Zadnji put jednog smo Marexa u Moru testirali još u kolovozu 2003. godine, bio je to model 280 Holiday, a u to doba vrlo funkcionalna, ali dizajnerski ne suviše privlačna plovila ovog norveškog škvera nisu bila rijetkost niti na Jadranu. Otada do danas štošta se promijenilo, i to ne samo u nautici koju je kriza velikim dijelom opustošila i dobrano “promiješala” karte. Stoga su neki škverovi zauvijek stavili ključ u bravu, dok su neki drugi, uglavnom oni financijski dovoljno stabilni, “zatišje” iskoristili za razvoj novih, modernih modela s kojima su dočekali pozitivne brojke i na najbolji mogući način iskoristili novu konjunkturu.
Među njih bismo svakako mogli svrstati jedan od najpoznatijih skandinavskih brendova, Marex, koji je još 1973. godine u Grimstadu na južnoj obali Norveške osnovao Eyvin Aalrud. Baš kao što je on u to doba inovativnim idejama i kvalitetom svojih plovila ubrzo postigao solidan uspjeh i popularnost, tako su i njegovi sinovi Espen i Thomas na vrijeme prepoznali važnost napretka i konstantnog razvoja te su u posljednjih nekoliko godina obnovili kompletnu gamu. Istodobno su reorganizirali škver i učinili ga stabilnim i snažnijim nego ikada, ali i mnogo efikasnijim, te su sjedište zadržali u Norveškoj, ali su škver premjestili u Litvu zbog mnogo povoljnije cijene radne snage. To je ujedno osiguralo dobru konkurentnost njihovih plovila, a uz stroge kontrole i striktnu organizaciju rada kvaliteta izrade ostala je na poznatoj visokoj razini. Posjećujući njihove novitete posljednjih godina u to smo se više puta uvjerili, pa je Marex i dalje pravi skandinavski brod, robustan i čvrst, izuzetno praktičan te izrađen od vrhunskih materijala.
Na sajmu Boot u siječnju 2015. godine predstavljen je brod o kojemu je ovdje riječ, Marex 375, a prije nekoliko mjeseci neobično smo se razveselili kad smo saznali da je šibenski NCP postao zastupnik ovog škvera za Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju te da će ovaj model predstaviti na biogradskom sajmu. Naravno, nismo propustili priliku te smo ga tamo odmah i testirali. Valja spomenuti da je 375-ica zapravo jedna izvedba nekoliko godina ranije predstavljenoga modela Marex 370 ACC (Aft Cabin Cruiser), prvog Marexovog broda iz “nove ere” kojim su zacrtane osnovne, mnogo modernije dizajnerske smjernice. Shvativši da su krmene kabine čak i na sjeveru Europe postale sve manje popularne, a posebice je to slučaj na Mediteranu, te nakon brojnih upita potencijalnih kupaca, nije bilo druge nego projektirati izvedbu s krmenim kokpitom.