Cannes, grad sajam
Zbog apstinencije međunarodnih sajmova u 2020., povratak Cannesa 2021. dočekan je kao orgazam za nautičku industriju
Da imamo još sto motora, napravili bismo još sto brodova i odmah ih prodali — kazao nam je jedan od zadovoljnih dealera luksuznih talijanskih brodica i ukratko opisao stanje duha na sajmu u Cannesu.
Prije dvije godine Cannes se proširio iz Stare luke gdje su sada samo motornjaci i na Port Canto gdje se njišu jarboli. Zbog apstinencije međunarodnih nautičkih sajmova u 2020., povratak Cannesa 2021. dočekan je kao orgazam za nautičku industriju. Proteklih godinu dana otvoreno se zazivalo povratak velikih sajmova, unatoč svim virtualnim prilagodbama. Dobra prodaja brodova više je bila nastavak dobrih prethodnih godina u kombinaciji s nuspojavama izolacije koja je neodlučne nagnala da se odvaže ispuniti si vlastite želje. Na sajmu je održana 141 svjetska te niz europskih i francuskih premijera koje su izmamile novinare, dealere i posjetitelje iz cijelog svijeta da se prošetaju rivama Azurne obale i srdačno rukuju s ljudima koje običavaju pozdravljati na sajmovima.
Veliki sajmovi su specifični događaji, na koje kao da svi jedva čekaju doći, pa zbog umora ne mogu dočekati otići kući. Mješavina je to osjećaja uzbuđenja, iščekivanja, zadovoljstva, iscrpnih razgovora, poslovnih i privatnih susreta, deseci kilometara pješačenja na dnevnoj bazi, sudjelovanja u različitim slavljima, predstavljanjima, konferencijama i nesvakidašnjim, ali ugodnim podražajima za oči. Čovjek od tog ružičastog planeta na trenutak zaboravi da živi u svijetu gdje nije sve savršeno. Sajmovi su općenito mjesta gdje je površni razgovor jedan od “službenih” komunikacijskih alata, osim kod starih znalaca. Takvi bi se radije sreli negdje izvan sajma. Ipak, razgovori na sajmu u Cannesu su ove godine osjetno drugačiji. Umjesto rezerviranih neslužbenih izjava o uspjehu i neuspjehu, protekloj i nadolazećoj sezoni, te konkurenciji, stekli smo dojam da se nautička industrija izvukla iz novonormalne situacije bez ogrebotina, te su joj sada izazovi odgovoriti na postojeću potražnju. U svim segmentima!
Miriše na novo
Trendovi u brodogradnji šire se poput virusa. Ono što je dobro izgledalo na jednom uspješnom modelu lani, ove godine imaju svi u kategoriji. S druge strane, lijepo je vidjeti da su pojedini brendovi odani sebi i svom stilu te uporno odolijevaju pokleknuti pred kratkotrajnim trendovima koji će za nekoliko godina kazivati da vaš brod nije nov, a možda i točno iz koje je godine. (…) Više pročitajte u 262. broju Mora.
Napisao i snimio: Teo Marević