Najveća investicija do sad
Iskra brodogradilište Šibenik ugovorilo gradnju plutajućeg doka u Ukrajini i krenulo u najveću stratešku investiciju do sad, a u planu je i investicija u obnovljive izvore energije
Iskra brodogradilište Šibenik danas je u Kijevu potpisalo važan ugovor s ukrajinskim državnim brodogradilištem Pallada iz Khersona o izgradnji novog plutajućeg doka dugog 120 m i širokog 32 m, s kapacitetom dizanja brodova do 5000 tona. S novim dokom, šibensko brodogradilište moći će servisirati gotovo čitavu flotu trajekata Jadrolinije, svih brodova Hrvatske ratne mornarice, uključujući i budući izvanobalni ophodni brod, ali i segment luksuznih jahti duljine preko 100 metara.
Ugovor su u sjedištu ukrajinskog vojnog koncerna Ukronboronprom potpisali Roko Vuletić, u ime Iskra brodogradilišta Šibenik i Yevhen Alkhimov direktor brodogradilišta Pallada. Taj koncern upravlja svim tvrtkama aktivnima u ukrajinskoj vojnoj industriji koje su aktivno sudjelovale u višemjesečnim pregovorima o realizaciji ovog ugovora. Prema ugovoru dok će biti izgrađen u roku od 13 mjeseci, a potom će remorkerima biti dotegljen iz Crnog mora u Šibenik. Instalirat će ga na lokaciji postojećeg doka izgrađenog 1924. godine, dugog 70 m i nosivosti 1500 tona koji je u službi već 98 godina.
Ovo je najveća i najvažnija investicija u šibensku brodogradnju u proteklih stotinu godina. Riječ je o strateškoj investiciji koja će omogućiti snažan razvoj šibenskog brodogradilišta, povećanje njegovih remontnih kapaciteta i unapređenje kvalitete usluga. „Novi dok bit će izgrađen u kombiniranoj tehnologiji armirano betonskog pontona i čelične konstrukcije čime će se značajno produljiti njegov životni vijek te smanjiti troškovi održavanja u odnosu na tehnologiju isključivo čelične konstrukcije. Građen je u skladu s najvišim ekološkim standardima te će imati ugrađene tankove za prikupljanje otpadnih voda i štetnih tvari koje nastaju prigodom radova na brodu. Upravljanje dokom je potpuno digitalizirano i svim se njegovim funkcijama upravlja putem računalnog sustava,“ izjavio je Roko Vuletić, član Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik.
Ukrajinsko brodogradilište Pallada, kojem je Iskra brodogradilište Šibenik povjerilo posao izgradnje svog novog plutajućeg doka, renomirani je specijalizirani graditelj plutajućih dokova, poručuju iz šibenskog brodogradilišta. Osnovano je 1936. godine, a do sada je izgradilo više od 90 plutajućih dokova za brodogradilišta širom svijeta, a koriste ih i hrvatska brodogradilišta. Bit će građen pod nadzorom Hrvatskog registra brodova, te će od prvog dana biti registriran pod hrvatskom zastavom.
Izgradnja novog plutajućeg doka bit će prvi i najvažniji korak velikog investicijskog plana slovenske „Iskre,” koja je brodogradilište preuzela 2019. godine, a uključuje niz strukturnih ulaganja u šibensko brodogradilište. Riječ je o obnovi i modernizaciji objekata i infrastrukture, nabavi nove opreme za brodogradnju, povećanje kapaciteta, te podizanje energetske učinkovitosti. U cilju bolje energetske učinkovitosti i uporabe ekološki podobnih obnovljivih izvora energije već je pripremljen projekt gradnje solarne elektrane na krovovima zgrada Iskra brodogradilišta Šibenik nazivne snage 1,1 MW, a za početak realizacije čekaju odluku Fonda za zaštitu okoliša. „Iskra” će samo u 2022. godini u hrvatske tvrtke u svom vlasništvu, Iskra brodogradilište Šibenik u Šibeniku i ELKA-u Zagrebu koja je od nedavno dio slovenske Iskre, investirati preko 15 milijuna eura.
Foto: Iskra brodogradilište Šibenik