Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Najavljen Aquila 42 Coupé motorni katamaran s foil-assist tehnologijom

Teo Marević09.12.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

U optimalnoj plovidbi, Aquila 42 Coupé ima 35% veći domet – razgovarali smo s Jernejem Jakopinom, tvorcem jednog od dva najavljena nova modela

Nakon što je brodogradilište Aquila Power Catamarans na sajmu FLIBS u Fort Lauderdaleu nedavno premijerno predstavilo novu 50-icu, najavljene su još dvije premijere za Miami Boat Show koji će se održati u veljači. Riječ je o novoj Coupé liniji, Aquila 42C i 46C.

Oba modela napravljena su sa stepenastim trupovima, nešto su uži od tipičnih motornih katamarana usporedive duljine. Njima Aquila otvara novo poglavlje u svojih 12 godina brodogradnje. Gradi novu liniju namijenjenu za brzo obalno ali i offshore krstarenje uz nekoliko inovacija. Odlikuju ih visoke performanse i inovativni dizajn trupa, komotan raspored i sav luksuz koji pružaju motornjaci s mogućnosti potpunog zatvaranja salona.

Plovila će biti dostupna s dva izvanbrodska ili dva unutarbrodska motora. Model 42C imat će Mercury V-10 Verado ili Volvo D6 DPI motore, svaki s 380 KS. Model 46C može biti opremljen s dva Verado V12 ili Volvo sterndrive motora, svaki s 440 KS. Aquila tvrdi da će oba modela moći premašiti brzinu od 40 čvorova te imati doseg veći od 300 milja s punim spremnikom goriva.

Aquila Power Catamarans 46 Coupe

Inovativni Aquila 42 Coupé projektiran u suradnji sa Slovencima

Manji model Aquila 42C dizajnirali su i projektirali susjedi iz J&J Studio Design-a u suradnji s Aquila Power Catamarans. Tim povodom, razgovarali smo s Jernejem Jakopinom koji nam je kazao neke od značajki koje će imati novi Coupé model 42C. Slovenski studio ove godine slavi 40 godina rada i proglašeni su dizajnerima godine strukovnom nagradom Boat Builder Awards 2024. godine. U plodnoj karijeri slovenske braće i njihovog studija, nastale su brojne inovacije sveprisutne u suvremenom dizajnu jahti jahti i jedrilica, a između ostalog oblikovali su temelje Aquila Power Catamarans.

Aquila 42C se među usporedivim katamaranima te veličine ističe karbonskim foilom u centru, koji se proteže između dvaju trupova. Nema centralnog nosača, već je pričvršćen s unutarnje strane katamaranskih trupova. Zahvaljujući tom foilu, u optimalnoj brzini dolazi do vertikalnog podizanja trupa. Time brod gubi otprilike 2,5 tone istisnine, objašnjava nam Jernej.

Dizajniran je tako da čak i kada maksimalno izdiže trup, krma je uvijek uronjena, pa nisu potrebne nikakve preinake glede propulzije, već se koristi standardna tehnologija pogona. Foil je fiksan i njime nije potrebno upravljati ni na koji način. Projektiran je tako da se automatski trima. Nije ravan već zakrivljen prema sredini, što pridonosi stabilizaciji plovila, naročito kod plovidbe preko valova, gdje bi se konvencionalni trup katamarana naginjao lijevo desno.

Jernej i Japec Jakopin / Arhiva, More Magazin

Aquila Coupé kombinira prednosti katamarana i monotrupa

Zbog foila, ovaj je katamaran sličniji plovidbi monotrupom, uz sve prednosti katamarana kao tipa plovila. Prilikom skretanja, dok je na foilu, ovaj se katamaran čak malo i naginje, što dodatno pridonosi stabilitetu.

Podvodna dinamika trupa kombinira spomenuti foil i dvostruko stepenasti trup s oštrom provom. Zbog toga Aquila 42C ima sve prednosti modernog trupa za bolje performanse. Jernej nam govori da spomenuti foil nije projektiran za postizanje većih brzina nego što bi takav trup postigao bez njega, ali smanjuje otpor, pa brod postiže istu brzinu s oko 300 okretaja manje pri optimalnim brzinama. Osim toga, povećan je stabilitet i upravljivost broda. Ipak, maksimalna brzina je 50 mph, oko 44 čvorova, nastavlja Jernej, a njegova optimalna brzina je 35 čvorova.

Budući da brod s foilom ima tek 10 cm dublji gaz ispod razina kobilica, ne utječe na njegovu pristupačnost korištenja, a prilikom pristajanja i u sporoj plovidbi uopće se ne osjeti prisutnost foila. Koristi se najnormalnije, pa brod zadržava prednost poput tipične okretljivosti katamarana u skučenim prostorima marina.
Na krmi su dodatne dvije peraje, nastavlja Jernej, projektirane po uzoru na bočne peraje morskog psa. Nalaze se na unutrašnjim stranama trupova, unutar „tunela“, a služe za stabilizaciju podizanja foila. Konkretno perajice služe protiv pojave uzdužnog ljuljanja.

Aquila Power Catamarans 42 Coupe

Aquila 42 Coupéom se upravlja kao tipičnim deplasmancem

Manja ukupna širina, nastavlja Jernej pogoduje iz više razloga. Manje vode u tunelu znači i manje udara vala, a brod je pogodniji za smještaj u marini, što je istovremeno i ekonomičnije za vlasnika. Skiper ovim plovilom upravlja najnormalnije, kao da je riječ o konvencionalnom tipu plovila, s prednostima iz svijeta katamarana i monotrupova.

Unatoč uzdizanju na foil s uronjenom krmom, preglednost je dobra, s uravnoteženim dizajnom spuštene prove prema dolje, pa se bolje vidi i kada je katamaran nagnut. Jernej ističe da je preglednost puno bolja nego na monotrupu „Ima mali trim od 2,5 stupnjeva. Monohull je obično na 4 stupnjeva.“

Ima oštru provu, pa bi se kod konvencionalnih katamarana s takvom provom događao tzv. efekt „elephant riding“ pri čemu dolazi do zaranjanja prove. Na Aquili toga nema, što su postigli kombinacijom dizajna stepenastog trupa i foila.

Poradi sigurnosti, foil je projektiran tako da se u slučaju udara foila u nešto tvrdo žrtvuje nosač. Fiksiran je na unutarnjim stranama trupa i pri eventualnom udaru u čvrsti predmet, nosač puca i foil pada u more, a trupovi ostaju sigurni za plovidbu, bez rupe. Oni tu tehnologiju zovu zipper.

Aquila Power Catamarans 46 Coupe

Obje Aquila Coupé 42C i 46C stvarane su prema istoj filozofiji

Foil se gradi naprednom tehnologijom preprega karbona s epoxy smolom. A trup je izveden u stakloplastičnom kompozitu s vinilnom smolom.
Glede tipa broda, Jernej nam kazuje kako se radi o zatvorenom motornom tipu plovila koji ima praktična velika klizna vrata. Zbog toga je pogodan za plovidbu u hladnijim klimatskim uvjetima poput Kanade, na Velikim jezerima, u Norveškoj. Isto tako i u toplijim krajevima, gdje do izražaja dolazi mogućnost klimatizacije. Aquilino glavno tržište za ove modele je Amerika, ali će biti prisutni i u Europi.

Slovenski J&J Studio Design braće Jakopin je do sad radio na 9 projekt za Aquila Power Catamarans. To su redom modeli: 48, 44, 36, 32, 70, 54, 50 i 42 i sada 42 Coupé. Drugi najavljeni model 46C radio je drugi dizajner, iz Južnoafričke Republike. Oba dizajna rađena su kompletno u suradnji s Aquilom, tako da su stvarani prema istoj filozofiji i budući da pripadaju istoj liniji, brojne su sličnosti.

Prostranost potapalublja tipično za katamarane

Raspored potpalublja pokazuje da oba plovila imaju dvije kabine s vlastitim kupaonicama. Logično, 46C pruža više prostora, ali to ne umanjuje ugodnu veličinu kabina na modelu 42C.

Aquila Power Catamarans je relativno mlado brodogradilište. Tvrtka je osnovana prije 12 godina i ubrzo se etablirala kao jedan od vodećih brendova na tržištu motornih katamarana. Nastala je kao zajednička tvrtka MarineMaxa, jednog od najvećih svjetskih distributera rekreativnih plovila u svijetu i kineskog brodogradilišta Sino Eagle Group.

Aquila katamarani poznati su po inovativnom dizajnu, kvalitetnoj gradnji s naprednim materijalima poput karbonskih vlakana i vinilne smola, te svestranosti upotrebe, uključujući offshore i obalna krstarenja ali i za ribolov. Među rijetkim su brodogradilištima specijaliziranim za motorne katamarane. Dizajn kombinira luksuz boravka u plovidbi i praktičnost korištenja, te su pogodne za privatne vlasnike i za charter.

PREPORUČAMO

Izvlačenje Bayesiana ulazi u završnu fazu

U Jadranovu otvoreno novo privezište

Fiumanka 2025. – Više od regate!

Tom Cruise kupio Swan 108

Andreas Müller i Hanjo Runde otkupljuju udjele od ‘Aureliusa’

Hibridni vaporeto ima motore tvrtke Tema iz Pule

NAJNOVIJE

Izvlačenje Bayesiana ulazi u završnu fazu

17.06.2025

U Jadranovu otvoreno novo privezište

16.06.2025

Test: Beneteau First 30

16.06.2025

Stipanović i Bilić osvojili srebro na Europskom prvenstvu klase Zvijezda

16.06.2025

Dan Lenard pokušava oboriti Guinnessov rekord

15.06.2025

Mitja Kosmina na Shockwave 3 pobjednik 26 Fiumanke

14.06.2025

Treća utrka svjetskog prvenstva UIM E1 u Dubrovniku 

13.06.2025

Test Azimut 53 Fly

12.06.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.