Dobra nautička godina pred nama
Sudeći prema rezultatima protekle ‘nautičke godine’ i najavama brodogradilišta tijekom sajma u Cannesu, nautička industrija i dalje raste
Treći je dan sajma u Cannesu. Jučerašnji, drugi dan bio je obilježen brojnim predstavljanjima i testnim vožnjama, održano je 16 tiskovnih konferencija na samom sajmu i još nekolicina njih u obližnjim hotelima uz prostor sajma. Vrijeme za sad ide na ruku posjetiteljima i izlagačima te bi se nakon sinoćnje kiše i nešto svježijeg jutra, danas trebalo nastaviti sunčano i vjetrovito vrijeme do kraja tjedna uz temperature i do 32 °C.
U naredna tri dana sajma najavljeno je još 10-ak tiskovnih konferencija. Od značajnijih novosti iz industrije izdvajamo novi model Nautor’s Swan 41, inaugurirana je nova linija tendera Williams, Princess najavio ulaganja u proširenje proizvodnih kapaciteta, Sunseeker nastavlja s jačanjem proizvodnje također te je najavio da će u naredne 3 godine predstaviti novih 12 modela, a pozitivni rezultati i najave odličnog razdoblja komunicira se sa svih strana, iz Ferretti grupe, Pardo grupe, Bavarije s novim SR36, Hanse s novom 460, Dufour s novom 37-icom… Elan predstavlja novu E6 i najavljuje novi model Impression linije 43, predstavljen je novi Grand Soleil 72 i 44, najavljen je novi Sunreef 80 Eco naručitelja Fernanda Alonsa koji se na sajmu predstavio kao novi ambasador brenda, Axopar predstavio novi, najveći WA brodicu s centralnom kabinom od 45 stopa, te za sad prototip električnog Axopara 25 u suradnji s norveškim brendom Evoy. U segment električnih i hibridnih plovila službeno je ušla i Riva s dnevnim gliserom El-Iseo.
Iz svega predstavljenog jasno je da je pred nama još jedna jaka godina u nautičkoj industriji, a gotovo sva brodogradilišta nastavljaju istim tempom ili rastu koliko im proizvodni kapaciteti dozvoljavaju, te se u tom segmentu poslovanja stalno traži hala više. Brojni brendovi su se zbog toga odlučili na outsourcing gdje proizvode pojedine linije, ili pojedinog segmenta iz procesa brodogradnje. Nastavlja se i praksa predstavljanja novih modela gotovo svake godine, a knjige narudžbi protežu se i nekoliko godina unaprijed, čak i u uvjetima gdje brodogradilište ne može kazati finalnu cijenu naručenog broda.
Što se tiče organizacije sajma, za sad se sve odvija bez poteškoća, a ponuda brodica i jahti u Vioux Portu je veća nego lani. U centralnom dijelu gdje je prošle godine bio jedan ponton, sada je T ponton, a duž rive u krug cijele luke načičkani su dodani, mali pontoni gdje pojedini brendovi imaju vlastite male „marine.“ Više o sajmu pročitajte u nadolazećem, 268. broju Mora.
Napisao i snimio: Teo Marević