Sredinom veljače, popularni japanski proizvođač planira napraviti veliki iskorak i predstaviti prvi izvanbrodski motor s unutarnjim izgaranjem na vodik
Razvoj ovog motora motiviran je utrkom za postizanje ugljične neutralnosti na vodi. Za predstavljanje je odabran sajam u Miamiju, gdje je najveće svjetsko tržište snažnih izvanbrodskih motora. Sajam se održava od 14. do 18. veljače 2024. godine.
Tvrtka Yamaha Motor u objavi za medije ističe kako brodski pogoni zahtijevaju znatno više energije od primjerice kopnenih vozila, zbog neprestanog otpora vode. Osim toga, performanse i tehnički zahtjevi za morske proizvode mogu značajno varirati ovisno o okolini korištenja, poput oceana, rijeka ili jezera, kao i namjeni korištenja, od komercijalnog ribolova do rekreacije.

Tijekom radnog vijeka motor proizvede 80 posto ukupnog CO2
Kako bi postigli ugljičnu neutralnost s brodskim motorima, Yamaha promiče pristup razvoju u više smjerova, istražujući nove izvore energije i tehnologije uz svoje napore u elektrifikaciji. Iz tvrtke napominju kako je Yamaha je postavila tvrtku i široki cilj da postigne ugljičnu neutralnost u emisijama obuhvaćenim udjelom korištenja njihovih proizvoda do 2050. godine. Dodaju kako će nastaviti promicati istraživanje i razvoj tehnologija koje doprinose održivosti.

Primjerice, u prosječnom radnom vijeku motor proizvede 80,2 posto svojeg ukupnog karbonskog otiska, ostatak se odnosi na proizvodnju sirovina, proizvodnju samog proizvoda i ostalo. Izvanbrodski motori čine 26,4 posto karbonskog utiska Yamahinih proizvoda, a više od dvostruko više otpada na cestovne motocikle.
Budućnost vide u implementaciji različitih tehnologija koje bi mogle zamijeniti tradicionalni tip ICE motora i fosilnih goriva, korištenjem tehnologija kao što su BEC, gorive ćelije, ICE motore na vodik, električne pogonske jedinice u kombinaciji s ICE motorima, te korištenje sintetičkih karbonski neutralnih goriva.