Tvornica uspomena i kultivator inspiracije, moćan brod i elegantna ljepotica. Sve to je novi Ferretti Yachts 580 i još puno više
Ferretti Yachts 580 prvi smo put susreli u Düsseldorfu početkom godine. Plijenila je pažnju i isticala se elegancijom i linijama među desecima novih krasotica. Karakterizira ju niz modernih elemenata poput velike staklene stijene, bočni prozori u trupu, golema krmena platforma. Tu je mnoštvo mogućnosti za opuštanje i uživanje u klasičnom konceptu jahte s letećim mostom, što prinosi atributima modernosti.
U portfelju brodogradilišta ona je druga po veličini. Dakle jedan od ulaznih modela, ali je dovoljno velika da se na njoj ne osjeća gubitak udobnosti na koju smo se navikli u kući. Stvorena je u punom suglasju s Ferrettijevom sintagmom da ste na brodu ”kao kod kuće.” Nasatala je suradnjom strateškog odbora pod vodstvom Piera Ferrarija i inženjerskog odjela Ferretti Grupe. Za stil eksterijera i interijera angažirani su provjereni partneri arhitekt Filippo Salvetti i Ideaeitalia.

Opravdati reputaciju imena svakim novim modelom, nije nimalo lak zadatak. Ovaj model je nastavak prepoznatljivog Ferrettijevog dizajna i posve je uklopljen u njihovu Flybridge liniju. Stilski je iznimno dotjerana i neupitno privlačna. Prema svemu sudeći, ovaj moderni klasik će još dugo zadržati aktualnost. Sve su to bili razlozi da se još u siječnju dogovorimo da prvom 580-icom koja stigne u Hrvatsku zaplovimo i u morskom okruženju doživimo sve što može pružiti. A prava prilika ukazala se početkom rujna pred Zadrom.
Prostranost i sklad
Premda smo, stupivši u njen kokpit, znali što nas čeka, brzo smo se uvjerili da su profinjenost i komfor ono po čemu se ovaj tip jahte razlikuje od ostalih, manje luksuznih. Upravo po tome je Ferretti na svjetskom glasu. Nema kutka gdje se čovjek neće osjećati blago uzvišeno, pa je svaki trenutak boravka prilika za prepustiti se iskustvu koje inspirira. Skladne linije, pažljivo odmjerene proporcije, odabir materijala i boja, sve je stilski tako posloženo da probudi osjećaj ugode. Ergonomija i funkcionalnost ključne su stavke dobrog dizajna i arhitekture u nautici, gdje su ograničenja prostora velika. Baš zato se čitava paluba i salon nalaze u istoj razini bez stepenica, s walkaround konceptom rasporeda. Bočni prolazi su dovoljno široki za mimoilaženje odraslih osoba.



Dizajn kormilarnice na mostu i u kabini podsjeća na retro futurizam. Pregledna je, čista i funkcionalna
Namijenjena boravku šest odraslih osoba gostiju i skiperu. Ferretti Yacht 580 zamišljen je tako da u svakom trenutku pruža dovoljno privatnosti, ali i zadovoljava potrebu za druženjem. To je jasno čim se popnete u posve natkriveni prostor kokpita opremljen klupom i prilično velikim stolom. Ona se po potrebi preobražava u sunčalište. Otvaranjem kliznih vratiju prostor kokpita se povezuje sa salonom, kuhinjom i unutrašnjom skiperskom pozicijom. Time dobivamo poluotvoreni prostor koji spaja sve te navedene pozicije.
Moderno i klasično
Brodogradilište nudi dvije verzije ugođaja interijera. Svjetlije tonove i hladniji ugođaj moderne verzije i zemljane tonove i topliji ugođaj klasične verzije. Također, predviđene su i dvije inačice rasporeda salona. Prva s fiksnom televizijom na desnoj strani i barom. Druga je s dvosjedom i izvlačnim televizorom iz namještaja, kakav je bio na našem primjerku.

Kuhinja je otvorena prema salonu. U sredini kuhinje gotovo smo potpuno okruženi radnim plohama i elementima za pohranu posuđa. Praktično osmišljeno, jer na brodu uvijek trebate oslonac kada se brod ljulja. Posebno kod delikatnih operacija poput pripreme jela. Kuhinja ujedno i povezuje prostor salona i kokpita od kojeg ga dijeli visoka barska klupa i staklo koje se podiže na pritisak prekidača. Ujedno i zgodno mjesto za pojesti užinu ili „američki doručak“.

Središnji dio salona namijenjen opuštanju ili blagovanju kad je vrijeme loše prilično je prostran. Čini ga stol okružen udobnim sjedištima i isti takav kauč s desne strane. Sve je u nježnim pastelnim tonovima, a zahvaljujući velikim staklenim otvorima pogled puca na sve strane.
Posebnu pažnju dizajneri su dali prilikom dizajniranja skiperske pozicije gdje je dizajn inspiriran futurizmom 60-ih i 70-ih godina. Čini se nelogično stavljati ravne multifunkcionalne ekrane unutar kućišta koje podsjeća na stare duboke televizore, ali moramo priznati, dobro izgleda. Kormilo i ploča također podsjećaju na retro futuristički dizajn, s vrlo čistim i preglednim rasporedom.
Kabine
Tri spavaonice na osamnaest metarskom brodu u praksi pruža osjećaj prostranosti u svakoj kabini. Naravno, najveća je, pa i najljepša, vlasnička koja se prostire svom širinom jahte. Opremljena je velikim bračnim krevetom, udobnom dinetom i ogromnim ostakljenim bočnim stijenkama. Ima vlastitu kupaonicu, prostrane ormare i niz detalja poput krasno oblikovanih lampi. Tek nešto manje prostora nudi VIP kabina u pramcu. I ona je s king size ležajem, mnoštvom prirodnog svjetla, vlastitom kupaonicom i prostranim ormarima. Najmanja je kabina smještena uz desni bok s dva odvojena ležaja, ali i ona ima ozbiljnu stajaću visinu i svoju kupaonicu. Vrijedi napomenuti da je i njihov dizajn vrhunski, a nama se osobito svidjelo kako su oblikovani umivaonici i slavine. No od Talijana je to i za očekivati.


Skiperska kabina je smještena odvojeno, u krmenom dijelu. Pristojne je veličine s obzirom na dužinu jahte, s vlastitom kupaonicom i WC-om, ali s nespretnim ulazom. Naime, ulaz u nju nalazi se ispod sjedišta u kokpitu. To predstavlja problem ako gosti požele ostati u kokpitu, a skiper poželi leći kako bi ujutro bio odmoran. No, tu se teško može nešto učiniti jer RINA, talijanski registar, ne dopušta vrata za ulazak u kabinu u krmenom zrcalu ako brod ima hidrauličnu krmenu platformu.
Leteći most
Vrativši se iz potpalublja i salona u kokpit, možemo se spustiti na veliku krmena hidrauličnu platformu. Podiže se i spušta na pritisak prekidača. Istovremeno služi za kupanje ili za spuštanje i nošenje pomoćne brodice, do 4 metra dužine. Ipak, radi nesmetanog prolaza tijekom vezanja uz rivu praktičnija je dužina od 3,5 m. U krmenom stepeništu smještena je dugačka i masivna pasarela.
Širokim i čvrstim stepenicama penjemo se iz kokpita do letećeg mosta. Onome tko kupuje ovaj tip jahte u pravilu je važan boravak na otvorenom pa se tome posvećuje sve više pažnje. I Salvetti ga je zamislio kao prostor gdje će se provoditi najviše vremena. Stoga mu je primjereno odredio količinu sadržaja za 18 m2 prostora. Pored skiperske konzole bogato opremljene navigacijskim uređajima tu je uistinu ogromno sunčalište. Tamo je i naslonjač u prednjem dijelu, velika vanjska kuhinja – ključna stvar za dobar provod na moru.

Opremljena je malim električnim grilom i sudoperom. Po želji, može se ugraditi i puno veći roštilj odnosno sudoper. Ispod radne površine su spremnici za piće, hranu i pribor, te hladnjak. Odlično će poslužiti za pripremu koktela. Još bolje će poslužiti za ispeći kakav ukusni mesni ili riblji odrezak i da mirisi pečenja ostanu izvan kabina i salona. Kako ono što priredimo valja i konzumirati, u stražnjem dijelu je prilično velika klupa i stol.
Preko najvećeg dijela mosta može se razvući klasični sklopivi bimini, a tko hoće može naručiti i hard top. Odatle se pruža odličan pogled u svim smjerovima. Naročito je lijepo uživati zavaljen u naslon tijekom plovidbe i pod sobom vidjeti provu te daleki horizont ili druge brodove. I pramčani dio jahte namijenjen je opuštanju, bilo na sunčalištu ili dvije nasuprotne klupe s udobnim naslonima.
Pogon
Strojarnica je smještena ispod kokpita, s velikim otvorom za silazak širokim stepenicama. Unutra su dva velika pogonska dizelska motora, dizelski Onan generator, vodene pumpe, klimatizacijski uređaj, bojler, automatski sustav gašenja, desalinizator i ostali uređaji. U standardu se nudi s Volvo Penta D13 motorima, svaki po 900 konjskih snagaa. Njima brod postiže maksimalnih 28 čvorova brzine, odnosno do 24 čvora krstareće brzine kada je prazan.
Opcionalno, može se naručiti s parom Volvo Penta D13 svaki po 1000 konjskih snaga. U toj opciji ovaj Ferretti postiže maksimalna 32 čvora i krstareću brzinu do 26 čvorova. Ta opcija bila je na našem testnom primjerku. Prijenos je u oba slučaja Volvov V-Drive osovinski sustav koji omogućava da motori budu smješteni više prema krmi kako bi prostor vlasničke kabine bio čim veći.
Kao i ostale suvremene Ferrettijeve jahte i ova je opremljena Xenta elektrohidrauličnim sustavima upravljanja i korekcije trima. Opcionalno se nudi s joystickom i X-AID funkcijama upravljanja, te žiroskopskom stabilizacijom. Time se omogućava ispravljanje broda ovisno prema željenim osobinama u plovidbi ili tijekom sidrenja. Brodogradilište za ovaj model ističe da su uložili maksimalan trud da smanje buku i vibracije, posebno u pogledu konfiguracije strojarnice. Dodatno su povećali akustičnu izolaciju prema prostoru kabine, što su postigli izmještajući spremnike goriva vodoravno u sredinu broda.
U plovidbi
Na moru, Ferretti Yachts 580 je stvoren za sigurnu i brzu plovidbu čak i kada su uvjeti zahtjevni. Ima nekoliko pozicija s mogućnosti upravljanja. Glavna kormilarnica je ona unutra, posebno pogodna za kišne i hladnije, odnosno vruće ljetne uvjete kada poželimo biti u klimatiziranom prostoru. Skiperska pozicija na letećem mostu je razlog zbog čega je nastao pojam mosta na brodu te, logično, omogućava najbolju preglednost i užitak upravljanja brodom. K tome, u kokpitu je dodatna mogućnost upravljanja s instaliranim komandnim ručicama motora, te pramčanog i krmenog potisnika. Na tom mjestu je predviđena i instalacija opcionalnog joystick uređaja.

Naš test odvijao se u uvjetima mirnog mora relativno zaštićenog akvatorija. Stoga ne možemo kazati iz prve ruke kakav je na velikim valovima i kada zapuše poznata jadranska bura ili jugo. No, rezidencijalni skiper koji je ovog ljeta s njome proveo puno dana na moru, u različitim uvjetima, je hvali. Kazuje nam da je osjećaj u plovidbi odličan, moćan, te da brod bez problema savladava sve izazove. I mi smo se mogli, za vrijeme naše plovidbe uvjeriti da je riječ o jahti s kojom se ugodno i brzo plovi. Pri brzini između 22 i 25 čvorova nismo osjećali nikakvih vibracija niti buke. Brod je lijepo razmicao more pa je paluba ostajala u potpunosti suha i onda kad smo se vraćali pregaziti vlastite valove koje nismo ni osjetili.
Sve u svemu, radi se vrlo dobro zamišljenoj jahti, po performansama gotovo pa idealnoj za Jadran. Primjerice, brzinom krstarenja, s njome se iz Zadra do Visa može stići za svega tri sata plovidbe. Vlasniku može služiti kao brod za obiteljska krstarenja ili plovidbe s prijateljima u kojima će šest odraslih osoba imati sav potreban komfor. Ali isto tako to je plovilo koje može biti korišteno za čarter. Omjer veličine, udobnosti i cijene čini nam se optimalan kad je riječ o klijentima koji žele luksuz ali u potrošnji nemaju namjeru pretjerivati. Ferrettijev brend, elegancija linija i dizajnerski detalji tomu mogu samo pridonijeti.



Ferretti Yachts 580 | |
---|---|
Dužina preko svega | 18,24 m |
Dužina trupa | 16,9 m |
Širina | 5 m |
Gaz | 1,5 m |
Težina | 31.000 kg |
Spremnik vode | 700 l |
Spremnik goriva | 3250 l |
Tank crnih voda | 300 l |
Ugrađeni motori | 2 x Volvo Penta D13 1000 |
Opcije motora | 2 x Volvo Penta D13 900 |
Kabine | 3 + 1 |
Ležajevi | 6 + 1 |
Maks. broj putnika | 14 |
CE kategorija | A |
Dizajn | Filippo Salvetti |
Osnovna cijena bez PDV-a: | 1.700.000 € |
Zastupnik: MennYacht Group Croatia, tel.: +385 91 177 2636, e-mail: sales@mennyacht.com, www.mennyacht.com
Napisao Teo Marević
Snimili Teo Marević i Marin Srzić
Originalno objavljeno u Moru, LISTOPAD / STUDENI 2023., broj 274