Kad influencer dizajnira superjahtu
Instagramer se bacio u vode dizajna superjahti – ‘U budućnosti će jahte sve više ličiti svemirskim brodovima’
S preko 350 tisuća pratitelja na Instagram računu baziranim na luksuznim jahtama, Denis Suka je nešto što možemo nazvati influencerom u svijetu yachtinga. Nedavno je privukao pažnju CNN Travel-a nakon što je objavio vizuale vlastitog koncepta dizajna superjahte. Koncept ima radni naziv Mogul, prema nazivu njegova Instagram računa theyachtmogul.
Influencer s društvenih mreža stupio je u kontakt sa studijom Bhushan Powar Design kako bi njegov koncept dobio profesionalne vizuale kakvi se inače izrađuju prilikom dizajniranja novih jahti. Projekt Mogul zamišljen je kao megajahta duga 295 stopa, a između ostalog sadrži i “beskonačni” bazen dug 26 stopa, vlasnički studio s golemim prozorima od poda do stropa za panoramski pogled, privatni jacuzzi i direktni pristup heliodromu.
Njegov koncept je daleko od realizacije, ali je dobio velik broj pozitivnih reakcija pa se nada da će se u budućnosti pojaviti investitor koji će se odlučiti za gradnju upravo njegovog koncepta. Suka je kazao da puno jahti nisu naročito lijepe, te da su tisuće jahti u svijetu koje liče jedna drugoj, te da potrebna različitost u pristupu dizajnu. Otkad je napravio Instagram račun 2018. godine, Suka se posvetio proučavanju jahti i tvrdi da je razvio vještine i razumijevanje za dizajn koji se ističe od ostalih, ono što trenutno nedostaje na tržištu.
Kod izrade koncepta Mogula, fokusirao se na odnos prostora prema vlasniku, što je prema njemu premalo zastupljeno u dizajnu takve vrste jahti, te govori kako se kod drugih jahti često ni ne zna gdje je vlasnički prostor. Mogul između ostalog sadrži i platformu za kupanje s takozvanim plažnim salonom, dvije garaže za tender s obje strane broda, s dovoljno mjesta za smještaj ostalih “igračaka” za vodene sportove.
Prošle godine je svoju ideju predložio dizajnerskom studiju s kojima je radio više od pola godine, a po završetku je izjavio kako je oduševljen rezultatom. Procjenjuje kako bi njegov koncept trebao koštati između 180 i 200 milijuna američkih dolara, do čega je došao u razgovoru s drugim dizajnerima i arhitektima koji se bave gradnjom takvog tipa brodova s kojima planira nastaviti razvoj svog koncepta.
Suka predviđa da bi, ako se neki investitor odluči naručiti takav brod, za gradnju bilo potrebno najmanje tri godine. Ističe kako je potražnja za takvim tipom plovila u uzletu, te da je svjetska flota megajahti 2009. godine s 3906 primjeraka, narasla na 5646 prema podacima za 2019. godinu prema izvoru Superyacht Group. Prodaja je lagano usporila tijekom prošle godine zbog pandemije, no prema podacima BOAT Pro, tržište superjahti pokazuje stabilnost, s 341 prodana primjerka prošle godine.
Što je više superjahti na tržištu, teže se i istaknuti, a Mogulov projekt je samo jedan od brojnih koji su potencijalni kandidati za gradnju. Slovenska kompanija VOM Creations nedavno je podijelila vizuale koncepta istraživačke superjahte naziva Mr. Hunt, prema liku kojeg utjelovljuje Tom Cruise u Mission Impossible. Još jedan neobičan pristup dizajnu superjahti u listopadu je predstavio Lazzarini Design Studio. Njihov Prodigium project inspiriran je izgledom morskog psa.
Suka koji se 2018. preselio u Monaco, kaže kako je primijetio promjene u dizajnu novih superjahti, te da se dizajneri sve više okreću ekstremnim rješenjima, inovativnim pristupima, te da sve više novih modela pomiče granicu onoga što se smatra uobičajenim za implementaciju na plovila. Influencer Suka je uvjeren da će u budućnosti kupci biti sve mlađi i da će njihova potražnja biti usmjerena ka futurističkom dizajnu, te da će buduće superjahte sve više nalikovati svemirskim brodovima.
Dok razvija koncept Mogula, paralelno se bavi razvojem koncepta istraživačke jahte, uz primarni posao dilera jahti te navodi kako će nastaviti predstavljati svoje projekte dok jednog u konačnici i ne sagradi. Usprkos brojnim hobijima, poslovima, Suka i dalje revno objavljuje putem Instagram računa, te dodaje kako je sve što je uspio u poslovnom svijetu proizašlo iz te društvene mreže, te je zaključio kako bez obzira gdje ga odveo poslovni put, uvijek će biti posvećen svom Instagram profilu, te da ga zahvaljujući Instagramu svi znaju kao The Yacht Mogul.
Na ovoj poveznici možete pogledati vizuale superjahte Mogul.
Piše: Teo Marević
Foto: Bhushan Powar Design