Perjanica Grand Soleila
Novi GS72 je novi model talijanskog brenda jedrilica, ona kategorija jedrilice o kakvoj brojni jedriličari samo sanjaju
Približava se datum porinuća novog grandioznog Grand Soleila 72, modela koji će po veličini biti drugi najveći tog brenda. Brodogradilište Cantiere del Pardo je najavilo predstavljanje na Cannes Yachting Festivalu u rujnu, a ovaj projekt nastao je u suradnji Franca Corazza, Mattea Pollija, studija Nauta Design i Marca Lostuzzija, redom velikih imena talijanske brodogradnje rekreativnih plovila.
Cilj ovog projekta, navode njegovi tvorci u najavi je bilo stvoriti izvorno talijansku estetiku, uz elegantan i moderan dizajn kao i visoku razinu komfora i ergonomije na svakom kutku broda. S obzirom na više desetljeća iskustva u gradnji brodogradilišta, nije teško za očekivati da će takav projekt biti uspješan. S Francom Corazzom, voditeljem projekta razgovarali smo i na prošlogodišnjem sajmu u Cannesu kada nam se i pohvalio ovim projektom. Osim što je cilj postići estetski visoku razinu, bitno im je bilo i stvoriti jedrilicu koja će imati odlične performanse.
Budući da je u priču uključen Matteo Polli, čije su jedrilice redovito osvajači međunarodnih regata, ne preostaje nam drugo nego vjerovati da će GS 72 biti brza krstašica. U to smo se mogli još jednom uvjeriti i nedavno kada smo zajedrili na Grand Soleilu 44 Performance, a test o toj brodici mogli ste čitati u lipanjskom broju Mora. Pouzdanost jedrilica brenda Grand Soleil oduvijek je i bio njihov vodeći adut.
Od karakteristika u dizajnu, brodogradilište ističe najsuvremeniju tehnologiju kompozita, te kompozitne pregrade u interijeru koji se namjerno ističu. Napravljeni su precizno odmjereno kako bi maksimalno spustili masu a zadržali čvrstoću jedrilice za bolje performanse. Trup je karakterističan po oštrom „V“ obliku u provi, s pažljivo dizajniranom linijom za bolju dinamiku prema bokovima, te niskom razinom podvodnog dijela trupa, čime je jedrilica dobila manji otpor, navodi se u objašnjenju dizajnera. Zahvaljujući tim karakteristikama, jedrilica garantira bolju hidrodinamiku, brzinu i odličnu stabilnost u nagibu, što se odražava na bolje performanse pogotovo u slabijim uvjetima vjetra tipičnima za Mediteran.
Trup je napravljen tehnologijom vakuumske infuzije epoksidne smole i vinila, s dvoosnom strukturom stakloplastike, te kombinacijom tkanine od jednosmjernih vlakana karbona čime je postignut čvrst ali relativno lagan trup. Svi uzdužni i poprečni elementi strukture i područja s najviše naprezanja laminirani su ojačanjima od stakloplastike i jednosmjernim karbonskim vlaknima za dodatnu snagu i izdržljivost. Dodajmo i to da je raspored i interijer GS72 osmislio studio Nauta Design, jedni od najboljih u tom području dizajna. A da na to ne trošimo riječi, u galeriji pogledajte kako izgledaju ilustracije unutrašnjosti i jedrilice izvana.
Tehnički podaci:
Dužina trupa: 22 m / 72,2 ft
Širina: 6,20 m / 20,34 ft
Gaz (standard) 3,7 m / 12,1 ft
Gaz (opcija) 4,2 m / 13,78 ft
Balast: 9 t | 19.842 lb
Piše: Teo Marević
Ilustracije: Cantiere del Pardo