Peter Burling riješio je treći dvoboj finala America’s Cupa već na startu, kada je fantastično zatvorio britanski brod i natjerao Ainsliea na uzmak.
Burling je startnoj liniji prilazio na desnim, a Ainslie na lijevim uzdama. Dvije jedrilice opasno su se približile i malo je falilo da im se foilovi dodirnu. Tako nešto još se nikada nije dogodilo otkako se AC jedri na AC75 jedrilicama.
Izvjesno je da bi kontakt rezultirao katastrofom i ozbiljnom štetom na brodovima, ako ne i nečim gorim. Ben Ainslie u zadnji je tren manevrirao te je odmah digao protest. Protest su digli i Kiwiji, a suci su presudili u njihovu korist. Britanci su tako zaradili penal od 75 metara i dvoboj je tu već bio odlučen.
Burling ne radi greške
U posljednjih 13 dvoboja na LVC-u i AC-u, brod koji bi prvi okrenuo prvu oznaku na kraju bi i pobijedio. Tako je bilo i ovoga puta. Britanci su nakon šoka na startu ostali pribrani i čekali su svoju šansu. Njihova Rita za Taihorom je zaostajala 50-ak metara, a Ben Ainslie je vrebao da Peter Burling napravi grešku.
Ali Burling je opet jedrio besprijekorno. Kiwiji su dvaput majstorski izveli manevar kojim su spriječili Britance da se probiju na povoljniju stranu i gurnuli ih tako u područje s manje vjetra. Na prvoj oznaci Burling i ekipa imali su prednost od 19, a na drugoj od 27 sekundi.
Nakon toga vjetar je oslabio, a regatni odbor je skratio kurs. Ben Ainslie bio je neuobičajeno tih tijekom dvoboja, a komande je uglavnom davao drugi kormilar Britanaca Dylan Fletcher. Sir Ben je vjerojatno procesuirao događanja prije starta, kada su Britanci faktički izgubili dvoboj.
Četvrti dvoboj otkazan zbog preslabog vjetra
S druge strane, Peter Burling i Nathan Outteridge pričali su minimalno i to samo o strateškim odlukama i stanju vjetra. Stekao se dojam da su Kiwiji puno uigraniji kada je komunikacija u pitanju. Komuniciraju minimalno i uvijek u mirnome tonu.
Do kraja dvoboja ETNZ je konstantno povećavao prednost i cilj su dohvatili 52 sekunde prije Britanaca. Besprijekorno su odradili još jedan dvoboj i poveli tako rezultatom 3:0. Po završetku dvoboja, vjetar je dodatno pao, a nakon čekanja, regatni odbor objavio je da se danas više neće jedriti.
Statistike pokazuju da su brodovi INEOS-a i ETNZ-a podjednako brzi, ali da Kiwiji uspijevaju održati veću brzinu tijekom manevara. Također, analize pokazuju da ETNZ prednost gotovo uvijek povećava tijekom jedrenja u vjetar.
Peter Burling najmlađi je kormilar koji je pobijedio na America’s Cupu. Kako stvari trenutno stoje, velike su šanse da postane i prvi kormilar koji je triput zaredom pobijedio na najvažnijoj svjetskoj regati. Impresionira njegova staloženost u vrućim situacijama te brzina donošenja odluka.
INEOS potvrdio sudjelovanje i na narednom AC-u
A Sir Ben Ainslie danas je potpuno izgubio živce. Neposredno nakon izgubljenog dvoboja intervjuirao ga je glavni komentator Steven McIvor, a Ainslie je, nesvjestan da mu je mikrofon još uključen, promrmljao: „Je..ni drkadž…“.
Finalisti America’s Cupa sutra su trebali imati slobodan dan, ali kako je danas održan samo jedan dvoboj, jedrit će se i sutra. INOES-u gori pod nogama i očajnički im treba pobjeda, no čini se da zasad nemaju formulu za Kiwije. Burling i ekipa naprosto su za nijansu bolji u svim aspektima.
Inače, vlasnik INEOS-a Jim Ratcliffe objavio je jučer da će njegov tim, bez obzira na ishod dvoboja ispred Barcelone, sudjelovati i na narednoj America’s Cup kampanji. Patrizio Bertelli ranije je pak objavio da će na narednom AC-u sudjelovati i Luna Rossa Prada Pirelli tim. Sve se glasnije šuška da bi na narednom America’s Cupu mogli sudjelovati i Australci, čiji su kormilari i jedriličari sada razasuti po drugim timovima. Naredni America’s Cup ponovno će se jedriti na AC75 brodovima, a Grant Dalton dao je naslutiti da bi se naredno izdanje moglo održati već za dvije godine.