Poznato je da su Nizozemci vrsni brodograditelji s dugom tradicijom, što svojim vrhunskim jedrilicama još od 1959. godine potvrđuje i cijenjeni obiteljski škver Contest, a jesu li isti princip primijenili i na svom najmanjem i jednom od posljednjih modela, provjerili smo zajedrivši mutnim i plitkim IJsselmeerom.
Godina 2013. bila je vrlo značajna, moglo bi se reći i prijelomna, za jedan od najpoznatijih i najvećih nizozemskih škverova Contest Yachts, a razlog su bila dva nova i, kasnije će se uspostaviti, vrlo uspješna plovila. Predstavili su početkom te godine, naime, svoju prvu motornu jahtu od osnutka škvera daleke 1959., elegantan i luksuzan Contest 52MC koji unatoč visokoj cijeni od tada doživljava zapažen uspjeh. Iste godine ujesen svjetlo dana ugledala je i jedrilica Contest 42CS, po mnogočemu posebna. Osim što je najmanja u ponudi, to je i prva jedrilica u novijoj povijesti tvrtke s krmenim kokpitom te zapravo potpuno novi model koji nije direktno naslijedio ni jedan drugi.
Stoga je bilo više razloga da se u travnju zaputimo u Medemblik, simpatičan nizozemski gradić na obali zatvorenog “mora” IJsselmeer te posjetimo ovaj širom svijeta poznati obiteljski škver i testiramo upravo dva spomenuta plovila. Škver koji je osnovao Ed Conijn, a danas ga vodi njegov unuk Arjen, postao je poznat upravo zbog svojih jedrilica visoke klase i izrazito čvrste gradnje koje već desetljećima plove svim svjetskim morima u znaku tulipana, zaštitnog znaka tvrtke i prepoznatljivoga nizozemskog cvijeta.
O njemu smo opširnije u Moru pisali prije nekoliko godina pa nećemo trošiti prostor na to što smo sve u njegovih desetak velikih hala vidjeli. Spomenut ćemo samo da se uz vrhunsku organizaciju i korištenje najmodernijih i vrlo naprednih tehnologija (registrirani i zaštićeni proces vakuumske infuzije trupa u jednom komadu te posebna sendvič konstrukcija s balsa-jezgrom osim u području kobilice itd.) te bez ikakvih kompromisa u pogledu konstrukcije tamo se i dalje grade izuzetno kvalitetna, naglašeno robusna i provjereno sigurna plovila do 72 stope dužine, sposobna za plovidbu i u najtežim vremenskim uvjetima na oceanu. To je također serijska gradnja, ali uz vrlo visoki stupanj personalizacije pa se uz njihova plovila s pravom povezuje i pojam semi-custom.
Ujedno, zaista se mnogo ulaže u razvoj i istraživanje, posebno u tehnologije proizvodnje stakloplastičnih masa, što zahtijeva vrijeme i novac pa su cijene sukladno tome očekivano nešto više, no u skladu s konkurencijom u klasi. A da je projekt jedrilice 42CS, koji potpisuje dugogodišnji suradnik škvera Georg Nissen, jedinstven i dobro pogođen, potvrdio je u siječnju 2014. žiri u izboru „European Yacht of the Year“ kada je odnio pobjedu u klasi luksuznih krstaša. To je, kako smo već spomenuli, prvi noviji Contest s krmenim kokpitom suvremenog koncepta te ujedno prvi s dva kola kormila, što su do tada imali samo veći modeli.