Tijekom nedavnog testa izdržljivosti, električni hidrogliser Candela C-8 prevalio je za 24 sata udaljenost jednaku putovanju od Amsterdama do Londona i natrag.
“Ovaj podvig pokazuje da je brz, električni vodeni prijevoz na velikim udaljenostima moguć danas, a ne u dalekoj budućnosti”, izjavio je Gustav Hasselskog, izvršni direktor i osnivač švedske tvrtke Candela, koji je pilotirao C-8 tijekom obaranja rekorda. Rekordnu vožnju omogućio je Northvoltov mobilni uređaj – sustav za pohranu baterija Voltpack, koji je korišten za DC punjenje C-8 tijekom rekordne vožnje. Na doku je postavljen Voltpack sustav od 281 kWh, te Plug DC punjač koji je omogućio brzo punjenje baterija C-8. Prosječna brzina tijekom 24-satne vožnje bila je 17 čvorova, čak i kada se uračunaju pauze za punjenje. Ruta se sastojala od petlje između Stockholma i otoka Tynningö, s DC punjenjem nakon svakog kruga.
Tijekom 24 sata C-8 punio se ukupno 313 minuta i primio ukupno 615kWh električne energije. Svako punjenje trajalo je oko 18 minuta, a baterija je bila napunjena od oko 13% do 66% stanja napunjenosti (SOC). Candela C-8 imala je prosječnu brzinu punjenja od oko 118kW. Tijekom vožnje ciljana brzina bila je 27 čvorova.
Rekordna prijeđena udaljenost ponudila je nekoliko uvida u to što se može postići s Candelinim električnim plovilima za foliranje i mrežom DC stanica za punjenje: C-8, koji je vozio punom brzinom od 27 čvorova većinu vremena, potrošio je 685 kWh tijekom svog putovanja, košta oko 110-120 € u struji. Nasuprot tome, konvencionalna brodica na benzinski pogon potrošila bi otprilike 750 litara benzina, što bi koštalo otprilike 1400 eura. Candela je izvela rekordnu vožnju u suradnji s proizvođačem baterija Northvolt i dobavljačem stanica za punjenje Plug, kako bi pokazala kako bi buduće mreže za punjenje DC za plovila mogle izgledati u arhipelazima poput Stockholmskog i udaljenim obalnim područjima. Umjesto velikih ulaganja u nadogradnju lokalne mreže, otoci mogu postaviti baterijske sustave poput Voltpacka kako bi osigurali dovoljno energije za brzo punjenje.
Uz relativno skromna ulaganja, mogle bi se izgraditi stanice za punjenje kako bi se u potpunosti elektrificirao pomorski promet u Stockholmskom arhipelagu. Za nekoliko stotina milijuna eura, mreža za punjenje koja bi pokrivala europski obalni prijevoz putnika postala bi stvarnost,” navodi Gustav Hasselskog.