Marine i charteri od prošlog tjedna objedinjeni u Udruženje nautičkog turizma. Za predsjednika je izabran Paško Klisović, a danas je održana i prva video konferencija vijeća.
Umjesto dvaju udruženja hrvatske gospodarske komore, za marine i charter, prošlog četvrtka je u Splitu radi štednje osnovano zajedničko Udruženje nautičkog turizma. Novo udruženje ima devetero članova vijeća, a na mjestu predsjednika vijeća izmjenjivat će se predstavnici iz segmenta marina i chartera s mandatom u trajanju od dvije godine.
Vijeće Udruženja nautičkog turizma čine po četiri predstavnika marina i četiri predstavnika chartera, te Živko Šikić iz marine Hramina, čija uloga objedinjuje oba segmenta industrije. Nakon glasovanja o predstavnicima pojedinih grana industrije, izvlačenjem papirića je prvo predsjedanje Udruženjem dopalo segment charter-a, odnosno njihovog dosadašnjeg predstavnika Paška Klisovića iz tvrtke Nautički centar Pina i Mare (NCP Charter). Njegov zamjenik je dosadašnji predsjednik Udruženja marina, Sean Lisjak iz tvrtke Tehnomont (Marina Veruda).
Klisović je tom prilikom izjavio da će i dalje raditi na jačanju uloge nautičkog turizma kao perjanice hrvatskog turizma u što mora biti snažno usmjerena i službena politika i legislativa oba resorna ministarstva, Ministarstva turizma i sporta i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. „Jedan od glavnih prioriteta u mom mandatu svakako će biti povlačenje što više dostupnih sredstava kroz NPOO i rad na Strategiji razvoja turizma RH 2030. kako bi stvorili pretpostavke za ekološku, ekonomsku i socijalnu održivost nautičkog turizma.”
Radna snaga i koncesije
Članovi su na sjednici ukazali na gorući problem radne snage s kojima se suočava čarter, ali i drugi sektori. “Radimo na implementaciji rješenja kao što su markice za povremeno zapošljavanje u turizmu, ali i drugih modela olakšavanja zapošljavanja, to je jedan od ključnih prioriteta HGK u idućem razdoblju, baš kao što je to i Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama za koji je započela radna skupina u Ministarstvu s izradom,” rekao je potpredsjednik HGK, Dragan Kovačević.
U radnoj skupini za izradu novog i dugo očekivanog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama HGK ima predstavnika. „Tražimo da se u izmjenama Zakona predvidi zaštita ulaganja i dosadašnjim koncesionarima omogući nastavak ili produženje koncesije bez obveze novih natječaja, naravno ako su ispunili sve preuzete obveze iz dotadašnjeg koncesijskog ugovora”, istaknuo je ključne zahtjeve Sean Lisjak, zamjenik predsjednika Udruženja nautičkog turizma, ujedno i predsjednik Grupacije marina. „S postojećim stanjem, izostaju ozbiljnije investicije radi te neizvjesnosti što će se dogoditi istekom koncesije, srozava se naša kvaliteta, šarolikost usluge, opremljenost i polako postajemo nekonkurentni u odnosu na mediteransko okruženje,” zaključio je Lisjak.
Da novo udruženje ima mnogo posla potvrđuje i činjenica da je već danas održana i prva zoom sjednica na kojoj se raspravljalo o najboljim načinima iskazivanja stavova i interesa nautičkog sektora prilikom izrade Strategije hrvatskog turizma koja je u tijeku.
Foto: Arhiva More