AC40 već je u proizvodnji
ETNZ objavio ubrzani video CNC mašine koja oblikuje trup klase AC40. Nova, manja klasa već je u proizvodnji, niti 11 mjeseci nakon prolaska AC75 „Te Rehutai“ kroz cilj.
Dok ostatak svijeta raspravlja o svim aspektima još uvijek friškog 36. America’s Cupa, te aferama i prepucavanjima oko idućeg ciklusa natjecanja, tijekom 2021. i početkom ove godine, CNC mašina u proizvodnoj hali McConaghy Boats neumorno glođe kalup za izradu trupa nove klase. Oblik trupa AC40 je baziran na Te Rehutai, pobjedničkom brodu 36. kupa, ali se već sada nalazi „generaciju ispred“ u što su uključena iskustva i znanja stečena nakon razvoja AC36 prošle godine.
Kao što je to tipično za America’s Cup, dizajn i proizvodnja AC40 odvija se znatno brže od uobičajenih procesa, zahvaljujući globalnoj suradnji dizajnerskog odjela Emirates Team New Zealand s Danom Bernasconijem i Richardom Meachamom, te menadžmentom proizvodnje pod vodstvom direktora Mark Evansom, direktorom McConaghy Boats.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=7Y03E17XdGc&w=886&h=498]
Spoj najboljih u industriji
O ovom intenzivnom procesu, Meacham je kazao „Korijene projekta AC40 dolaze iz poznatog dizajna i inovacija ljudi unutar ETNZ dizajnerskog odjela, ali mi smo morali pogurati sve granice korištenjem kombinacije najboljih u novozelandskoj nautičkoj industriji, kao i najbolje partnere iz drugih dijelova svijeta. Specijalizirani elementi poput opute, rade se u Southern Spars, dok recimo talentirani ljudi iz ETNZ-a rade na proizvodnji foilova. Također imamo i odlično partnerstvo s proizvodnim pogonom organizacije kao što je McConaghy Boats u Kini, za izradu trupova, kuverte i opreme, kao i North Sails Marine grupa s njihovim paketom jedara.“
McChonaghy Boats proizvodi kompozitne regatne jedrilice s vodećim tehnološkim procesima preko 50 godina čitavi raspona klasa od maxi jedrilica poput Wild Oats (najuspješnije jedrilice u povijesti regate Sydney Hobart) pa sve do malih foilera Mach 2 Moth i Waszp. Sada je fokus proizvodnje u potpunosti na gradnji flote AC40 „Već imamo 8 AC40 u procesu proizvodnje u McConaghy Boats i bez njihovih kapaciteta jednostavno ne bismo mogli napraviti naručene brodove na vrijeme.“
Preko 40 čvorova brzine
Prva isporuka AC40 predviđena je za srpanj u ETNZ-ovoj bazi u Aucklandu a ispitivanje na moru će se provoditi u kolovozu, a svaki idući primjerak planiran je malim razmacima, s 5 tjedana odmaka nakon prvog. U uvjetima laganog vjetra, predviđa se da će AC40 postizati do 26 čvorova brzine u 46 stupnjeva prema vjetru i 30 čvorova brzine pri kutem od 138 stupnjeva niz vjetar. U gornjim granicama oko 20 čvorova aparenta, očekivana je maksimalna brzina broda 39 čvorova 41 stupanj prema vjetru, i 44 čvorova pri kutem od 155 stupnjeva niz vjetar.
Budući da je AC40 serijska proizvodnja, proces je nešto drugačiji, objašnjava voditelj dizajnerskog tima, Dan Bernasconi. „Uobičajeno je da tijekom gradnje nekog broda za America’s Cup, tim dizajnera ima nešto više vremena za razvoj i finaliziranje hidraulike, elektroničkih i drugih sustava, ali zbog brzine serijske proizvodnje morali smo se potruditi da čim više naših dizajna bude gotovo puno brže, kako bi dostigli zadane rokove.“
Simulator AC40 za treninge
Timovi America’s Cupa koristit će AC40 za testiranja, razvoj i Match race treninge, preliminarne regate, a koristit će ih i ženski i juniorski timovi America’s Cupa. Podsjećamo, najavljeno je da će u 37. ciklusu biti klasa Women’s America’s Cup i Youth America’s Cup, što je djelomično pozdravljeno zbog uključivanja žena u natjecanje, ali je istovremeno naišlo na osudu dijela sportske zajednice zbog toga što se žene stavlja u manju kategoriju. Kritičari zamjeraju voditeljima timova što ne uključuju žene u klasu AC75 jer smatraju da su žene jednako fizički spremne jedriti u toj klasi.
Paralelno s razvojem AC40, ETNZ je razvio AC40 simulator za trening timova prije isporuke brodova. Nadalje, AC40 simulator bit će dostupan i privatnim vlasnicima, a tvorci vide potencijal klijenata onih koji su ključne figure drugih vrhunskih jedriličarskih natjecanja, koji bi htjeli tražiti nove izazove u dinamičnim brodovima koji su jako blizu performansama AC75. Meacham dodaje da je ovo dodatna mogućnost za timove Women’s AC i Youth AC za treniranje, kao i drugih, privatnih timova s potencijalnim ulaskom u America’s Cup u budućnosti. Kaže kako je unatoč pritiscima rokova i intenzivnim radovima na dizajnu, vrlo uzbudljivo vidjeti da su kalupi gotovi i da je započela proizvodnja brodova koji će pokrivati širi spektar korištenja.
Piše: Teo Marević
Foto: Emirates Team New Zealand