Facebook Instagram
    MoreMore
    • Nautika
    • Sport
    • Brodovi
    • Video
    • Plovidba
    • MORE
      • Digitalna izdanja
    • Shop
    Facebook Instagram
    PRETPLATA
    MoreMore
    Početna stranica » Mala elektrana u brodu

    Mala elektrana u brodu

    Jagor Čop01.03.2021
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Mala elektrana u brodu

    Dobintnik nagrade za Norveški brod godine, namjenjen za prijevoz žive ribe, u sebi ima pravu malu elektranu

    Norveška ribogojilišta ulažu goleme novce u razvoj tehnologije koje bi trebalo zamijeniti klasično ribarenje i spriječiti izlov. Za obavljanje tih poslova trebaju im posebni radni brodovi od kojih je preko 100 napravljeno i u hrvatskim brodogradilištima.

    Osim ideje održivosti i općenito visokog stupnja tranzicije na električni pogon u Norveškoj, ovi brodovi imaju dodatan razlog za ugradnjom električnih i hibridnih pogonskih sustava. Budući da ti brodovi prilaze bazenima sa živom ribom, bitno je da za pogon koriste električni pogon, kako ne bi zagadili ribogojilište i same ribe.

    Ro Vision je najveći brod za prijevoz žive ribe. Brod dug  84,2 metra, dobitnik je prošlogodišnje nagrade za norveški brod godine, a izgradilo ga je norveško brodogradilište Larsnes Mek Verksted AS. U njega su ugrađena tri snažna Yanmarova 6EY22ALW dizel-generatora, te Siemensov sklop baterija kapaciteta 600 kW sati.

    Te baterije kada su pune, sadrže dovoljno energije za elektro pogon broda, kao i funkcioniranje ostalih instrumenata i alata. Da bi baterije održavali napunjenima, za to su postavljena tri snažna Yanmar generatora, koji uglavnom ne trebaju raditi čitavo vrijeme istovremeno, već je dovoljno da brod koristi dva generatora, odnosno jedan kada se ne kreće.

    Zbog sve obuhvatnijih ograničenja glede fosilnih goriva, brod je opremljen najsuvremenijim SCR katalizatorima i filterima, kako bi njegova emisija štetnih plinova bila čim manja. Predsjednik uprave brodogradilišta, Jarle Gunnarstein, kazao je da je ova brodska “elektrana” ekonomična, s malom emisijom štetnih plinova i dugim vijekom trajanja, što je najčešće ključan faktor odabira opreme njihovih klijenata i dizajnera.

    yanmar dizel generator

    Foto: Yanmar

    PREPORUČAMO

    Beneteau nastavlja elektrifikaciju

    Jedrilica za 200 milja dnevno

    „470“ na steroidima

    Hyatt Centric Murano

    TT420 premijerno na Bootu

    Princess porinuo prvu Y95

    NAJNOVIJE

    I u Genovi sve veći brodovi, novi raspored i smjer razvoja sajma

    21.09.2023

    Šestodnevni sajam u Genovi počinje uz prognozu kišovitog vremena prva dva dana

    20.09.2023

    Amerikanci pobijedili u prvoj preliminarnoj regati America’s Cupa

    18.09.2023

    Šest timova America’s Cupa jedre prvu preliminarnu regatu u klasi AC40

    13.09.2023

    Sve veći modeli, futurističkog dizajna na nautičkom sajmu u Cannesu

    12.09.2023

    Živuće legende na startu retro regate Ocean Globe Race

    09.09.2023

    Raymarine i Avikus u Cannesu predstavljaju autonomni sustav za pristajanje

    08.09.2023

    Nakon Volva i Yanmar odobrio korištenje biogoriva u njihovim motorima

    08.09.2023

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2023 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.