Sutra u Amsterdamu započinje Maritime Equipment Trade Show, popularni METS na kojem će svoje proizvode i usluge izložiti čak petnaest naših tvrtki
Bolje kasno nego nikad rekli bismo kad je organizirani nastup naših tvrtki pod nacionalnom kapom na METS-u u pitanju. Najveći svjetski sajam nautičke opreme namijenjen je isključivo profesionalcima, iznimno je poslovnog karaktera i traje tri dana. Znaju to dobro naše tvrtke koje rade ozbiljne inovativne poslove u sektoru pa su se već odavno počele pojavljivati kao izlagači. Međutim, ostajali su njihovi vlasnici ili direktori lišeni ikakve nacionalne organiziranosti i nastupa pa su se snalazili kako su mogli i znali. Svejedno, mnogi od njih upravo su događanja na METS-u koristili kako bi promovirali svoje proizvode i usluge i sklapali nove poslove. Primjeri uspješnih nastupa u Amsterdamu pulske TEME, pionira gradnje električnih motora za brodice i jahte, Sense4Boat-a koji se bavi nadzorom plovila ili šibenskog CAPAX-a i trogirskog Adria Docksa koji izvode zahtjevne poslove refita i održavanja bili su dobar ali nažalost usamljen primjer za zemlju toliko razvijenog nautičkog sektora kao što je Hrvatska. Pogotovo što je, izuzevši angažmana Udruge hrvatske nautičke proizvodnje (CBIA), izostala bilo kakva nacionalna podrška i organiziranost. Za razliku od nas, naši susjedi Slovenci već godinama organiziraju zajednički nastup a troškove izlaganja tvrtkama u najvećoj mjeri snosi država.

Ipak, ove godine smo okrenuli list. Zahvaljujući ustrajnosti naših izlagača iz Šibenika i Trogira koji su još lani zajedno sa CBIA-om nadogradili prezentaciju hrvatske nautičke industrije organizacijom događaja pod nazivom Croatian Yachting Night stvari su se ipak počele mijenjati. Tvrtke iz Hrvatske konačno će na METS-u nastupiti pod nacionalnom kapom, većinom na istom mjestu dok će par njih koje se bave velikim i super jahtama izlagati u superjacht paviljonu. Izlagači i dalje sami snose troškove, ali će zajedničkim nastupom postići bolju vidljivost a određenu potporu u poslovima logistike i aktivnostima promocije dobili su od Hrvatske turističke zajednice. Hrvatska gospodarska komora još se nije uključila u podršku ali i ovo je nekakav početak. Teo Petričavić direktor CAPAX-a kazao nam je kako je sretan i zadovoljan što je prvi put postavljen hrvatski paviljon. To je mali korak prema budućnosti ali u dobrom smjeru. Ljudi iz industrije žele gurati naprijed, a tko će doći, će doći. Vjeruje da će uspostavljanjem hrvatskog paviljona u budućnosti stići i veća podrška od strane HGK i drugih institucija.

Na sajmu će, zahvaljujući hrvatskom paviljonu ove godine izlagati najviše domaćih tvrtki, od kojih većina po prvi put. Ukupno petnaest pa će se uz tvrtke koje godinama sudjeluju na ovom događaju na hrvatskom štandu naći proizvođač robusne palubne opreme za velike radne brodove Adria Winch, Plexi Reklame sa svojim Yachting programom, Udruga CBIA, ATT Nautica, tvrtka koja se bavi proizvodima od tikovine, Locomarine Network koji zastupa i ugrađuje preko 20 brendova elektroničkih uređaja za brodove, međunarodna tvrtka za elektroničke uređaje MRS Electronic koja između ostalog posluje i u Hrvatskoj, te Marservis koji gradi pretežito radne brodice i bavi se servisom i drugi. Hrvatski izlagaći naći će se u 7. paviljonu amsterdamskog sajmišta, uz nacionalna predstavništva Južne Koreje i Republike Kine, te odmah pokraj izlagačkog prostora posvećenog foiling tehnologiji i start-up tvrtkama. Budući da se ta dva izlagačka prostora bave novom tehnologijom, posjećenost u tom okruženju trebala bi biti dobra. Naravno, na Metsu će se naći još niz hrvatskih tvrtki i pojedinaca koje će nastupiti pod okriljem partnerskih tvrtki s kojima surađuju.
I last but not least, sutra na dan otvaranja sajma hrvatske izlagače će posjetiti naša veleposlanica u Nizozemskoj Dubravka Plejić Marković a dan kasnije, u četvrtak 16. studenog, opet se organizira Croatian Yachting Night na kojoj se očekuje sudjelovanje stotinjak poslovnih ljudi iz najznačajnijih tvrtki i udruga nautičke industrije. To je izvrsna prilika ne samo za promociju poslovnih mogućnosti naših tvrtki već i Hrvatske kao jedne od vodećih nautičkih destinacija.