Pogon sa 6 cilindara mogao bi zamijeniti popularne dizelske motore s visokim brojem okretaja, pogodan za komercijalnu i rekreativnu plovidbu
Yanmar Power Technology, tvrtka sa sjedištem u Osaki u Japanu objavila je da razvija novi četverotaktni, visokobrzinski brodski motor na vodik. Tehnologija kojom se posljednjih godina bavi sve više proizvođača, bilo u motorima s unutarnjim sagorijevanjem na dvije vrste goriva (dizel i vodik) ili samo vodik.
Yanmar planira započeti ispitivanja svog šestocilindričnog vodikovog motora na kopnu u drugoj polovici ove godine. Planiraju započeti ispitivanja, s ciljem da ispitivanje završe i potvrde do 2026. godine. Do otprilike 2030. godine, tvrtka je postavila ambiciozni cilj postizanja razvoja motora za obalna plovila bez štetnih emisija, temeljenih na pogonskim sustavima na vodik.
Projekt „Zero Emission Vessels“, vodi fondacija Nippon i stavlja naglasak na razvoj brodova s pogonom na vodik kako bi se postigla ugljična neutralnost u sektoru obalne komercijalne plovidbe do 2050. godine. Kroz tu inicijativu, YPT planira biti pionir u razvoju plovila na vodik i provoditi demonstracijske eksperimente.
Iako je fondacija prvotno usmjerena prema komercijalnim primjenama, razvoj vodikovog pogonskog sustava može imati dugoročnu primjenu i u sektoru rekreativne plovidbe. Tvrtka također najavljuje rad na hibridnom električnom pogonskom sustavu koji kombinira vodikom pogonjene generatore s baterijama.