U skoroj budućnosti najveći dio flote javnog prijevoza u Veneciji činit će hibridni vaporeto
Za vrijeme trajanja Salona nautike u Veneciji predstavljen je projekt ispitivanja hibridne propulzije za vaporeta. Ukoliko se pokaže uspješnim, hibridni vaporeti bi u budućnosti mogli biti uključeni u promet na Canal Grandeu, Canalu della Giudecca i u Bazenu Svetog Marka. Čitav projekt vodi talijanska tvrtka Vulkan a pulska Tema isporučuje vrlo važan dio opreme. Električne motore za propulziju i proizvodnju energije, invertere, razvodni ormar i PMS upravljačke sustave.
Gradski prijevoz u Veneciji se u najvećoj mjeri odvija vaporetima. Tvrtka ACTV koja ga organizira posjeduje 64 vaporeta od kojih je najmlađi građen prije 20 godina. Svi oni imaju klasičan dizelski pogon i u stalnoj su eksploataciji. U režimu stalnog i naglog dodavanja gasa, vožnje naprijed i natrag prilikom pristajanja i motori se brzo troše. Unatoč njihovoj redovitoj zamjeni i održavanju svi smo imali priliku vidjeti gusti crni dim koji prilikom naglog kretanja iz njih izlazi. Radi toga je grad odlučio sagraditi dvadeset novih koji će imati hibridni dizel generatorsko električni pogon. Te postupno obnavljati staru flotu ugradnjom takvog pogona.
Prvi obnovljeni hibridni vaporeto
Vaporeto predstavljen prije par dana prvi je važan korak u tom pravcu. Sam zahvat obnove bio je vrlo složen i zahtjevan.Novu tehnologiju je trebalo prilagoditi postojećoj strukturi dizajniranoj prema tehničkim normama iz prošlih desetljeća. Zato je najprije definiran raspored i način primjene nove tehnologije. Potom je čitav mjesec dana cijeli hibridni pogonski sustav testiran je na testnom stolu prije početka ugradnje na brod.


Ova faza omogućila je procjenu smanjenja emisije štetnih plinova u usporedbi s tradicionalnim dizelskim sustavom. Test je proveden simulacijom linije 1, s točno istim slijedom i opterećenjima na svakoj postaji između Piazzale Roma i Lido. Dobiveni rezultati uspoređeni su s onima konvencionalnog sustava, kako bi se došlo do precizne procjene emisija. Rezultati su impresivni: -37 % NOx, -47 % CO, -35 % PM i -10 % HC.
Vaporetto je, nakon prolaska inspekcijskih pregleda i dobivanja certifikata i dozvole za plovidbu od Lučke kapetanije u Veneciji, sada predan odjelu za plovidbu. Oni će započeti fazu ispitivanja rada u stvarnim uvjetima. Uz terensku obuku koju će provoditi tehničari tvrtke Vulkan u suradnji s posadama i timovima za održavanje ACTV-a.
Nakon uspješno provedenih testiranja na vodi, hibridnim pogonom će se opremiti dodatna četiri vaporetta. Ova inicijativa predstavlja važan korak u razvoju javnog prijevoza u središnjem i južnom području Venecije.