz podršku iskusnih pojedinaca kao što su Franck Cammas, krivulja napretka trebala bi biti strma.
Kundler je izjavio da su prevalili dugi put u 8 mjeseci otkako su dobili naslovnog sponzora Accor Group i njihove brendove Orient Express i All.com, koji su im omogućili da se uvrste među izazivače 37. America’s Cupa. „Od početka srpnja treniramo u simulatoru, odabrali smo timove za America’s Cup, te za Women’s America’s Cup i Youth AC i u procesu smo gradnje naše AC75.“
Dodao je i kako im ova jedinstvena platforma i tim stručnjaka pružaju mogućnost da razviju inovativne tehnologije i razvojne projekte za ekološku tranziciju i morski prijevoz. „Znamo da imamo jako puno posla, ali imamo pozitivan stav, prave ljude na pravim pozicijama unutar našeg tima.“