Nakon što je The Icon pridobio svjetsku pažnju futurističkim dizajnom i rekordnim dometom, The Open kreće u gradnju. Prve isporuke najavljene za kraj 2024. godine
Tydeov The Icon doživio je globalnu popularnost u nautičkoj industriji otkad je predstavljen u svibnju. Iza novog imena na sceni stoji Christoph Ballin, suosnivač i izvršni direktor tvrtke Tyde, ujedno i suosnivač bavarskog proizvođača elektromotora za brodice, Torqeedo, te automobilistička institucija BMW.
The Icon je na sajmu u Cannesu privukao veliku pažnju jurcajući pred lukom, lebdeći velikom brzinom na foilovima iznad ne tako malih valova, čime su utihnuli skeptike i opravdali pretenciozno ime. U vrijeme kada foiling tehnologija i elektropogon za brodice zauzimaju sve veću pažnju i sve veći dio kolača tržišta, a brojna poznata ali i nova imena pokušavaju se istaknuti pokojom inovacijom, Tyde se prometnuo u jednog od top igrača u segmentu.
Isti trup, novi brod
Sada je najavljen novi model The Open, malo duži od prethodnog. Linije trupa u podvodnom dijelu izgledaju identično The Iconu, ali nije poznato je li izgrađen na temelju već dokazanog trupa i propulzije, a prema dimenzijama bi mogao biti nadograđena verzija. Dok je futuristički prototip The Icon namijenjen za prijevoz putnika, novi Tyde The Open je namijenjen za privatnu upotrebu, kao elektro brodica za vikend plovidbu, trenutno najveći iz te kategorije na tržištu.
Brodogradilište je najavilo da su započeli s gradnjom, a prve isporuke najavljene su za kraj 2024. godine. Dizajn eksterijera ponovo je povjeren Designworks, tvrtki u vlasništvu BMW Grupe. Model je karakterističan po impresivnom dometu do 50 nautičkih milja, što je primjerice dovoljno za dostizanje najudaljenijih otoka na Jadranu, odnosno za plovidbu 20-ak milja i povratak, uz korištenje svih luksuznih blagodati moderne tehnologije u plovidbi i tijekom sidrenja.
Brodica je opremljena golemim solarnim panelom smještenom preko cijelog hard-topa koji natkriva prostor kokpita do krme, ujedno pružajući i ugodan hlad tijekom vrućih ljetnih mjeseci. Što se tiče dizajna nadgrađa, The Open je izveden kao tipični moderni walkaround gliser, s otvorenim kokpitom, dobro zaštićenom kormilarnicom iza velikog vjetrobranskog stakla, s visokim bokovima, kombinirajući oble i oštre linije u eksterijeru.
Do 80 posto manje energije
Trup na kojem počiva The Icon razvila je slovenska tvrtka za nautički dizajn i inženjering J&J koja ove godine slavi 40 godina rada i odgovorni su za niz inovacija u industriji. The Open je opremljen istim tipom propulzije i foiling sustava kao i prethodni model. Za sad nije poznato kako će izgledati interijer, no iz objavljenih vizuala je vidljivo da će kokpit biti otvoren, s velikim sunčalištem, te prostorom za druženje i odlično povezan s morem preko velike krmene platforme.
The Open je tek nešto kraći od 15 metara i pruža sve prednosti luksuza dnevne motorne brodice, bez ikakvih štetnih emisija tijekom rada ili tijekom sidrenja. Zahvaljujući tehnologiji foilinga, štedi i do 80 posto energije ovisno o režimu rada, a pritom je plovidba izuzetno mekana, čak i na valovima visine do jednog metra, u što smo se uvjerili na sajmu u Cannesu.
Tyde, u svojoj najavi navodi da su oni „odgovorni za koncept, razvoj, proizvodnju i marketing projekta,“ a „BMW doprinosi komponentama i stručnosti iz područja elektromobilnosti.“
Tehnički podaci:
Kapacitet baterija oko 400 kWh
Elektromotori 2 x 100 kW
Maksimalna brzina 30 kn
Krstareća brzina 25 kn
Domet pri krstarećoj brzini 50 nm
Dužina preko svega 14,70 m
Širina 4,50 m
Gaz (uključujući propelere) 1,95 m
Visina iznad vodene linije 3,50 m
Težina oko 11,50 tons
Maksimalan broj ljudi 8