Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Znači li povratak Trumpa u Ovalni ured i povratak protekcionizma i u nautičkoj industriji?

Teo Marević12.11.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Za sada su uvozne carine između EU i SAD-a na ledu, a sporazum ističe malo nakon Trumpovog povratka na funkciju predsjednika. Najavio oštri zaokret

(Po)novo izabrani američki predsjednik Donald Trump, na uvođenje uvoznih tarifa odnosno carina gleda kao oružje za povratak poslova u Ameriku. Njegov bi se povratak u Bijelu kuću mogao brzo osjetiti u nautičkoj industriji i drugim sektorima koji su osjetili uvođenje tarifa u njegovom prvom mandatu.

Trump je pobijedio aktualnu zamjenicu predsjednika, Kamalu Harris, u okolnostima gdje je američka javnost duboko podijeljena, a velika većina razočarana u ekonomiju SAD-a pod administracijom Joea Bidena, pa mnogi Amerikanci priželjkuju nižu inflaciju.

Udar na džep krajnjeg kupca

Ekonomski i investicijski stručnjaci u SAD-u vjeruju da će Trumpove tarife povećati rast gospodarstva, ali i da će dodatno povisiti inflaciju. U tom slučaju, tarife će najviše osjetiti kupci jer će proizvođači i trgovci dodatni trošak svaliti na njih, što bi za posljedicu moglo imati – manje kupaca.

Tenzije oko uvoznih carina, odnosno trgovinski rat obilježile su Trumpov prvi mandat. Smirile su se krajem 2018., kada su Trump i tadašnji predsjednik EU komisije Jean-Claude Juncker postigli dogovor. Trumpov prvi potez prema EU bio je uvođenje uvoznih carina na čelik (25%) i aluminij (10%), na što je EU odgovorila istim mjerama. To je direktno utjecalo na cijenu brodova. Tarife su trenutno suspendirane do 31. ožujka, dva mjeseca nakon Trumpove inauguracije zakazane za 20. siječnja 2025. godine.

EU zabrinuto poziva na partnerstvo

Tijekom ovogodišnje kampanje, Trump je više puta izjavio da će ponovo predložiti te carine na više manje sličan način i razmišlja o 60 postotnim tarifama prema Kini. EU vodstvo na Trumpove izjave o carinama gleda s velikom zabrinutošću, jer bi moglo dodatno naštetiti gospodarstvu.

Čestitajući Trumpu pobjedu na izborima, predsjednica EU komisije, Ursula von der Leyen je kazala: „Radimo zajedno na transatlantskom partnerstvu koje nastavlja donositi korist našim građanima. Milijuni radnih mjesta i milijarde u trgovini i ulaganjima s obje strane Atlantika ovise o dinamici i stabilnosti našeg gospodarskog odnosa.“

Trump će tarife koristiti kao oružje u pregovorima

Prema američkom zakonu, Trump za uvođenje uvoznih carina ne treba suglasnost kongresa, te su idealno oružje za prodrmati međunarodne sektore ili specifične kompanije.

Tajnik European Boating Industry, Philip Easthill, udruženja koje predstavlja nautičku industriju u Briselu, kazao je da se u EBI-u nadaju u mogućnost dogovora Europe i Amerike pregovorima i dobrom voljom. Dodao je da su SAD i EU najveći trgovinski partneri u nautičkoj industriji te da tvrtke s obje strane računaju na daljnje dobre odnose.

S obzirom na nedavnu povijest možemo zaključiti da bi do ponovnog uvođenja uvoznih carina vrlo vjerojatno moglo doći, ali isto tako da će one biti dio pregovora, uključujući pitanja financiranja i djelovanja NATO-a, odnosa prema Kini, rata u Ukrajini i ostalih svjetskih politčkih zbivanja.

PREPORUČAMO

Grupa Beneteau: što kaže USB banka o kretanjima na tržištu

Vrboska: otvara se Ribarski muzej

Mitan marina: benzinska postaja – novosti

Anemometar pokazao da je Bayesian pogodio udar vjetra jači od 60 čvorova

Sunseeker najavljuje otpuštanja

Monaco Energy Boat Challenge 2025 

NAJNOVIJE

Long Beach OCR: Jurišić i Dolenc jedre na olimpijskom polju u Los Angelesu

15.07.2025

Ivan Bulaja novi je glavni trener američkog SailGP tima!

14.07.2025

SP Moth: Enzo Balanger najbolji na Gardi

14.07.2025

Grupa Beneteau: što kaže USB banka o kretanjima na tržištu

12.07.2025

Luna Rossa će na 38. America’s Cupu jedriti pod zastavom kluba iz Napulja

11.07.2025

Vrboska: otvara se Ribarski muzej

10.07.2025

Mitan marina: benzinska postaja – novosti

10.07.2025

SP za klasu Moth: Šime Fantela solidno otvorio regatu

10.07.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.