Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Crna Gora vraća tax-free gorivo za strane jahte

Teo Marević13.01.2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Magazin-More-Yachting-Crna-Gora-Montenegro
Foto: Magazin More / Crna Gora / Montenegro

Tax-free gorivo dobar je mamac za strane nautičare koje će tek trebati naviknuti i vratiti njihovo povjerenje

Ministarstvo financija Crne Gore donijelo je pravilnik kojim se vraćaju privilegije vlasnicima stranih plovila. Povlasticu za strana plovila crnogorska vlada je ukinula usred sezone, u lipnju 2022. godine. Crnogorski mediji izvještavaju da je odluka o ukidanju bivše CG Vlade doprinijela punjenju državnog proračuna.

Istovremeno, propuštaju spomenuti da je ta negativno utjecala na nautički sektor. Glede novog pravilnika aktualne CG Vlade tamošnji mediji prozivaju da se povlastice daju stranim jahtašima, a istovremeno se povećavaju porezi građanima na ostale, svakodnevne proizvode i usluge. U ovom trenutku porez na goriva iznosi između 33 i 44 centa po litri, te je uračunat u bazu za izračun PDV-a. Promjenom će vlasnici plovila pod stranom zastavom ponovo plaćati znatno nižu cijenu od domaćih korisnika.  To se odnosi i na korisnike u charteru.

Tax-free gorivo pod uvjetom boravka 72 h u Crnoj Gori

Za sad još nisu poznati uvjeti povlastica. Detalji pravilnika trebali bi biti objavljeni u Službenom listu Crne Gore, a pravilnik će početi vrijediti od trenutka objave. Prije ukidanja, uslugu je bilo potrebno naručiti 24 h unaprijed kako bi se pripremili dokumenti i osigurala potrebna količina goriva.

Za komentar smo zamolili Darka Jankovića iz Yacht Agent Montenegro koji su nudili uslugu organizacije nabavke goriva. Janković nam je kazao – „Za sad izvjesno da će jahte morati provesti određeno vrijeme u Crnoj Gori prije nego dobiju to pravo.“ Vjerojatno se radi o periodu od 72 h boravka, iako nije poznato hoće li se računati od trenutka ulaska plovila u teritorijalne vode Crne Gore, od trenutka prijave ili od ponoći idućeg dana.

Nautički sektor u Crnoj Gori snažno se razvio posljednjih 15-ak godina. Međutim najprije pandemija i potom sankcije Rusiji naštetili su crnogorskoj nautici i turizmu. Iste godine kada su uvedene sankcije Rusiji, ukinute su i povlastice na gorivo, što je dodatno negativno utjecalo na nautiku, komentirao nam je Janković.

Crna Gora, povratak tax-free goriva za strane jahte / Foto: Magazin More

Osposobiti infrastrukturu, osvjestiti nautičare i vratiti povjerenje

U nautici je, kaže Janković, već 15 godina i iz iskustva govori da su reputaciju gradili godinama, a ukidanjem povlastica ona je narušena. Komentirao je i to da su za potrebe povlaštenih goriva u marini Porto Montenegro, luci Bar, marini Bar i Portonovi izgrađene posebne punionice i zasebni tankovi za povlašteno gorivo. Sada će ponovo trebati uspostaviti infrastrukturu. Još važnije, trebat će vremena da se nautičare osvijesti. „Trebat će nam godine da vratimo povjerenje.“

Objašnjava kako je važno da se gradi povjerenje nautičara, klijenata na međunarodnoj razini. „Kada gledate istočnu obalu Jadrana, od Venecije uz obalu imate talijanske marine, zatim Sloveniju, Hrvatsku, pa je rupa sve do Krfa.“

Nastavlja kako je nekim nautičarima odbojno što moraju prolaziti kroz carinske postupke u Crnoj Gori i Albaniji, koja je odnedavno započela ulaganje u nautički sektor izgradnjom marina. Janković smatra da je povlastica dobar način da se privuku strani nautičari i da do ukidanja nije trebalo doći.

PREPORUČAMO

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

Počelo izvlačenje 56-metarske jahte Bayesian potonule kod Palerma

Metstrade 2025: ekspanzija i osvježeni identitet

NAJNOVIJE

SP za klasu ILCA 7: Filip Jurišić spreman za najvažniju regatu sezone

11.05.2025

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

10.05.2025

Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

09.05.2025

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

09.05.2025

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

08.05.2025

Mini Globe Race: Samci uživaju u tropskome raju otoka Hiva Oa

07.05.2025

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

06.05.2025

Počelo izvlačenje 56-metarske jahte Bayesian potonule kod Palerma

06.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.