Nakon što je početkom godine zaplovio 52 m dugi transatlantski kargo jedrenjak Grain de Sail II, naručen je treći od 110 metara
Novi teretni jedrenjak bit će više nego dvostruko dulji od prethodnog Grain de Sail II. Imat će trup od 360 stopa, odnosno 109,7 m, površinu jedara od 4000 četvornih metara, s mogućnosti ukrcaja 200 kontejnera duljine 6 metara za ukupno 2,800 tona robe (8 puta više od Grain de Sail II). Prethodni, upola manji jedrenjak prelazi Atlantik za 18 dana, a novi će istu rutu s višestruko više tereta prelaziti za 13 dana.
Grain de Sail III imat će 90 posto manju emisiju CO2 od klasičnog transporta motornim teretnim brodom. Dizajniran je za deseteročlanu posadu, uključujući i dva kormilara koji se izmjenjuju u plovidbi. Sve što može osmišljeno je tako da bude automatizirano.

Makismalno pojednostavljeno jedrilje na rotirajućim jarbolima
Od jedrilja, ima tri velika rotirajuća jarbola iste veličine. Svaki jarbol opremljen je modernim dizajnom buma s mostom francuske tvrtke SolidSail, s glavnim jedrom na podizanje, flokom i genovom na namatanje na istom bumu. Ovaj tip jedrilja specijalno je razvijan za primjenu na velikim kruzerima i kargo brodovima. Svako jedro ima jednostavni sustav kraćenja, ovisno o uvjetima na moru.
Cijeli brod, uključujući i teretni prostor je dobro izoliran za optimalnu temperaturu uz korištenje čim manje energije. Tijekom jedrenja pomoću propelera hidro-generira struju koja se koristi na brodu, a povrh plovidbe na jedra, opremljen je i dizelskim motorima u slučaju nedostatka vjetra, kao i za manevriranje u luci. Za potrebe dodatnog grijanja ima instaliran sustav peći na pelete.
Kao i prethodna dva, gradi ga brodogradilište Les Chantiers de l’Atlantique, a porinuće je najavljeno za 2027. godinu.

Grain de Sail II i I su kao brodice naspram „Trojke“
Podsjećamo, sredinom ožujka iz Saint Maloa u Francuskoj zaplovio je Grain de Sail II, prvi moderni transatlantski kargo jedrenjak, o čemu smo pisali u tiskanom izdanju Mora u travnju. Dva tjedna prije polaska „dvojke“, svjedočili smo njegovom ukrcaju u luci Saint Maloa, gdje se isticao među drvenim tradicijskim jedrenjacima, jahtama i modernim teretnim brodovima ne pripadajući ni jednom od tih tipova brodova.
U jednom smjeru preko Atlantika nosi 180 paleta s oko 350 tona robe. Iza projekta stoji Olivier Barreau, a brod nosi naziv po tvornici kave i čokolade iz Bretanje, koju je Berreau pokrenuo s bratom Jacquesom. Na ideju je došao još kao dijete, kada je saznao da potječe iz obitelji brodovlasnika koji je sa sjevera dopremao led.

Prije 12 godina započeo je kampanju prikupljanja sredstava za gradnju ovakvog broda. Brod izgleda kao veliki istraživački jedrenjak namijenjen za plovidbu u svim morima u svim uvjetima. Porinut je u lipnju 2022. i opreman do kraja 2023. godine, nakon čega su provodili ekstenzivna testiranja. Preko svega je dug 52 i širok 10,7 metra. Ima 1500 četvornih metara jedara.
Kozmetika, sir i vino u smjeru Amerike, a kava u smjeru Europe
Dizajniran je da njime upravljaju dva kormilara u smjenama, a potpalublje može primiti deveteročlanu posadu. Prvi Grain de Sail je 24 metara duga kargo jedrilica koja u iste svrhe služi od 2020. godine. Prva Grain de Sail jedrilica također je napravljena od aluminija i može prevesti 50 tona tereta, te pruža hladnu komoru za 28 paleta robe energijom dobivenom iz obnovljivih izvora. Njome upravlja četveročlana posada i preko Atlantika prelazi 4 do 6 puta godišnje.
Inicijalna ideja im je bila da velika Grain de Sail II prenosi isključivo zrna kave i kakaa iz Latinske Amerike, ali da ne prelaze ocean prazni, odlučili su uvesti jedno zaustavljanje u New Yorku. Brod u svojoj utrobi prevozi razne proizvode iz francuske – kozmetiku, vina, žestoka alkoholna pića, industrijsku opremu, medicinsku opremu, parfeme, tekstil, suhu hranu, muzičke instrumente, robu koju su povjerile francuske kompanije predane dekarbonizaciji.