Fleksibilnost poslovanja im se, izgleda, isplatila. U trenutku pada prodaje i proizvodnje ne moraju otpuštati radnike
Europska gospodarstva prolaze kroz krizna vremena. Na situaciju direktno i indirektno utječu rat u Ukrajini, izraelsko-palestinski sukob, jemenski Huti u Sueskom kanalu, visoka inflacija, nesrazmjerno povećanje cijena mnogih dobara, naglo povećanje kamatnih stopa, a sve to treba smjestiti u kontekst Covid i post-covid ludila s narudžbom brodova. Opservaciju kako se Bavaria Yachts u svemu snašla piše talijanski Solo Vela Net.
Za razliku od povijesnih trendova gospodarskih kriza u Europi, ovaj puta najpogođenije zemlje su one na sjeveru. S druge strane, jug Europe se bolje drži, uključujući i Italiju. Na tržištu nautike ova dinamika također ostavlja traga, a kriza se osjeća u svim brodogradilištima. Posebno u brodogradilištima koja grade serijski. Ona ciljaju na srednji i srednje-visoki segment, koji je najviše pogođen među imućnijim slojevima stanovništva.

Usredotočili se na fleksibilnost poslovanja i sporije dizali cijene
Reakcije brodogradilišta su različite. Francuska brodogradilišta, navodi SVN, koja su značajno povećala cijene svojih proizvoda u posljednje dvije godine, usredotočuju se na posebne ponude u nastojanju da ih smanje i ponovno zadovolje potražnju.
S druge strane, Bavaria Yachts, kako objašnjava njezin izvršni direktor Michael Müller, iz prošlih je grešaka naučila važnost fleksibilnosti u proizvodnji. Predviđajući krizu, brodogradilište je razvilo fleksibilnu organizaciju, te neke aktivnosti provodi outsourcingom. Ova strategija omogućila im je brzo smanjenje proizvodnje bez otpuštanja radnika.
Očuvanje radnih mjesta omogućilo je Bavariji oporavak nakon pandemije. Istovremeno, opcija neobnavljanja ugovora s podizvođačima sada im omogućuje brzo smanjenje proizvodnje i troškova.
Zaštitili distributersku mrežu smanjenjem proizvodnje
Politika prema prodajnoj mreži također je drugačija. Mnoga su brodogradilišta opteretila svoje prodajne mreže. Distributere su pritisnuli da kupuju brodove za koje su znali da će ih biti teško preprodati. Suprotno tome, Bavaria Yachts je smanjila proizvodnju i povukla brojne linije s tržišta. Pritom su izbjegli zahtjeve prema svojoj prodajnoj mreži da kupuju brodove koje ne bi mogli prodati.
Rezultat je da Bavaria ima rastuću prodajnu mrežu, dok brodogradilišta poput Dufoura, barem u Italiji, doživljavaju smanjenje svoje prodajne mreže. To će se odraziti na smanjenu sposobnost brzog povratka na značajne prodajne količine kada tržište ponovno počne rasti.
Prodaja u Italiji stabilna, tek malo slabija od prethodne godine
Nakon pandemije Bavaria nije žurila s povećanjem cijena i fokusirala se na fleksibilnost, ističe SVN. Posljedično, danas nema potrebu ulaziti u zahtjevnu politiku posebnih ponuda.
U Italiji je, pišu, prodaja tek nešto slabija u odnosu na prošlu godinu. Talijanski uvoznik Angelo Bacci iz Bavaria Italia, komentirao je SVN-u da je pad neznačajan. U Hrvatskoj je situacija nešto drugačija, ali se i tržište razlikuje od talijanskog.