Beneteau širi kapacitete u Portugalu
Francuski div preuzeo još jednu proizvodnu lokaciju u Portugalu, gdje je najavljeno grupiranje brodogradnje malih motornjaka
Francuska Grupa Beneteau, na proljeće je preuzela većinski udio brodogradilišta Starfisher na sjeveru Portugala, uz samu granicu sa Španjolskom. Prije Francuza, to je napravila i najveća američka nautička grupacija Brunswick. Jučer je objavljeno da je Grupa Beneteau preuzela još jedan proizvodni pogon čime je završeno planirano ulaganje u širenje kapaciteta.
Samo nekoliko mjeseci nakon što su kupili Starfisher, brodogradilište u Vila Nova de Cerveira, Grupa Beneteau je dodatno osnažila svoju portugalsku industrijsku bazu preuzimanjem Rodman Lusitania. Radi se o proizvodnom pogonu površine 60 tisuća kvadratnih metara, s 20 tisuća m2 natkrivenog prostora. Lokacija je Gandra, 8 kilometara od Starfishera.
Za razliku od prvog pogona, Starfishera koji je bio u punom radnom pogonu u trenutku preuzimanja, brodogradilište Rodman Lusitania je bilo ispražnjeno, koje je Rodman koristio prije nego je španjolsko brodogradilište vratilo svoju proizvodnju u Španjolsku.
Groupe Beneteau će pogone Starfisher i Roman Lusitania spojiti u jedinstvenu strukturu, GB Portugal. Taj će se krak francuskog giganta baviti proizvodnjom motornjaka do 40 stopa duljine, te će prema procjenama zapošljavati ukupno 700 radnika. Godišnje će proizvoditi oko 1000 primjeraka, uglavnom pod brendovima Beneteau i Jeanneau. Predsjednik uprave grupe, Jerome de Metz, objasnio je ove poteze “kako smo najavili u našem ‘Let’s Go Beyond!’ strateškom planu, grupa Beneteau nastavlja organizirati svoju industrijsku aktivnost prema vrsti veličini plovila. Ovo preuzimanje će nam omogućiti konsolidiranje našeg poslovanja u Portugalu, kako bi odgovorili na vrlo dinamično tržište malih motornih brodova, namijenjenih lokalnoj plovidbi i dnevnoj plovidbi. Ovo preuzimanje će zamijeniti pogone u Poljskoj i Americi, posvećene tom segmentu, gdje nam nedostaje kapaciteta proizvodnje. Brodice srednje veličine, do 60 stopa, proizvode se u Francuskoj, dok se veliki primjerci od 60 do 80 stopa proizvode u Francuskoj i Italiji,” kazao je za francuski Yachting Art Magazine.
Piše: Teo Marević
Foto: RBS Marine