Veliku razliku u odnosu na isti period lani, pripisuju snažnom rastu 2023. godine i smanjenju zaliha među distributerima
Grupa Beneteau objavila je prodajne rezultete prvog tromjesečja 2024. godine. Kako navode, u skladu je s očekivanjima. Ipak, smanjenje prihoda u sketoru plovila iznosi 39 posto i ono je iznomno visoko . I u skladu sa smanjenim interesom koji je bio vidljiv na svim sajmovima prošle jeseni i zime. Takav pad pripisuju visokoj prošlogodišnjoj prodaji kada je zabilježeno povećanje 57 posto u odnosu na godinu ranije, te smanjenjem stokova među distributerima.
Ipak, skok od 57 posto prošle godine, bilježi se u odnosu na 2022., a iz te godine u odnosu na onu prethodnu. Valja uzeti u obzir da je 2019. godina bila izvrsna, a zatim je 2020. uslijedio veliki pad prodaje i poremećaj na tržištu. U narednim godinama prodaja je strelovito rasla da bi 2023. opet naglo usporila. Rezultati prodaje od prošle godine, još su repovi iz 2022. godine. da li se radi o ozbiljnijem negativnom trendu pokazat će rezultati prodaje u slijedeća dva kvartala.
Nadalje, Grupa Beneteau u svom izvještaju iznosi da bilježe vrlo dobar odaziv na nove modele, posebno u segmentu višetrupaca.
“U okruženju koje i dalje karakterizira oprezan pristup, pogođeno višim kamatnim stopama, Grupa nastavlja s provedbom strategije inovacije i premiumizacije. S pozitivnim odgovorom na nove modele, predstavljene na proljetnim sajmovima ili privatnim događanjima, te mjerama industrijske prilagodbe koje su provedene početkom godine, sektor Plovila očekuje zabilježiti operativnu maržu između 7% i 10% u 2024. godini, unatoč usporavanju tržišta”, potvrdio je Bruno Thivoyon, izvršni direktor Grupe Beneteau.
Pad prodaje segmenta motornjaka
Najveći pad bilježe u segmentu motornih brodica. U izvještaju navode da je tijekom prvog kvartala, koji nije naročito reprezentativan zbog sezonalnosti prodaje rekreativnih brodica, utjecaj usporavanja potražnje i punjenja zaliha diljem prodajne mreže, najveći u sektoru motornih brodica. Taj je segment pao za 50 posto u odnosu na isti period prošle godine, kada je zabilježen rast od 47 posto.
Iako je broj isporučenih jedinica smanjen za 65 posto tijekom tromjesečja, proces „premiumizacije“ u svim segmentima za dnevnu plovidbu i tzv. „nekretnina na vodi“ ograničila je utjecaje na prihode. Glavni pokretači tih trendova uključuju lansiranje katamarana M48 i M8 za brand Prestige, TH36 za Fourwinns, kao i predstavljanje Jeanneau DB 37, Beneteau Antaresa 12 te Prestige F4.
Jedrilice stabilne, a kamping segment u porastu
Posljednjih par desetljeća konstatno se bilježi rast u segmentu motornih plovila. Prošle je godine Beneteau grupa u prvom kvartalu zabilježila rast segmenta jedrilica od čak 81 posto u odnosu na godinu ranije, a ove godine pad od 25 posto u odnosu na prošlu godinu.
Smanjenje se dogodilo kod jedrilica monotrupaca, dok je prodaja višetrupaca stabilizirana. To pripisuju uspjehu brenda Excess katamarana, koji je sada poznat i priznat na nautičkim sajmovima.
Paralaleno, u izvještaju Benetau grupa navodi da u istom tromjesečju u sektoru Housing bilježe rast od 16 posto u odnosu na 2023. godinu. Taj rast pripisuju još uvijek snažnom tržištu kamping turizma u Francuskoj, te razvojem ove djelatnosti u Južnoj Europi. Na izvoz u tom segmentu otpada nešto više od 25 posto, dok je 2023. u istom periodu na izvoz otpadalo oko 20 posto.