Statusi plovila nakon Brexita
Međunarodne organizacije zajedničkim su snagama napravile prijedlog, a EK prihvatila dokumente kao smjernice za status PDV-a i carine za plovila
Istekom roka prilagodbe 31. prosinca 2020. godine, Velika Britanija više nije u Europskoj Uniji, već se tretira kao treća zemlja. Zbog dogovora koji je sklopljen nekoliko dana prije isteka tog roka, mnoga pitanja ostala su neodgovorena, pa su nejasna bila stajališta EU i Velike Britanije naspram vlasništva plovila i plaćanja poreza, za one vlasnike čija plovila nisu u matičnoj zemlji.
Budući da je ovo prvi put od osnutka EU da je neka zemlja napustila uniju, organizacije International Council of Marine Industry Associations (ICOMIA), European Boating Industry (EBI), European Boating Association (EBA), British Marine (BM) i Royal Yachting Association (RYA) su objavile objašnjenje o pitanjima PDV-a i carine za kompanije i vlasnike rekreativnih plovila.
Rezultat suradnje ovih organizacija je vodič u kojem su predstavili različite moguće scenarije zbog kojih su od isteka prelaznog roka ostala brojna neodgovorena pitanja. Svoje su zaključke uputili Europskoj Komisiji koja je odobrila ovakvo tumačenje, a prema njihovim bi dokumentima svaka zemlja članica EU trebala donijeti odobrenje. U protivnom bi moglo rezultirati formalnim pritužbama.
Daljnja pojašnjenja tražit će se od Europske komisije ukoliko bude potrebna dodatna dokumentacija i tumačenje za pravne i fizičke osobe koje imaju sjedište na teritoriju Carinske unije EU. Donosimo tablicu scenarija u kojoj su objašnjeni odnosi vlasnika plovila naspram PDV-a i carina. U tablici ispod teksta su korištene kratice čije značenje možete pročitati u nastavku:
TPE – trenutak prestanka tranzicijskog perioda, 31. prosinac 2020. 23:00 UTC;
VPS – Status plaćenog PDV-a, tj. slobodnog kretanja dobra unutar EU;
EU28 – EU prije TPE, tj. uključujući Veliku Britaniju;
EU27 – EU nakon TPE, tj. bez Velike Britanije;
GB – Engleska, Škotska, Wales, isključujući Sjevernu Irsku;
TA – privremeni pristup;
RGR – Oslobođenje od plaćanja carine za vraćenu robu koja se ponovo uvozi;
UCC – Carinski zakonik Unije
[su_document url=”http://www.more.hr/wp-content/uploads/2021/04/Tablica-scenarij2.pdf”]
Piše: Teo Marević
Foto: Oyster Yachts