60. Salone Nautico
Genova je odoljela svim pritiscima i uz nekoliko propuštenih prilika održala relativno uspješan 60. Salone Nautico
Salone, kako Talijani od milja nazivaju svoj najveći nautički sajam, navršio je šezdeset godina. I pokazao da još nije za otpisati. Otkad se početkom ožujka pandemija virusa Covid-19 počela širiti svijetom, njegovi su najveći konkurenti jedan za drugim zatvarali vrata, samo su ih Genovezi ostavili otvorenima. Imali su za to debelih razloga, osim jubileja. Do prije petnaestak godina bez sumnje najveći nautički sajam na svijetu polako ali sigurno gubio je tlo pod nogama. U Europi ga je tlačio Cannes koji mu je oteo premijere i luksuz, a u Americi Miami.
Zima je ionako pripadala Düsseldorfu. Broj izloženih brodova, a osobito stranih posjetitelja iz godine u godinu se smanjivao i Salone se polako zatvarao u domaće dvorište.
Kumovala je tomu i dugogodišnja svađa između UCINE, organizatora sajma i dobrog dijela najvećih talijanskih graditelja jahti predvođenima Azimut Bennettijem i Ferretti Grupom koji su osnovali vlastitu udrugu i za vlastitu pozornicu odabrali Cannes. Takva priča na kraju nikome nije odgovarala i makar ne postoje veliki razlozi da se s nekoliko dana razlike i na dva sata vožnje udaljenosti održavaju dva alla grande nautička sajma, Talijani su uz asistenciju politike dokinuli svađu među brodograditeljima i krajem prošle godine ujedinili dvije organizacije u jednu Confindustria Nautica koja je od bivše UCINE preuzela Salone.
Hoće li to dovesti do toga da rijeka počne teći uzvodno i da Genova počne vraćati primat među bogatim kupcima koji dolaze iz inozemstva, trebala je pokazati ova godina. A onda je došla pandemija koja je poharala sajamsku industriju. I zato je jasno da su organizatori Salona napravili sve da se on održi. U toj nakani su uspjeli i na kraju će s ponosom moći kazati da su održali sajam u vrijeme kad to nitko drugi nije uspio i da su na svoj način otvorili nautičkoj industriji prozor u svijet kad su ih svi drugi držali zatvorenima. Ali jesu li uspjeli u onome što im je krajnji cilj — vraćanje primata na sajamskoj sceni, nije teško odgovoriti.
Ta bitka će se voditi tek za koju godinu. Okolnosti u kojima je sajam održan baš u vrijeme kad se ponovo razbuktava pandemija u Europi nisu im išle u prilog i sigurno su spriječile mnoge strance da doputuju u Genovu. Ona je, dakle ostala isključivo talijanski sajam. (…) Više pročitajte u 256. broju Mora.