Italian Sea Group potražuje 186 milijuna funti zbog otkazanih ugovora i reputacijske štete nastale nakon potonuća jahte Bayesian.
Talijanski list La Nazione donio je informaciju da ja kompanija Italian Sea Group podigla tužbu protiv Angele Bacares, udovice tajkuna Mike Lyncha, zbog potonuća jahte Bayesian. Angela Bacares upravlja britanskom kompanijom Revtom, koja je vlasnik jahte Bayesian. Ona je bila na jahti u vrijeme havarije i uspjela se spasiti.
Prema dokumentima koji su se u petak pojavili na sudu na Siciliji, Italian Sea Group potražuje od udovice i posade jahte 186 milijuna funti. Razlog su reputacijska šteta i gubitak prihoda koje su pretrpjeli nakon što je Bayesian potonuo.

Tužba teška 186 milijuna funti
Taj potez talijanske grupacije, koja je nedavno preuzela bankrotirano brodogradilište Perini Navi, izazvao je bijes obitelji Lynch. Tijela 59 – godišnjeg milijardera i njegove 18 – godišnje kćeri tek su prije nekoliko dana prebačena u Britaniju. Ovih dana bit će pokopana.
Nakon što je list La Nazione objavio informaciju o tužbi, kompanija Italian Sea Group to je promptno demantirala. Odnosno, objavili su kako nisu autorizirali odvjetnike da predaju tužbu sudu te su je odmah povukli.
U sudskim dokumentima predanim u gradu Termini Imerese navodno se spominje nekoliko tuženika. Među njima su kapetan Bayesiana James Cutfield s Novog Zelanda i još dva člana posade. Odvjetnici kompanije Italian Sea Group tužili su i Camper & Nicholsons, kompaniju odgovornu za regrutiranje posade.
Među tuženima je i Revtom, kompanija sa sjedištem na otoku Isle of Man, koju kontrolira 57 – godišnja udovica Angela Bacares. Tužbu je predao odvjetnik Tommaso Bertuccelli, a njome se potražuje ukupno 186 milijuna funti.

“Odvjetnici nisu bili ovlašteni dignuti tužbu”
Kompanija Italian Sea Group objavila je kako je angažirala odvjetnike, ali im nije dala službeno odobrenje za podizanje tužbi. Podsjetimo, izvršni direktor te grupacije Giovanni Costantino prvo je javno prozvao posadu i optužio je da je kriva za niz propusta zbog kojih je Bayesian potonuo.
Dnevniku Corriere della Sera je kazao: „Sve ukazuje na cijeli niz ljudskih grešaka. Putnici nisu smjeli biti u kabinama, a brod nije smio ostati na sidru.“
Neimenovani bliski prijatelj obitelji Lynch je listu The Times kazao: “Italian Sea Group se može sramiti. Giovanni Costantino se ponaša sramotno i očajnički pokušava krivnju za havariju prebaciti na druge. Požurio je pričati s novinarima prije nego što su tijela uopće bila izvučena s jahte i to je sramotno.“
Kompanija Italian Sea Group otkupila je bankrotirani škver Perini Navi 2021. godine. Navodno je prije tragedije s jahtom Bayesian imala potpisane ugovore za gradnju tri nova broda. List La Nazione navodi kako grupacija potražuje 186 milijuna funti jer su im nakon havarije otkazani ugovori za te nove brodove.

Problemi za Italian Sea Group
Italian Sea Group također tvrdi da im je „renomirana europska modna kuća“ otkazala suradnju vezanu uz gradnju serije brodova. Iz toga projekta povukao se i investicijski fond koji je to trebao financirati. Medijski napisi sugeriraju da se radi o modnoj kući Giorgio Armani.
Inače, i dalje se radi na planiranju izvlačenja jahte Bayesian. Ronioci su u stalnom pogonu i uskoro bi trebao biti donijet plan kako s morskoga dna izvući jahtu tešku 473 tone. I to bez da se izlije oko 18 tona goriva i ulja koje je još u njenim tankovima. Prema talijanskom zakonu, troškove izvlačenja jahte Bayesian morat će pokriti vlasnik broda, odnosno udovica Mike Lyncha.
Potonula jahta stalno je pod nadzorom, ispod i iznad mora, zbog dva šifrirana tvrda diska na kojima su osjetljivi podaci. Mike Lynch bio je, preko svojih kompanija za kibernetičku sigurnost, povezan s britanskom, američkom i još nekim tajnim službama. Jedna od tih kompanija je Darktrace.