Mala elektrana u brodu
Dobintnik nagrade za Norveški brod godine, namjenjen za prijevoz žive ribe, u sebi ima pravu malu elektranu
Norveška ribogojilišta ulažu goleme novce u razvoj tehnologije koje bi trebalo zamijeniti klasično ribarenje i spriječiti izlov. Za obavljanje tih poslova trebaju im posebni radni brodovi od kojih je preko 100 napravljeno i u hrvatskim brodogradilištima.
Osim ideje održivosti i općenito visokog stupnja tranzicije na električni pogon u Norveškoj, ovi brodovi imaju dodatan razlog za ugradnjom električnih i hibridnih pogonskih sustava. Budući da ti brodovi prilaze bazenima sa živom ribom, bitno je da za pogon koriste električni pogon, kako ne bi zagadili ribogojilište i same ribe.
Ro Vision je najveći brod za prijevoz žive ribe. Brod dug 84,2 metra, dobitnik je prošlogodišnje nagrade za norveški brod godine, a izgradilo ga je norveško brodogradilište Larsnes Mek Verksted AS. U njega su ugrađena tri snažna Yanmarova 6EY22ALW dizel-generatora, te Siemensov sklop baterija kapaciteta 600 kW sati.
Te baterije kada su pune, sadrže dovoljno energije za elektro pogon broda, kao i funkcioniranje ostalih instrumenata i alata. Da bi baterije održavali napunjenima, za to su postavljena tri snažna Yanmar generatora, koji uglavnom ne trebaju raditi čitavo vrijeme istovremeno, već je dovoljno da brod koristi dva generatora, odnosno jedan kada se ne kreće.
Zbog sve obuhvatnijih ograničenja glede fosilnih goriva, brod je opremljen najsuvremenijim SCR katalizatorima i filterima, kako bi njegova emisija štetnih plinova bila čim manja. Predsjednik uprave brodogradilišta, Jarle Gunnarstein, kazao je da je ova brodska “elektrana” ekonomična, s malom emisijom štetnih plinova i dugim vijekom trajanja, što je najčešće ključan faktor odabira opreme njihovih klijenata i dizajnera.
Foto: Yanmar