Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Bavaria Yachts je izgleda naučila nešto iz prošlih kriza

Teo Marević19.12.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Fleksibilnost poslovanja im se, izgleda, isplatila. U trenutku pada prodaje i proizvodnje ne moraju otpuštati radnike

Europska gospodarstva prolaze kroz krizna vremena. Na situaciju direktno i indirektno utječu rat u Ukrajini, izraelsko-palestinski sukob, jemenski Huti u Sueskom kanalu, visoka inflacija, nesrazmjerno povećanje cijena mnogih dobara, naglo povećanje kamatnih stopa, a sve to treba smjestiti u kontekst Covid i post-covid ludila s narudžbom brodova. Opservaciju kako se Bavaria Yachts u svemu snašla piše talijanski Solo Vela Net.

Za razliku od povijesnih trendova gospodarskih kriza u Europi, ovaj puta najpogođenije zemlje su one na sjeveru. S druge strane, jug Europe se bolje drži, uključujući i Italiju. Na tržištu nautike ova dinamika također ostavlja traga, a kriza se osjeća u svim brodogradilištima. Posebno u brodogradilištima koja grade serijski. Ona ciljaju na srednji i srednje-visoki segment, koji je najviše pogođen među imućnijim slojevima stanovništva.

Prije godinu dana je Michael Müller (lijevo), bivši direktor Bavarije ponovo preuzeo vodstvo tvrtke od Marca Dieninga (desno)

Usredotočili se na fleksibilnost poslovanja i sporije dizali cijene

Reakcije brodogradilišta su različite. Francuska brodogradilišta, navodi SVN, koja su značajno povećala cijene svojih proizvoda u posljednje dvije godine, usredotočuju se na posebne ponude u nastojanju da ih smanje i ponovno zadovolje potražnju.

S druge strane, Bavaria Yachts, kako objašnjava njezin izvršni direktor Michael Müller, iz prošlih je grešaka naučila važnost fleksibilnosti u proizvodnji. Predviđajući krizu, brodogradilište je razvilo fleksibilnu organizaciju, te neke aktivnosti provodi outsourcingom. Ova strategija omogućila im je brzo smanjenje proizvodnje bez otpuštanja radnika.

Očuvanje radnih mjesta omogućilo je Bavariji oporavak nakon pandemije. Istovremeno, opcija neobnavljanja ugovora s podizvođačima sada im omogućuje brzo smanjenje proizvodnje i troškova.

Zaštitili distributersku mrežu smanjenjem proizvodnje

Politika prema prodajnoj mreži također je drugačija. Mnoga su brodogradilišta opteretila svoje prodajne mreže. Distributere su pritisnuli da kupuju brodove za koje su znali da će ih biti teško preprodati. Suprotno tome, Bavaria Yachts je smanjila proizvodnju i povukla brojne linije s tržišta. Pritom su izbjegli zahtjeve prema svojoj prodajnoj mreži da kupuju brodove koje ne bi mogli prodati.

Rezultat je da Bavaria ima rastuću prodajnu mrežu, dok brodogradilišta poput Dufoura, barem u Italiji, doživljavaju smanjenje svoje prodajne mreže. To će se odraziti na smanjenu sposobnost brzog povratka na značajne prodajne količine kada tržište ponovno počne rasti.

Prodaja u Italiji stabilna, tek malo slabija od prethodne godine

Nakon pandemije Bavaria nije žurila s povećanjem cijena i fokusirala se na fleksibilnost, ističe SVN. Posljedično, danas nema potrebu ulaziti u zahtjevnu politiku posebnih ponuda.

U Italiji je, pišu, prodaja tek nešto slabija u odnosu na prošlu godinu. Talijanski uvoznik Angelo Bacci iz Bavaria Italia, komentirao je SVN-u da je pad neznačajan. U Hrvatskoj je situacija nešto drugačija, ali se i tržište razlikuje od talijanskog.

PREPORUČAMO

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

Počelo izvlačenje 56-metarske jahte Bayesian potonule kod Palerma

Metstrade 2025: ekspanzija i osvježeni identitet

NAJNOVIJE

SP za klasu ILCA 7: Filip Jurišić spreman za najvažniju regatu sezone

11.05.2025

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

10.05.2025

Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

09.05.2025

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

09.05.2025

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

08.05.2025

Mini Globe Race: Samci uživaju u tropskome raju otoka Hiva Oa

07.05.2025

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

06.05.2025

Počelo izvlačenje 56-metarske jahte Bayesian potonule kod Palerma

06.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.