Zamislite situaciju – željeli biste ići na jedrenje i trebate dobru ponudu za najam broda. Pošaljete upit e-mailom, već poznatim adresama pridodate i neke nove za koje ste dobili preporuku od prijatelja. Vaš je upit primilo 10-ak čarter agenata. Zahvaljuju vam na upitima i javljaju da će vam ponude poslati za dan-dva.
Vrijedni agenti „bacaju“ se na posao i šalju upite prema potrebama klijenta prema čarter bazama tražeći optimalnu ponudu za klijenta. Svaki od njih šalje upit na adrese što više operatera koje poznaje da bi klijentu pružio što točniju i detaljniju povratnu informaciju – na adrese oko 30 operatera. Operateri odgovaraju i šalju ponude za isti upit agentima. Agenti pregledavaju 30 ponuda i sažimaju ih u jednu ponudu za klijenta. Klijent dobiva 10 ponuda od agenata i odabire ono što je za njega najpovoljnije. Ako se ne varam, nakon dan-dva i preko 600 poslanih e-mailova, klijent je dobio ponudu (10 e-mailova za upit prema agentu + 300 e-mailova za upit agenata prema operaterima + 300 e-mailova s ponudama operatera prema agentima + 10 e-mailova agenata prema klijentu). Možda sam malo, ali samo malo, pretjerao.
Inače, agent u sezoni intenzivnog bukiranja čarter plovila prosječno primi oko pet upita dnevno te ponavlja isti proces za svaki od njih, a uopće ne mogu zamisliti na koliko e-mailova dnevno trebaju odgovoriti operateri. Prosječno svaki od sudionika procesa rezervacije plovila boravi na računalu 12 sati dnevno, ažurira i arhivira bezbroj e-mailova dnevno, rješava probleme s memorijom računala koja se često kvare… Zadovoljan sam svojim učinkom – svaki peti upit sam uspješno realizirao.
Tako je to izgledalo 2011. godine. Upravo sam završavao sezonu i spremao se na odlazak na 13. izdanje Biograd Boat Showa krajem listopada da malo vidim ekipu iz čartera, popijem kavu i pivo za uspješnu sezonu koja je upravo završila, pogledam nove Bavarijine modele s platformama za kupanje… Te 2011. bio je vrlo kišni Biograd Boat Show!