Uoči sezone nautičkih sajmova, američki brodograditelji u problemu. Zbog Trumpovih carina ugrožen je lanac opskrbe i izvoz
Dva tjedna uoči jednog od najvažnijih američkih nautičkih sajmova u Miamiju, predstavnici nautičke industrije objavili upozorenje američkom predsjedniku Donaldu Trumpu na štetnost uvođenja novih carina. Predsjednik udruženja NMMA Frank Hugelmeyer podsjetio je na ekonomsku važnost ove industrije i na tisuće tvrtki, od kojih su brojne male obiteljske, te na njihove zaposlenike. “Izražavamo duboku zabrinutost zbog eskalacije trgovinskih akcija između SAD-a, Kanade i Meksika.“
Prema podacima za 2023. godinu, globalna godišnja vrijednost proizvođača u nautici je oko 30 milijardi eura, a najveće je američko tržište. Hugelmeyer je dodao da je rekreativna plovidba ponosna američka industrija, s oko 95 posto plovila sagrađenih u SAD-u. “Imamo veliku potražnju u svijetu za plovilima iz SAD-a, te snažne trgovinska partnerstva s Kanadom, Meksikom, Ujedinjenim kraljevstvom i Europskom unijom.“

Podržavamo Trumpovu administraciju, međutim…
Kanada je najveći uvoznik rekreativnih plovila iz SAD-a, i čini oko 51% ukupnog izvoza nautičke industrije SAD-a. Meksiko igra ključnu ulogu u lancu opskrbe. “Posljednje dvije godine bile su teške za brodograditelje Sjeverne Amerike, a ove carine predstavljaju opasnost oporavka industrije i stabilnosti dogovora SAD-a, Meksika i Kanade. Istovremeno predstavlja neizvjesnost tisućama američkih tvrtki od kojih su mnoge male, obiteljske.“
Hugelmeyer je izjavio da NMMA podržava Trumpovu administraciju u namjeri da zaštiti američke građane, radnike i tvrtke. “Međutim, povijest nas je naučila da trgovinske carine štete tim radnicima i industrijama koje ima cilj podržati. Apeliramo na administraciju i Kongres da se okrenu alternativnim rješenjima koje će osigurati američku proizvodnju te dozvoliti industriji da raste, razvija se i isporučuje američke proizvode domaćim klijentima i u inozemstvu.”
Trebamo drugačiji, prilagođeniji pristup
Najave o carinama dolaze tijekom špice američke sezone nautičkih sajmova. U priopćenju NMM-a navode da na tim događajima tisuće američkih proizvođača plovila, nautičke opreme, motora nastoje plasirati na tržište svoje proizvode klijentima i drugim tvrtkama u industriji.
U nedavnom intervjuu za FOX TV, Hugelmeyer je izjavio da trebaju drugačiji, prilagođeniji pristup carinama kako bi američke brodograditelje pozicionirali globalno. “To očekujemo od Trumpove administracije.“