Nakon strelovitog uspjeha, tursko brodogradilište stabilno raste i neprestano ulaže. Uspjeh duguju poznatim dizajnerskim imenima, kvaliteti i konkurentnoj cijeni
Čitatelji Mora u više navrata mogli su čitati o turskom brodogradilištu Sirena Marine i njihovoj brzorastućoj liniji motornih jahti Sirena Yachts. Podsjećamo, iskustvo brodogradnje stekli su gradeći jahte poput Azimut Yachtsa, kao i vlastite linije jedrilica Euphoria i Azuree. Desetak godina kasnije, 2017. su krenuli s vlastitom serijom motornjaka Sirena Yachts.
Uz pomoć poznatih nautičkih imena u domeni dizajna i navalne arhitekture Germana Frersa, Tommasa Spadolina i Cora D. Rovera, te konkurentne cijene naspram talijanskih, britanskih i nizozemskih jahti, od prvog modela su se prometnuli u ozbiljnog igrača. Iza brodogradilišta stoji najveća turska grupacija u privatnom vlasništvu čije poslovanje se grana u različite industrije, poput vlakova i auto-industrije itd.

U listopadu 2022. najavili su ulazak u tržište superjahti i najavili tri modela od 35, 42 i 50 metara. Dizajn eksterijera za tih triju modela potpisuje talijanski dizajner Luca Vallebona, a navalnu arhitekturu studio Van Oossanen Naval Architects. Za dizajn interijera, Sirena Marine nudi potpuno individualni pristup. Na prvom trupu Sirenine superjahte započeli su raditi prošle jeseni. Riječ je o Sireni 42 Steel, čiji interijer potpisuje Hot Lab studio, a brodogradnja će krenuti u novim proizvodnim halama.
Poslove s čelikom prepustit će lokalnim kooperantima
Novo Sirenino brodogadiliše nalazi se u gradu Yalova, na jugoistočnoj obali Mramornog mora, nasuprot Istanbula gdje je sjedište tvrtke. Za potrebe Sirene, tvrtka je kupila i preuredila 3 proizvodne hale. S novim proizvodnim halama, brodogradilište raste na brojku od 1200 radnika. Do sad su sagradili 124 jahte uskupne dužine 9 tisuća stopa. Novi proizvodni pogon bit će namijenjen isključivo njihovom Superyacht segmentu koji se prostire na ukupno 150 tisuća četvornih metara.

Hale u Yalovi pridružuju se tako postojećim nekretninama brodogradilišta u regiji. Glavna proizvodna lokacija udaljena je 25 minuta vožnje od nove, a tamo se nalazi kompleks veličine 155 tisuća četvornih metara i tamo se grade serije manjih jahti, Sirena 48, 58, 68 i 78. Završni radovi na modelima Sirena 68 i 78 rade se u blizini nove lokacije u Yalovi, zbog ograničenje visini cestovnog transporta originalnog brodogradilišta. Njihov trenutno najveći serijski model Sirena 88 gradi se u potpunosti u zasebnom brodogradilištu u Tuzli, mjestu u južnoj istanbulskoj provinciji.

„Yalova je regija poznata po brodogradnji komercijalnih brodova, pa je prikladno da tamo gradimo jahtu 42 Steel,“ kazao je Sirenin voditelj operacija u Yalovi, Ali Onger. Dodaje da će za vruće poslove s čelikom poput rezanja, savijanja i varenja uposliti kooperante na licu mjesta. Opremanje i interijer radit će Sirena Marine, također na licu mjesta. „Glavna prednost ovog proizvodnog mjesta je što možemo porinuti brodove direktno iz proizvodnih hala, bez potrebe za transportom.“