Sirena 64
Baš kako je Turska na granici između Azije i Europe, tako je Sirena 64 prava tursko-europska jahta
Na sjevernom dijelu Kvarnerića zaplovili smo perjanicom turske brodogradnje, Sirenom 64. Impresivna jahta koja razbija predrasude, ako ih je netko imao, prema turskoj brodogradnji luksuznih plovila. Doduše, teško je reći da se radi o potpuno turskom proizvodu jer su glavni “krivci” za nastanak ove Turkinje, tim ljudi koji čine glavne face europskog dizajna i navalne arhitekture poput Germána Frersa zaduženog za eksterijer i inženjering, Tommasa Spadolinija koji je dizajnirao interijer, te nizozemskog dizajnera Cor D Rovera koji je 2019. godine radio preinaku Spadolinijevog dizajna u gornjem interijeru, te na drugim modelima Sirena Yachts. Svima koji prate brodogradnju luksuznih motornih jahti i jedrilica, te superjahti, jasno je u koju kategoriju spadaju modeli koji nose potpise gore navedena imena.
Sirena Yachts je mlad brend s prvim modelom 2017. godine i u vrlo kratkom roku uspio se prometnuti uz bok, pa i u ozbiljnog konkurenta velikim poznatim brendovima superjahti. Dosad su napravili pet modela duljine od 58 do 88 stopa, sve s karakterističnim oblikom te vrlo jasnom filozofijom pri gradnji luksuznih jahti, a to je da budu udobne za obiteljsko krstarenje na duge plovidbe. Iako je teško reći da Sirena 64 nosi neviđena iznenađenja, ipak se osjetno razlikuje od usporedivih klasičnih primjeraka s modernim potezima. Ona je suvremeni klasik, pa u stilu gradnje zbog visoke prove najviše podsjeća na krasne dugolinijske brodove za krstarenja Mediteranom iz sredine prošlog stoljeća, a visoku i nježno oblu provu prate visoke bočne stranice oko središnjeg kabinskog prostora s letećim mostom i hardtopom.
Hodajući Sireninim bokovima čovjek se osjeća sigurnim, zaštićenim od vjetra, sunca ali i pogleda, te promatraču izvana odaje dojam tajanstvene jahte, dok onima koji borave na njoj pruža osjećaj ekskluzivnosti. Završni radovi na kuverti broda i prijelazi između materijala odrađeni su s velikom pažnjom. Na tim se detaljima vidi predanost brodogradilišta, jer se sitne pogreške nerijetko potkradu i najcjenjenijim brendovima. Raspored eksterijera i interijera je bez iznenađenja, klasičan, otmjen, ugodan i prohodan. To može zahvaliti arhitektu Frersu koji je poznatiji po dizajniranju jedrilica te zna iskoristiti sve moguće kutke.
Tradicionalan proces gradnje
Prilikom gradnje modernih plovila većina ih ne provodi ispitivanja hidrodinamike u bazenima na modelima trupova, što poskupljuje proces. Uostalom i najpreciznije sportske jedrilice prolaze tek virtualna ispitivanja putem računala, uz već poznate zakone hidrodinamike, što se u praksi pokazalo veoma preciznom metodom. Ipak, stvarni model pruža mogućnost manje da se pogriješi. Sirena 64 testirana je na stvarnom modelu trupa u omjeru 1 : 3 u Nizozemskoj. (…) Više pročitajte u novom, 261. broju Mora.