Dva diva nautičke industrije u Göteborgu prezentirali prototip paralelnog hibridnog pogona. Još se ne zna kada će u serijsku proizvodnju
Svakih nekoliko godina, Volvo Penta prezentira svoje novitete i planove daljnjeg razvoja. Nedavno su objavili i novu viziju budućnosti koja uključuje kombinacije raznih novih tehnologija. Budući da se radi o jednom od najvećih proizvođača brodskih pogona, s velikom pažnjom prati se svaki njihov potez. Znamo da se u njihovom razvojnom odjelu već dugo vremena intenzivno radi na različitim projektima koji bi trebali pojednostaviti upravljanje i unaprijediti svaki segment plovidbe motorom, poboljšati iskustvo upravljanja brodicom i boravka na moru, te istovremeno smanjiti emisiju CO2 s konačnim ciljem neutralne plovidbe.
Prije 4 godine u Cannesu su predstavili svoj prvi potpuno električni katamaran u suradnji s Fountaine Pajotom. Već desetljećima povećavaju efikasnost motora i smanjenje emisije CO2. U međuvremenu, Volvo grupa i Daimler AG zajedničkim snagama razvijaju tehnologiju gorivih ćelija na vodik, te punionice za tu vrstu pogona. Posljednje dvije godine Volvo Penta i Danfoss surađuju na elektrifikaciji brodskog pogona.
Stoga nas je obradovao poziv na prezentaciju hibridnog sustava za brodice gdje smo imali prilike testirati novi pogon, novi sustav sučelja, kao i nove funkcije joystick upravljača s jednim ili više motora. Paralelni hibrid, odnosno dizelski i električni pogon nije nova ideja, ali još ga niti jedan proizvođač ne nudi u serijskoj proizvodnji. Volvo Penta još uvijek ne ide u serijsku proizvodnju, ali kako najavljuju, bliži se taj dan.
Novi sustav hibridnog pogona instalirali su na Beneteauovu brodicu Jeanneau NC 37 Hybrid, kojeg smo detaljno testirali. Osim hibridne brodice, u Krossholmen testnom centru u blizini Göteborga u Švedskoj imali smo prilike testirati i joystick upravljače s poboljšanim i novim funkcijama, za plovidbu i za pristajanje, s jednim i s dva DPI propulzijska sustava. Nakon testiranja novinari i dealeri sudjelovali su u anketnim upitnicima i razgovorima s voditeljima razvojnih odjela o novitetima, te vizionarskoj ideji Volvo Pente. Više o tehničkom aspektu testa i iskustvu moći ćete pročitati u idućem, kolovoškom broju Mora.
Piše: Teo Marević
Foto: Teo Marević / Volvo Penta