Britanski brodograditelj novom linijom ulazi u novi segment tržišta, onim namijenjenim još većim jahtama i superjahtama
Jedan od najprepoznatljivijih proizvođača tendera bez dvojbe je Williams Jet Tender. Krovna tvrtka britanskog brodograditelja, Williams Marine Group osnovala je novi brend Evene Tenders. Bit će posvećena još većim jahtama i superjahtama, a za razliku od Williamsa, nije RIB, već GRP brodica.
Gradi se sličnim principom, s niskim gazom i niskim težištem, unutarnjim dizelskim jet pogonom, robusne gradnje, dizajna koji odiše britanskim stilom. Za razliku od talijanskih glisera koji vizualno ostavljaju dojam agilnosti i brzine, Evene Tenders, poput Williamsa, doima se „kraljevskim“, s konkavnim detaljima za reflektiranje zraka sunca na bokovima.
Evene Tenders ističe se dizajnom, odiše “kraljevskim” stilom
Za sad su najavljena dva modela, Origin 57 i Origin 71, dakle raspon od 5-7 metara. Dizajn je očito fokusiran na funkcionalnost luksuznog tendera. Otvoreni tip glisera s centralnom konzolom, klupama i spremišnim prostorima, baziran je na principu walkaround rasporeda. Ima robusnu inoks ogradu duž cijelog ruba od jedne strane krme, preko prove i u natrag do druge.
Ona služi ne samo kao rukohvat, već i kao prihvat nosača primjerice bicikala ili SUP-ova. Predviđa instalaciju sklopivog biminija i sprayhooda po provi. Može prihvatiti velik broj putnika, kao tipični tender u regiji s obje strane engleskog kanala. Trup je Petestep® (stepenasti), stvoren za maksimalnu udobnost i sigurnost, bez špricanja. Paluba je presvučena plutom nabavljeni iz održivih izvora, kao i drugi ugrađeni materijali.



Tender prepun pametnih rješenja
Britanci su mislili i na održavanje. Stoga je motorni prostor i princip pogona identičan kao na Williamsu. Razlog je jednostavan, njihovi dealeri i serviseri znaju što očekivati ispod poklopca. U sredini poklopca motora je i praktičan prihvat za podizanje brodice dizalicom u jednoj točki. Otvaranjem dvije kopče na bokovima konzole, cijela konzola se spušta i brodica ima još nižu ukupnu visinu, za lakše pospremanje u garažni prostor.
Puna je pametnih dizajnerskih rješenja. Pa primjerice, vjetrobransko staklo nudi se kao opcija, no sam dizajn vrha prove je takav da deflektira vjetar. Budući da na palubi nije tikovina, već pluto, mogućnosti su veće po pitanju dizajna. Za prvi brod kojeg prezentiraju odlučili su se, primjera radi, napraviti uzorak reljefa brda u Engleskoj gdje se nalazi dizajnerski ured.

Imajući na umu da je njihov tender, prvi korak prema superjahti, a neki gosti nisu navikli na ljuljanje brodova. Stoga je važno ostaviti dobar dojam već prvim korakom. Na provi je pametno postavljen utor za jednostavni uspravni rukohvat od inoksa.