Nećemo sad o onima koji su na sve moguće načine otežavali da do tog čina dođe. Bolje je čestitati svima koji su se potrudili da se sagradi. Marinu je u društvu kolega iz ACI-ja, nautičara koji su tog dana u marini vezali i uzvanika, otvorila Doris Peručić, direktorica ACI-ja koja za pet dana napušta tu dužnost. Lijep uspjeh za rastanak. Inače, u marini je dvjestotinjak vezova za brodove do 30 metara.
Nautičaru koji ovamo doplovi i veže na dohvat ruke su Elafitski otoci. Jakljan sa svojim uvalama u kojima šuma dopire do mora, Luka i Suđurađ na Šipanu, naselja prepuna tragova bogate povijesti, napose ljetnikovaca i crkava iz zlatnoga doba Dubrovačke Republike. Niti do Lopuda, gradića što se pružio duž istoimene uvale istoimenog otoka, okruženog bujnom vegetacijom, kolijevke dubrovačkog brodarstva i njegove uvale Šunj, nije daleko. Tek desetak milja plovidbe. Koju milju dalje put istoka čeka nas Koločep, posljednji naseljeni južnojadranski otok sa svojim Donjim i Gornjim Čelom.
Zaplovimo li pak zapadno Koločepskim kanalom, ući ćemo u još jedan – Stonski kanal pa prošavši ili zastavši u Kobašu i Brocama stići do Stona, još jednog jadranskog bisera, znamenitog renesansnog urbaniteta, čuvenog i po svojim zidinama šte se protežu sve do Malog Stona na sjevernoj strani poluotoka i solani.
Kopnom začas možete i do Dubrovnika, usput zastavši u Trstenom i znamenitom Arboretumu ili pak u Zatonu, još jednoj luci Primorja.