Tvrda kohabitacija gradilišta i nautike
62. Salone Nautico bio je jedan od najbolje organiziranih do sada, a iduće godine očekuje nas potpuno izmijenjen, novi sajamski prostor
Sajam u Genovi posjetilo je 103.812 posjetitelja do podneva zadnjeg dana, što predstavlja porast od 10,7 posto u odnosu na lanjsko izdanje. Predsjednik talijanskog udruženja nautičke industrije Saverio Cecchi izjavio je tijekom završne konferencije da je ovo bio „izvanredan nautički sajam, no prije svega efikasan, u iznimnom momentu za yachting industriju koja je narasla 31,1 posto, te porastom broja zaposlenih od 9,7 posto.“ Taj se porast odnosi na ukupne prihode talijanske nautičke industrije kojih je 2020. bilo 4,6 milijardi eura, a prošle godine 6,1 milijarda eura. Za očekivati je da ćemo iduće godine čuti još sjajniju brojku prihoda, ali ipak s manjim skokom koji će (vrlo vjerojatno) ostati sramežljiva jednoznamenkasta brojka, što je i dalje impresivan rezultat.
Rast prihoda u nautičkoj industriji vidljiv je golim okom na jesenskim sajmovima, a očituje se u raskošnim izlagačkim prostorima koji vrve kupcima i zadovoljnim dealerima, te knjigama narudžbi čije slobodne stranice rijetko datiraju razdoblje prije 2024. godine. Sajam je događaj, a oni se mogu iskazivati brojkama unedogled, posebno ako ga želimo interpretirati u pozitivnom svjetlu, no dojam događaja nešto je u čemu ne možete prevariti nekoga tko iz godine u godinu prisustvuje nekoć bez konkurencije najvećem sajmu u Europi. Naš dojam je da je Genova na dobrom putu da glamur nautičkog sajma postigne i bez pompoznih parada talijanske mornarice i sličnih manifestacija koje zgodno izgledaju, ali tamo ne pripadaju, već da jednostavno bude dobar sajam. Da bi to ponovo postala, nedostaju još neki elementi, a najviše se tiču uslužnog sadržaja sajma i samog grada, u čemu se (bar zasad) teško može mjeriti s turističkim dijamantom, Cannesom. (…) Više pročitajte u 268. broju Mora.
Napisao i snimio: Teo Marević